Ezen lakni lehet!
Szöveges ítélet
Igazi mindennapos társ, városban és országúton egyaránt, amíg csak az aszfalt tart.
Városban jól kijön kezes bárány irányíthatósága, a 700-as V2-es simán ad elegendő dinamikát. Kialakítása trükkösen célszerű, hátsó dobozai széles dobozfedővel együtt belül vannak a bukógombán is (1 centivel), így ahol a térded elmegy, ott az integrált doboz is. Cserébe az oldaldobozban elfér egy sisak, a másikban a kabát, az esőruha kötelezően mindig bent, a hátsó dobozban a notebook, meg pár apróság. Azaz reggel elviszem a gyereket suliba, lecuccol, aztán délután simán hazamegy.
Én tovább munkába, megérkezéskor notebook ki, sisak, térdvédő, esetleg kabát a hátsó dobozba - és mintha autóval érkeztem volna. Kicsi különbség az időfaktor. Motorral 16 perc a beérés, + 0 Ft parkolási díj, 0 perc parkolóhely keresés, 0 perc a cég kapuig, míg autóval ~50 perc beérés, ~1000 Ft parkolás, ~5-8 perc leállás, céghez sétálás. Hát nem mindegy. Főleg, ha nap közben át kell menni egyik helyről a másikra. Szóval igazi napi közlekedési eszköz - hét közben.
Hét végén, ha kedvem támad, felülök és megyek egy kört. Ez mondjuk ritka, de előfordul. Jó időben elugrok 1-2-3 napra ide-oda, a lényeg, hogy legyenek hegyek és jó hegyi utak. Nyáron egy pár napos túra - a Deauville ebben is tökéletes társ.
Hátránya? A motor konstrukciója régi, a modell nem kapja meg a legújabb fejlesztésű erőforrást. Ezzel a blokkal nem egy rakéta - de hegyen jóformán csak utassal fordul elő, hogy gyengének bizonyulna. Amit az út enged, azt többnyire ki lehet motorozni.
Autópályán a kényelmes tempója olyan 140 km/h (GPS-es mérve), 180 körül van a vége. Túramotor, nem "seggrakéta".
Ahogy egy motoros társ mondta: ezzel vétek egyenesen menni. :)
Miért adtam el? - Mert vettem egy ugyanilyen újat! (Megilyesztettek, hogy kiveszik gyártásból, élettartam hosszabbítás miatt cseréltem :) )
Miért nem BMW 1200RT-t (mint értelemszerű vetélytárs)? - Mert az 12 cm-rel szélesebb, nem férnék el városban annyira.
Kik utálják:
A speedesek, mert egyenesben nem elég harapós nekik. Továbbá a speedesek, mert hegyen rendszeresen letolom őket, amikor kimennek "döntögetni". ;)
Ja, és a szerelők se szeretik. Mert éhen halhatnak mellette. :)))
Fenntartási költsége minimális. A szervív nem olcsó (de megcsinálható önállóan is), 6.000 km-es szervízintervallum, kardános, tehát nincs láncspray, láncszett csere, ilyesmi. Kétkomponenses gumi (pl. Pilot Road 2) kicsit túlhordottan 18k km-ig kitart, fékbetét jó vezetési stílussal 30k-ig kitart.
Igazi tökéletes mindennapi társ, kitűnő szélvédelme miatt kora tavasztól tél elejéig motorozható, állítható plexije megoldja, hogy nyáron se döglesz meg rajta. Egyszer egy barátommal cseréltünk egy túra szakaszon, amikor leszállt róla, spontán megjegyezte: Ezen lakni lehet! Hát igen, csaknem lakom rajta. Évi 12-14e km-t megyek, döntően napi használatban, Budapesten.
Elfogult vagyok, motorozzon mindenki minden nap - ezzel! :)
Hibalista
- Benzinszintjező, garanciában
- Kuplungbowden szakadás (15.000 Ft)
Ide hordtam szervizbe
Honda Dream
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | Ugyanaz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |