Fiatalok, gyúrjatok még!
Szöveges ítélet
2005 októberben hoztam be a németektől egy full hibátlan, nagyon extrával felszerelt ződ db-ot, az utolsó legyártott db-ok egyike lehetett. teljesen felkészítve az idényre.
Pár éve VTR1000F-jeim voltak (´98 és ´01-es), azt hittem az lesz a végcél. Viszont ezeknek a futóműve túl pattogós volt a szar magyar utakra, és a sportgép-mellékhatásokat a SBK kormány és MRA plekó se tudta eléggé feledtetni, hiába volt ott az állandó 100Nm. Idegesítően pattogtam az úton, mint k..szar a deszkán, hát még az asszony ott hátul, ez további mellékhatásokkal járt. Nem akartam még pár kilót rugóstagra és ülésre költeni a kétes eredmény reményében.
Akkor döntöttem úgy, hogy kizárólag az utolsó 750-es VFR-t (RC36/2) veszem meg, ami ugyan nem olyan brutál rakéta, de bőven elég erős az ésszel motorozáshoz (240-et megy), nyomatéka két személyre is elég, + Honda-minőség és átgondoltság.
Ráadásul az RC36 unikum!! Ma -2007ben- egyetlen gyártó se kínál fogaskerekes vezérlésű V4est, félkarú lengővillával!!
A későbbi VFR800 és Vtec szerintem csak az emisszió előírások és a marketing diktálta parasztvakítás szüleményei: rángató injektorok/szelepvezérlés. Hülyeség, az utolsó fejlesztésű karbiknak utcán és túrázásnál ma sincs párja! A „fejlesztésnél” szépen visszahízlalták a VFR-t, az RC36/1 súlyára. A kb. 200 kilóra fogyasztás hatásosabb lett volna a sok szelep hókuszpókusznál, ráadásul cserébe kispórolták a fogaskerékvezérlést! Mivel az RC36/2 így a legkönnyebb és legelasztikusabb VFR, és valójában csak 30ccm-el kisebb, megy is úgy, mint az újak. Nem 3,5 milláért, hanem szerény 1 milla körüli összegért, amit nem kell sajnálni tőle, mégha a ccm licit-őrület is a trendi. Gyakorlatilag csak az ABS-szel tudnak többet (már amelyiken van) a későbbi típusok. A formája ugyan nem a legutolsó design, de még mindig jóképű (előlről ez legalább nem óriásrobogó-fejű), nálam legalábbis bejön: az egykori ováldugattyús NR750-t idézi.
Sok haver csodálkozott, hogy 1000-ről 750-re hogy lehet „visszalépni”. Hát igen, az elején többször is leszabályzott szegény, úgy visszapakolgattam, próbáltam kifacsarni belőle a VTR-tolóerejét. Azt persze nem tudja, hiába ez is annyi lovas, ha 30ezret pörögne, akkor se. 3000-12000-ig használható, nem kell annyira figyelni a fordulatra, mint egy 600asnál, hogy ki ne essen a nyomatékból (140-nél éri el a 7000-et), viszont sokkal flegmábban lehet vele kanyarodni, mert nem riszál féktávon és tologatja kigyorsításnál a seggét mint egy 1000es(7000-nél azért ez is csinálja). Ez főleg vizes, poros, murvás úton megnyugtató, az pedig elég gyakori az uccán. Futóműve nagyon finoman reagáló, kényelmes, de nem olyan szuperkezes, mint a VTR volt. Egyszer fel is egyenesedett kanyarban úgy hogy be is vágott a haver mellé az árokba. Talán túl puhára állítottam a futóművet, egyébként nem szitál, nem ingadozik, egyenesfutás oké, és nem is esik be az eleje.
Bridgestonokkal vettem, a hátsó tavaly nyáron valósággal leolvadt az osztrák pályán a nagy melegben, nem tom miért, de elég csunyán nézett ki, úgy kellett hazakullognom vele, aztán csere is lett Avon Azarora, hátulra a kopásállósága miatt jó lesz. Elöl SportecM1 van, eddig meg se moccant, még a karistolós kanyarokban sem, igaz akkor is meleg volt és az Alpokban.
A fesszabályzó olyanfajta, ami meg szokott dögleni(a VTR-en ki is fingott), de ezt megelőzendő rögtön rátettem egy hűtőbordát, eddig bírta a gumiolvasztó melegben is.
Én direkt extrás darabot kerestem, és meg is találtam: Spiegler kormány&fém fékcsövek, hátsó sárvédő, túraplekó+tükrök, K&N szűrő, felnicsík, Remus-kémény a sor. Azóta természetesen givi-és hepco dobozok, markolatfűtés, tripmaster ugrott rá. Mivel ezeket amúgy is megvettem volna, főnyeremény volt, amennyivel megnyomták a gép árát.
Amikor hazahoztam rögtön meg is akarták venni. De nem adom, minek? Hogy vegyek egy másik ilyet?Az értékállóságát mutatja, hogy még mindig 1 milla körül van, és a sok, akár 10 évvel régebbi fejlesztésű későbbi, 2 millás moci ára kb. 2-3 év alatt süllyed le ide.
Amíg nem hozzák ki ennek a következetes fejlesztését(nem kell Vtec), 200kilósan ABS-szel, addig ezt hajtom!
Hibalista
- az idom és a kormányvég a letkési kenyarban...:-)
Ide hordtam szervizbe
nem volt mit javítani, csak a bukásnyomokat
fesszabályzóra kell tenni plussz hűtőbordát(processzor hűtő tök jó)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |