Gőzkalapács
Szöveges ítélet
Kiváló kis gépnek tartom, ár/érték arányban kimagaslóan jó szerintem.
2szer hagyott ott, egyszer a karbi pillaját szívta be, egyszer pedig a lánc szakadt el, de úgy hogy kiütötte az első lánckerék felett a blokkot, s spriccelt az olaj ha nyomás alatt volt.
Csak a kopóalkatrészeket igényli rendszeresen mint minden más terepmotor.
Rendszámmal egyébként nem rendelkezem, csak offroados csapatásra vettem.
Nagyon könnyen veszi magát egykerékre 2esben, de a rutinosabbak 3asba sőt 4esbe is fel tudják kapni - tehát nyomaték van bőven.
Gyári áttétele 14/48 - ez elég rövid az alföldre, ahol én használom, a hátsót kicseréltem 45 fogasra, így nem pörög annyira uolyan sebességnél (de szinte ugyanúgy veszi az elejét 2esben:))
Raktam egy átalakított DRZ-E dobot, amivel van némi hangja is, de semmiképpen sem konzervhangja, mint a gyári dobbal.
UPDATE 2009.05.18:
A DRZ dob már rég nincs rajta, visszaraktam a gyárit, majd szerzek rá egy nem tákolt kiput. Konzervhang megvan, de egész jól megszoktam.
2009 elején fel lett újítva szinte fullra, vettem bele egy Dominator henger+dugót, így most 628 ccm. Van erő-, s nyomatéktöbblet, de a Dominator(82mm) lökete 2mm-el nagyobb mint XR-é(80mm), így hát az égésterből azt a 2mm-t el is veszítettem. Tervezem még tuning veztengely beépítését, s tuning karbit is (Mikuni TM40). De tapasztaltak így is felveszik 4-ben gázra az elejét. Én még csak 3.-ban tudom. Ja, és az áttételt is visszalakítottam 14/48-ra (gyárira).
Hibalista
- 2007.01.21 - beszívta a karbi fojtószelepjének 1 darabját a motor (öntvényből van), mily szerencse hogy nem nyélgáznál, hanem alapjáraton állt meg. Állítólag ez típushiba, s előfordul az egykarbis XR-eknél.
- Kurvára nem örülök neki, de öröm az ürömben hogy a szelepeknek semmi baja sincsen, csakúgy a dugattyúnak és a hengernek sem - mákom van. Vágtam rá egy uilyen alakú lemezt rozsdamentes lemezből, s azzal helyettesítettem - egyébként kellő rutinnal szivató nélkül is be lehet indítani több hetes állás után is.
-
-
-
-
-
-
Ide hordtam szervizbe
barátom nagyon jó motorszerelő. Ha valami meghaladja a tudásomat őt kérdezem, de a kisebb karbantartási és alkatrészcserés munkákat mindig én csinálom.
Szakszervízbe egyáltalán nem viszem, nem is vittem még egy motoromat sem.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |