Ginger
Szöveges ítélet
Tehát Honda VFR. Azt hiszem, ez az a gép, amit egyszer minden motorosnak éreznie kell. Kapcsolatunk a V4-es változó szelepvezérlésű blokkal egy teszt napon kezdődött, amikor az X-et lehetett kipróbálni. Aztán mivel a bemutató motorra egy új árát mondták 22 ezer km-rel - dacára az extráknak - egy időre felejtős lett a történet. De ez a blokk úgy beleteszi az ember agyába a szilánkot, hogy kell egy ilyen. Majd, egy dobozzal szereltet hirdettek kedvező áron, de mire léptem volna, eladták. Viszont ezzel egyidőben felkerült egy VFR800F, használt, 2818 km-rel. Az előző tulajdonos visszavitte, mivel sok volt neki. Hiába, ami az egyiknek méreg, a másiknak étek. Tehát üléspróba után (féltem, hogy az F nagyon hasalós), megállapodtunk, és azóta a feleség leszorult a dobogóról (gyerek, én, motor, asszony a szeretet rangsor) :-). Magáról a motorról: egyáltalán nem vad, az elektronikus gáz szabályozás nagyon rendben van. A szelep vezérlés váltása mintha érzékelné, hogyan fordulunk, mennyire húzzuk neki, és csak akkor ránt - éppen csak egy adrenalin fröccsnyit-, ha nagyon bináris módban húzzuk neki. Ez úgy jelentkezik, hogy autópályán 4-ben teli gáznál érezni, kanyarban fél gázon nem. Fogyasztását be lehet vinni 5 liter környékére, mivel 6700 fölé csak kigyorsításnál és autópályán van forgatva. Ez ugye fényképek szempontjából és ha esetleg odavernén a Casco esetén sem hátrány. Szerintem a jaszkarizás ehhez a géphez nem is illik már. Ami nagyon tetszik, az az ergonómia. Rendesen összerakták a japánok a modellt, gondolom fogyott kinn az áru a használt női bugyi atomatákból rendesen a tervezés során. A magától kikapcsoló index, a műszerfal, a ledes háttérvilágításával, a tükörbe feltett index, az autóknál részemről messzire kerül ledes fényszóró és a gyári markolatfűtés. A vészvillogó kapcsolója annyira nem esik kézre, de ezen a konzol állításával lehetne segíteni. 240 kilója ellenére könnyebben vezethetőnek érzem, mint az FZ6-osomat (korábban az volt). Igazából terápiás gép, a V4 hangja, a kidolgozottság, az, hogy egy unikumon ülünk a híg f*s tengerében, indokolja a létét, és a VFR-ek iránti rajongást. Benne van a bugi, és átjárja tőle az embert a csí :-). Amivel nem tudok kibékülni, az a kipufogó, ahogy rejti a fél villát és a gyönyörű felnit. De hát akkor szeretünk nagyon valamit, ha a hibáit a szemetesbe tudjuk dobni. Kár, hogy sárgában nem lehet kapni. Szimpatikus, hogy a doboz szett mindenféle randa segédváz nálkül telepíthető.
Hibalista
- Nincs ilyen.
Ide hordtam szervizbe
Komfront Kft. Innen vásároltam, szervízen még nem voltunk.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 2818 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | FZ6N | Következő motorja? | V4-es blokkal |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.9/10) |