Fun Factory VFR800 ABS
Szöveges ítélet
Végre! 2008 májusában meglett álmaim gépe!A 800 V-tech!
A motort használtan vásároltam, csak 18000 km volt benne (szervízkönyvvel,márkakereskedőtől),valamint 2008-ban már nem volt kapható a tűzpiros kivitel.Már 2006-ban is nézegettem de mivel akkor még nem volt meg a keret ezért akkor még 1 új CBF 600-as javára döntöttem, ami jó kis tanuló szoba volt.Inkább vártam mint hogy hitelt kelljen felvenni így kényelmesebb a szitu.Aztán tavaly megtörtént a csere!
Cbf piac,VFR ide veled!
A motorról a véleményem szinte csak pozitív.A szélvédelem megfelelő ha nem is tökéletes.Én 187cm vagyok igy 150 felett be kell bújnom a plexi mögé.A szervízelése nem olcsó. A 24.000-es szervíz szelep állítással,olajjal 80.000 ft-ba fájt.
Ahogy számítottam rá abszolút megbízható,kellően erős és nyomatékos,a Cbf nem mindig volt elég.A motoros baráti körben is van VFR és bár az 1 régebbi modell de 1 komplett Yoshimura rendszerrel van felszerelve úgyhogy miután a Cbf-el mellé álltam és a lég kalapácstól nem hallottam a kis villany motoromat elhatároztam hogy nekem is ez a feeling és hang kell!Az idén meg is kapta a masina a Laser 4 csöves nyitott sport dobot ami ugyan nem volt olcsó de a hang amit produkál az csak 1szerüen Fuckin Beautiful!Valamint jött plusz nyomaték 1vagy2 plusz ló és -4kg a gyári dobhoz képest:).Az elején kicsit szokni kellett a 600 után mert butusabb volt de nagyon hamar össze szoktunk.Ami egyből feltűnt az hogy ezt Japánban építik a Cbf-et pedig Olaszban.A VFR pontosabb komolyabb munka,minőségibb kidolgozás.Sokan fikázzák a V-tech -et a szelep váltásnál jelentkező nyomatékgörbe miatt.Ez nekem nem gond sőt csak ímádni tudom ahogy 6800-nál megjön az energy.Kicsit hasonló a régebbi turbós autókhoz,elöszőr nyugalom aztán 1 kis gödör majd elszabadul a pokol!Az enyém ABS-es ami jó dolog mert bár nem sokszor kell de ha baj van akkor segíthet megúszni a buktát,konkrétan egyszer Balaton felé valami rally bajnok apró kavicsos sódret hordott fel az útra amire 2személlyel 1 elöttünk erősen lassító autó miatt ráfékeztem és így 2 keréken maradtunk asszony pajtival!!Mindez 1 enyhe jobbosnál 80-nal.Tehát ABS=Élet!A mocit bár 2002-es konstrukció és forma a mai napig megnézik ,körbe járják az utcán,az autókból néha felfelé mutató hüvelyk ujjal vigyorognak.
Azért negatívumok is vannak amit meg kell említeni.
Az egyik legnagyobb hátránya szerintem a súlya.Remélem a jövőre kijövő modell már könnyebb lesz.Tologatni elég nehéz,de ha már elindult akkor könnyebb mozgatni.Mondjuk a 600-ast ehhez képest úgy lehetett irányítani mint 1 bicót.A másik a fogyasztás ami 6 és 10 liter között mozog.Ha valaki sokat megy 16 szeleppel akkor inkább 9-10L mint 6.
Szóval a lényeg ha ilyen mocira vágysz és veszel akkor nagyot nem hibázhatsz persze a használtakat jól meg kell nézni a sérülések miatt.A km nem téma,állítólag ezek japánban rendőrségi motorok 100.000 fölötti km-el,bontatlan blokkal!A szervizelés nem olcsó de minden 1-es alkatrészt megérdemel és meg is hálál.Ez a gép öröm,öröm,öröm.
I´m lovin it!!!
Hibalista
- Semmi,csak kopó alkatrészek: olaj,szűrők,fékbetét,gumi
Ide hordtam szervizbe
Real Motor Győr,Gyorsak,korrektek,de nem olcsók.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 18000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |