A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Cbr 600 F 2001 (599)

Cbr 600 F 2001 (599) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ez Süti!

Szöveges ítélet

Sziasztok!

Elsőként röviden a saját történetemről.
2018 koratavaszán vettem a mocit, a tulaj egy még nálam is idősebb reptéri taxishiéna volt (elnézést ez nem általánosítás)
mivel a többi számításba vehető mocit az orrom elöl vitték el, a tag személyisége pedig meggyőző volt belevágtam a vételbe anélkül hogy ismertem volna a típus gyengeségeit.
Az előző tulaj kifejezetten árérzékeny tag volt, 34.500km-el vette a bringát majd 7év használat után 68.000km-nél én lettem a következő. Ha az Ő költségeit nézzük sikerült minimalizálni hiszen a megtett több mint 30 alatt csak tankolt illetve olajat cserélt. Az egyetlen frissen cserélt kopóelem a láncszett volt, de mivel Ő úgy érezte elég a 100pacis lánc nekem már az első idény közepén le kellett cserélni a sz-rányúlt láncot. A fentemlített előzmények ahhoz vezettek hogy az eltelt 1.5 év alatt magamnak kellett
az összes elmaradt, illetve korából adódóan aktuális szervizet elvégezni.
Az elején tisztázom egy cseppet sem bántam meg a vételt, mivel mindent magam cseréltem biztos hogy jóideig nem lesz gond vele, ha valamit megbántam csak az hogy nem ismertem azokat a kérdéseket amelyeket ha a vásárlásnál felteszek tudtam volna mire számíthatok. Akkoriban is néztem az ítéleteket
de az esetleg tíz éve feltett dolgok természetesen egy szinte új mociról írtak, a hosszú vicces sztorikból még ha szórakoztatóak is nem jutottam közelebb a tényekhez. Ha valaki csak kikapcsolódni vágyik ne is olvassa tovább sajnos nekem ehhez nincs érzékem, ellenben szeretnék segíteni a motorvásárlás előtt álló társaimnak, hiszen a fellelhető példányok hasonló futással 60.000-90.000km rendelkeznek.
Mindenekelőtt kezdeném a legalapvetőbb dolgokkal, motor, futómű, fogyasztás.

Motor:
Gyakorlatilag mindig rendelkezésre áll a kellő erő, a 600-as lökettérfogathoz képest meglepően nyomatékos, bár igazán 7000-felett kezd el tolni.
Bocs hogy a K3-as 600-as Gixerrel hasonlítom (nekem kettő is volt), de motorerőben hasonló az érzet, bár a Suzi egy kicsit spontánabb gyorsabb a reakcióideje, kérem ezt egyetlen Hondás se vegye durva sértésnek a 600Fi motorja nagyon rendbe van, nekem most 77.000-nél jár az óra de még mindig nulla az olajfogyasztás, a hasonló futásteljesítményű 600-as mocijaim ekkor már visszaváltásnál dobálták a kék füstpamacsot. A váltó nagyon pontos csak néhányszor határozatlan váltásnál sikerült lyukat váltani.

Futómű:
A 600Fi NEM túramotor, sokkal inkább egy nagyon kényelmes sportmotor.Ha valaki a párjával akar túrázgatni ne ezt a mocit válassza, hacsak nem mélynövésű, nem beszélve arról hogy gyári telórugóval két személlyel Magyar utakon gyakran fel fog ütni, persze ha sok pénzed van 50roppancsért vehetsz erősített rugószettet.
A 185cm alatti átlagembernek viszont hibátlan, természetesen ha valaki kompromisszumképes simán túrázhat vele napi 600-at a csuklót egyáltalán nem terheli, mivel a lábtartó 30mm-el lejeb van a többi 600-as sporthoz képest a térdfájósok is örülhetnek. A lábtartó relatív alsó elhelyezése egyedül pályán lehet hátrány. Pályán természetesen ha térdel már régen karcoljuk az aszfaltot leér a csizma oldala is, én vettem az IB-n 10roppancsért egy pár full alu lábtartót amiből ha kiszedi az ember a majrécsavart nyer 10mm-t, így még nem veszítettem el a kényelmet viszont nem kopik annyira a csizma oldala. Az hogy pályán leér a gyári kipufogó, esetleg a középtámasz csak legenda. Ha valakinek van pályatapasztalata simán kifújja az orrát akár a mai új 600-as mocival menőzőknek is, meglepően irányítható.

Fogyasztás:
Elolvasván a többi hozzászólást nagyon eltérő a kép, egyébként meglepően eltérő fogyasztást lehet a mocival produkálni.
Országúton fostorgós 90-es átlag semmi izgalom 5.5l/100. Szokásos túrázgatás kanyarvadászat a hegyekben 100-120-al 6l/100.Autópálya 130 7l/100 ezt nagyon nem szereti.
Természetesen ezt lehet fokozni, viszont itt muszáj megjegyezni akinek ennél magasabb a fogyasztása, 1.-nézze már meg a légszűrőt 2.-mérje vagy méresse meg az injektornyomást,a mérőóra 8roppancs kb a szerviz is ennyit kér a bemérésért. Ez egy full mechanikus szelep ami idővel elöregedhet és így brutál megnő a fogyasztás, ha a nyomás 3.6Bar-50Psi felett van
irány az IB, potom 50roppancsért a tiéd a gyári szelep relatív a csere sem nagy dolog, fogyasztásban és erőben viszont visszajön az ára.
A következőkben címszavakba foglalom a vásárlásnál kötelező kérdéseket, a "nem tudom" vagy "jó az még" itt nem elfogadható csak a számla esetleg a kicserélt alkatrész.

Mikor cseréltél gyertyát?
Ez azért érdekes mivel az Fi irídiumossal megy aminek darabja 7roppancs és 24.000km-enként esedékes.

Mikor ellenőrizted a szelephézagot?
A könyv 24.000km-enként írja, viszont ha eddig nem állította be senki biztos lehetsz benne hogy 70.000 körül a kipuffszelepek már 0.05-0.1mm-t beverődtek a fészekbe amit ha tovább hanyagolsz ráfázhatsz. A szelephézag ellenőrzés költsége tömítésekkel úgy 30-40roppancs, ha állítani is kell természetesen több,mivel ki kell szedni a vezműtengiket viszont ha már itt tartunk jön a vezműlánc.

Mikor cseréltél vezműláncot?
Itt egy kicsit hosszabb leszek mivel muszáj néhány félreértést tisztázni.Amikor az előző árérzékeny tulajtól vittem haza a bicajt
feltűnt hogy 5.000-es fordulat körül ronda fémes hang jót a tank alól. Amikor hazaérvén telefonon számonkértem, Barátunkat azt felelte semmi gong csak a sportlégszűrő.
Nem az volt!
A vezműlánc kapcsán mindenki kórusban énekli hogy a láncfeszítő patron gyárilag hibás. Ez egy baromság, az Fi feszítőpatront egy órarugóval feszített több bekezdésű trapézmenet mozgatja ami konstrukciósan sokkal jobb mint a régi fogazott verzió, szerintem ezt a Honda terjeszti hogy az autómatán 24 órában gyártott cuccot eladhassa 32roppancsért a birkáknak. Sajnos a szerelőknek is egyszerűbb egy patront kicserélni 1/2-óra alatt+a drága alkatrész utáni járulék, mint 4-6órát kínlódni a lánccserével. Miután drága pénzért feleslegesen kicserélik a patront egy darabig csendes lesz mivel a felspannolt patront a biztosító kihúzása után rálövik a vezműláncra. Sokszor olvastam hogy patroncsere után "néhány ezer kilcsivel ismét megszólal a lánc mit tegyek?"
A válasz egyszerű, 60.000 körül borítékolható hogy a lánc csapjai néhány századot kopnak ami tuti hogy meg fog szólalni, ha a nagyfater Skoda Feliciáján 100.000-nél megszólal a vezműlánc senki ne gondolja hogy egy kihegyezett motoron örök. Olvasható felkent szakértőktől hogy a vezműlánc elmegy akár 150.000-km-t is, a szuperbirka még erre is képes lapot húzni, van aki a kopott láncot IB-n kapható fix csavarral spannolja(Gratula).
Ha egy bizonyos fordulatszámon jellemzően 5000/min bezenél a lánc az csere, szerencse hogy ha ezt a szelepállítással összekötjük elég a szerelőbának kb 50roppancs plusz a lánc ára 20ropi.

Mikor néztél a kuplungra?
A jó hír ismét az hogy ha az előzőeket elhanyagolta és le kell bontani a kuplungdeklit ez már csak bónusz.Ha a kuplungrugót még nem cserélték
60.000-nél már tuti hogy rövidebb tehát csereérett F-nél 4db FS-nél 5db potom 8roppancs. Ha rászánod magad sokkal adagolhatóbb lesz a kuplung indulásnál. A lamellák nálam még 70.000-nél is bőven kopáshatár alatt voltak. Ha viszont a kuplungkosárnak nagy a lógása számolhatunk egy 32roppancsos tűgörgős csapággyal ez inkább 100.000km felett esedékes (ezt én potyára cseréltem)

Volt cserélve fesszabályzó?
Ha nem az kész csoda a csere 20roppancs lesz, óvakodj az ócska IB-s től a Magyar Mecseki féle a tuti, persze így a csatikötögetést szikszalagozást nem úszod meg,csak el ne vágd a kezed a sniccerrel. Ha még nem cserélték nyugodtan vedd meg elfér az ülés alatt.

Mikor cseréltél telószimeringet olajat?
Ha a válasz "minek hiszen nem folyik" ezt neked kell megtenni. Itt légy nagyon körültekintő, ha a telószáron minimális karcot látsz már számolhatsz is telószár párja (természetesen utángyártott) 45roppancs+szimeringek teflongyűrűk 20roppancs+szerelőbá 20roppancs insgesammt 95! (nekem megvolt).

Volt a hátsó rugóstag csapágyai takarítva esetleg cserélve?
Bocs ha egy érdeklődő nekem tenné fel a kérdést lehet hogy elzavarnám, a kérdésre 10-ből 9-szer a válasz az hogy
"A motor nem eladó takarodj haza!" Az hátsó teló állapotáról könnyen meggyőződhetsz. Tedd a mocit középállványra, majd a hátsó ülésre hasalva rángasd felfele a hátsó kereket.
Ha kottyan az csapágyanként 15roppancs, a kutyacsontnál 70.000km-nél ha csak nem volt karbantartva garantált a csere.

Az hogy volt-e törve és egyebek most nem térnék ki, mindenképpen vigyél egy szakértőt és sose vedd meg az elsőt, ha csak kb 700.000Ft-d van mocira, szereted a kanyarvadászatot,túrákon megteszed a kompromisszumot hogy 230Km-en ként tankolsz (cserébe a kanyarba te leszel az első) szerintem az Fi mindent visz.

Hibalista

- fesszabályzó, a többi a kötelező karbantartás része

Ide hordtam szervizbe

csak magam szerelem

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

én, persze így tovább tart

Értékelése: 6

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 68000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 9000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Gsx-R 600 K3 Következő motorja? 47 évesen nem tervezek
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.