Gut, besser, Viffer!
Szöveges ítélet
Megbízható, mindenes motort kerestem. 20 év kihagyás után kipróbáltam egy haver DR 600át, 2 perc alatt rájöttem, mekkorát hibáztam. Mármint, hogy motor nélkül éldegéltem. El kezdtem túrni a netet, Suzuki DR600 -at kerestem. Megláttam egy 750 VFR hirdetést, azonnal beleszerettem a 1987-es gépbe. Megvettem, lehúztam vele egy tanuló évet. Nem volt gond a vassal, csak hosszabb túrákat is tervezek és egy fiatalabb gépben csak jobban meg lehet bízni.
Így mennie kellett az RC24nek, de a típus meggyőzött, nem volt kérdés, hogy marad a VFR.
Találtam egy jónak tűnő darabot 50km-re tőlem. A típus már ismerve, nem ijesztett el a 88e km-es futásteljesítmény. No meg ugye állapotot veszünk :)
Ráadásul igazán nem értem, hogy lehet, hogy még a 20-25 éves motorok hirdetéseinél is 40-50e km az átlagos futás?? Szóval szívesebben veszel egy 12éves motort 80e km-el, mint 30e-el. Mivel az előbbinek van realitása.
A VFR:
106 lóerő nekem bőven elég. Mindenre. Nem célom, hogy első legyek, akár gyorsulásban, akár kanyarvadászatban. Persze nem bírtam magammal és néhányszor odahúztam neki. 255 volt nekem a legtöbb, még egy kicsi lett volna benne, de elfogyott az út előlem. 200 körüli tempóig nem kell nagyon hasalni a tankra. A 130 körüli tempó pedig igazán kényelmes, mert ott már a menetszél tehermentesíti a csuklókat.
A fogaskerekes vezérlés sivító hangja nekem nagyon tetszik.
Sporttúra kategória. Tehát olyan vegyes vágott, ami egyik területen sem a legjobb. De talán egy olyan eltalált kompromisszum, ami sokak elképzelésével találkozik. Az enyémmel biztosan :)
A mátrai, bükki gurulásoknál nem tartom fel a csapatot, és volt hogy reggel 8-kor felültem a motorra dél-nyugat romániában és 13 óra alatt gurultam haza. Mikor este leszálltam a gépről, már nem nagyon kívántam a motorozást, de bátran mondhatom, hogy túrára alkalmas a gép. Jó pakolható. Az ülés alatt szerszám, eü csomag esőruha és tárcsazár is elfér.
Ahogy írtam újrakezdőként nem vagyok túl rutinos, de nem maradt majrécsík a gumin. Könnyen kezelhető, kiszámítható a gép. Hajlamos a felegyenesedésre, ha nagyobb sebességgel beesve a kanyarban még keményen kell fékezni. De ezt a tulajdonságot sem mondanám gonosznak.
Fékbetét csere után kétszer is sikerült blokkolóra fognom, az egyébként jól adagolható és elég erős első féket. No ez elég ijesztő volt, a következő gép ABS-es lesz.
A fogyasztás igen csukló függő. (mint a legtöbb gépen) Kényelmes túratempóval 5L, a mátrában tépve 10L. Az átlag 6-7 körül van.
A 208 kg száraz tömeg, nem sok, nem kevés. Tologatni nem jó, de már kis sebességnél is könnyen kezelhető. Városban is egész jól ellehet boldogulni vele.
Van szebb, jobb, gyorsabb, olcsóbb gép is, de nem tervezek egyenlőre cserét. Marad a viffer.
Megbízható szerkezet, egy komolyabb konstrukciós hibája ismert: a fesszabályzót nagyon eldugták az ülés alá, a gyenge hűtés miatt hajlamos megmekkenni.
Azoknak ajánlom, akik a motorozás öröméért ülnek motorra :)
Ezeket az infókat 3 hónap és 4000km után írtam.
Hibalista
-
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Zweirad Eger
Korrekt és gyors és nem drága.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 88000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | VFR 750 F | Következő motorja? | HONDA VFR 800 Vtech |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |