Fehér villám
Szöveges ítélet
A nagymotoros jogsi letétele után 2 évig egy 2004-es CBF500-al jártam, majd úgy gondoltam, pár ezer km megtétele után megérdemlek egy új motort, és talán nem fogom felkenni az első fára. Egy nappal a kisfiam születése előtt vettem meg a 2017-es CB500F-et (feleségem örült :D) Vacilláltam még az 500X-en, de a túraendurós kinézeten túl nemigen nyújt pluszt, én meg a sima naked-eket szeretem, nem megyek terepre, minek egy „divatmotor” (mint autóknál a SUV). Az NC750-el is szemeztem, főleg a nagy csomagtartó miatt, de túl nagynak és nehéznek találtam. Érdekes módon csak Hondákat vezettem eddig (CBF125, 250, 500, 600), bár megnéztem a többi japán gyártó kínálatát is, valahogy nem merült fel komolyan, hogy mást vegyek. A választásban segített még, hogy korábban voltam egy vezetéstechnikai tanfolyamon (amit egyébként mindenkinek ajánlok), és ott a CB500F első verziójával tanultam, ami sokkal frissebbnek, könnyebben irányíthatónak bizonyult, mint a nehézkes CBF500-am.
A CB500F a ráncfelvarrás után sokkal szebb lett, ebben a fehér színben a „rose-gold” motorborítással elegáns. Bár korlátlan jogsim van, a 48 lóerő bőven elég mindenre, nem vagyok egy elvakult száguldozó, aki cikázik a sávok között. Főleg Pesten illetve az agglomerációban használom, munkába járásra, ügyintézésre. Néha becsúszik egy-egy rövidebb túra: Dunakanyar, Pilis, Börzsöny, Velencei-tó. Dobozt nem vettem rá, nagyon elcsúfítaná, inkább hátizsákkal megyek, vagy szimplán csak egy hitelkártyával :D Ilyen körülmények között 3,8 liter a fogyasztása, jó messze lehet menni vele egy tankkal.
A kezelőszervek a szokásos Honda-polcokról származnak, nekem újdonság volt a vészvillogó. A múszercsoport digitális, egész jól leolvasható ahhoz képest, hogy a klasszikus analóg körórákhoz vagyok szokva. Fokozatkijelző nincs, ellenben a váltó nagyon finoman, precízen működik, könnyű megtalálni az ürest. Kb. 100-at megy 5000-nél, akárcsak a régi motorom. Méretre elég kompakt, könnyen motorozható a 190kg, kellemes az üléspozíció, de szerintem a nálam magasabbaknak már kicsi lehet (183cm vagyok). Vettem rá utángyártott kis szélvédőt, némi szelet ezzel le tudok irányítani magamról. Extra volt még a középállvány, láncápoláskor, téli tároláskor jól jön. Nekem tetszik az új kipufogódob, a régi verzión elég gázul nézett ki. Gázelvételkor, visszaváltáskor visszadurrog kicsit, jól esik a fülnek :) A futómű kényelmes, nem ráz, nem pattog el túlságosan, látszik, hogy „user-friendly”, gondoltak a kezdő motorosokra, akik ilyenen akarnak nevelkedni, barátkozni a motorozással.
Egy dolog, amit viszont alulméreteztek: a fékek. Se az első, se a hátsó nem túl penge, a saját tömeghez képest kevésnek érzem őket. Ezt a következő generáción illene orvosolni. Az ABS-nek viszont eddig két alkalommal vettem hasznát a csúszós úton, életet menthet. A másik, hogy az ülés elsőre kényelmes, de 100km után meglepő módon már töri a seggem, ezért előre-hátra szoktam csúszkálni, hogy váltogassam az üléspozíciót.
Összességében jó választás volt, tetszik a „transformers”-e dizájn (bár a kereklámpás motorok általában jobban bejönnek). Az apró hibák ellenére minden igényemet kielégíti, télen-nyáron nyugodtan tudok vele közlekedni. Biztos vagyok, hogy megbízható lesz hosszú távon a második, harmadik, stb. tulajdonosoknak is, 1-2 év után mindenképpen upgrade-elni fogok ;)
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Honda Dream. Rendesek, barátságosak, segítettek eladni a régi mocimat, az olajcsere/első ellenőrzés is gördülékenyen és normális áron ment. Azzal viszont számolni kell, hogy sok az ügyfelük, mindig úsznak, várni kell.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | CBF500 | Következő motorja? | Scrambler 803cm3 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |