First Class
Szöveges ítélet
First Class, így jellemzi most a Honda SH 300i ABS tip., robogóját.
Tíz éves A korlátozott jogosítvány és folyamatos robogós tapasztalat alapján –mivel elfogult vagyok,- azt mondhatom, hogy rászolgál a megnevezésre. Amennyiben az időjárás is engedi, akkor mindenhova robogóval járok. 2011. év júniusában egy bámészkodásom alkalmával a Honda Dream felkínálta a lehetőséget az SH 300 kipróbálására. Addig úgy voltam vele, hogy számomra tökéletes a Vespa LX 125.
Nyitott vagyok, új dolgokra ezért előfordul, hogy nézelődőm, motoros boltokban vagy találkozókon. Átülve a Honda SH 300 robogóra, kb. 30 perc után világossá vált, hogy mindennel el lehet jutni A-ból B-be, de nem mindegy, hogy hogyan. Ugyanis olyan minőségi és technikai fejlettségi eltérést tapasztaltam az akkori és korábbi robogóim között, hogy úgy éreztem, hogy itt nincs több kérdés. Akkor döntöttem a váltás mellett.
Az első és legfontosabb, ami eszembe jut, hogy sokkal nagyobb biztonságban éreztem magam mikor meghajtottam a budai kerületekben. Elmondhatom, hogy tényleg nagyon sokat számít a nagy (16 colos) kerék és a komolyabb futómű, mert úgy megy át a rossz utakon, mint a kés a vajban. Bár nem futárként használom, de napi szinten mászkálok Budapest utcáin így a biztonságos közlekedés nagyon fontos szempont lett. Addig a Vespa LX 125 is egy kényelmes robogónak számított nekem, de tapasztalt élmények döntésre kényszerítettek.
Az c-ABS kombinált fék jelentőségét nem akarom sokat méltatni, egyrészt szerintem már mindenki ismerheti, hogy miért jó, másrészt nálam ritkán kell neki beavatkozni, mert nem feszegetem a fékezés és döntögetés határait. Kímélem magamat is és belegondolva egy elcsúszás vagy esés utólagos javítási költségeire, úgy döntöttem, hogy nem a rövid féktávokon fogok időt nyerni a forgalomban, hanem a kiemelkedő képességű kigyorsításokkal. Őszintén elmondhatom, hogy olyan könnyed gyorsulásra alkalmas, amire már messze nincs szükség a városban és simán tartható az autópálya tempó is.
Két személy esetén is könnyedén megbirkózik minden forgalmi helyzettel.
279 ccm / 20 kw / 28 le
Végsebesség: 135 km/h – 140 km/h
Átlagfogyasztás: 3,5 l
Véleményem szerint a precíz futómű után a hajtóműve, ami komolyabb dicséretet érdemel. Olyan kulturált a motor járása amilyet még nem tapasztaltam a korábbi robogóim között. Nem akar mindenáron vágtázni, mint a korábbi Beverly 500 és kulturáltabban jár, mint az LX 125.
A formája nem egy határozott karakter és szerintem másoknak kevésbé megragadó, inkább praktikusnak nevezném.
Ritkán, de azért hiányolom a dupla első tárcsaféket, de az csak extrém esetekben jön elő. Örülnék nagyobb ülés alatti rekesznek, de az a kompromisszum a nagyobb motor miatt és sokat jelent a nagy hátsó gyári doboz.
Engem idegesít a városban a zárt bukósisak és emiatt nyitottal járok, így szabadabbnak is érzem magam. A Suzuki Burgman 400 nagy örvényt keltő nagy GIVI szélvédőjére visszagondolva , most döntő szempont volt a gyári és szép kivitelezésű, kellő mérettel rendelkező magas szélterelő, amely hibátlanul terel, nagyon sok bogarat és koszt felfog. Hasonlóan átlátszó anyagból jár hozzá a gyári kézvédőt is.
Elmondhatom, hogy boldogságot visz a mindennapjaimban.
Mindenhova hamar odaérek, mosolyogva nézek a dugókra, és a kb. négyezer forintos teli tankkólás számlákkal elfogadható, illetve fenntartható költségeket jelent számomra.
A korábbi tapasztalataimat felhasználva döntöttem a Honda SH 300 mellett.
Hibalista
- Semmi nem romlott el rajta! - Első éves revízió amely, olajszűrőt, alátétet, 10W40 olajjal és munkadíjjal 13.000.-Ft összegbe került. - - Lehet még Honda Assistance szolgáltatást venni, 6.223.-Ft összegért, amely baleset, defekt, műszaki gondok esetén a szállítást foglalja magában.
Ide hordtam szervizbe
www.hondadream.hu
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Vespa LX 125 | Következő motorja? | ? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (10.0/10) |