Ez Süti!
Szöveges ítélet
Sziasztok!
Elsőként röviden a saját történetemről.
2018 koratavaszán vettem a mocit, a tulaj egy még nálam is idősebb reptéri taxishiéna volt (elnézést ez nem általánosítás)
mivel a többi számításba vehető mocit az orrom elöl vitték el, a tag személyisége pedig meggyőző volt belevágtam a vételbe anélkül hogy ismertem volna a típus gyengeségeit.
Az előző tulaj kifejezetten árérzékeny tag volt, 34.500km-el vette a bringát majd 7év használat után 68.000km-nél én lettem a következő. Ha az Ő költségeit nézzük sikerült minimalizálni hiszen a megtett több mint 30 alatt csak tankolt illetve olajat cserélt. Az egyetlen frissen cserélt kopóelem a láncszett volt, de mivel Ő úgy érezte elég a 100pacis lánc nekem már az első idény közepén le kellett cserélni a sz-rányúlt láncot. A fentemlített előzmények ahhoz vezettek hogy az eltelt 1.5 év alatt magamnak kellett
az összes elmaradt, illetve korából adódóan aktuális szervizet elvégezni.
Az elején tisztázom egy cseppet sem bántam meg a vételt, mivel mindent magam cseréltem biztos hogy jóideig nem lesz gond vele, ha valamit megbántam csak az hogy nem ismertem azokat a kérdéseket amelyeket ha a vásárlásnál felteszek tudtam volna mire számíthatok. Akkoriban is néztem az ítéleteket
de az esetleg tíz éve feltett dolgok természetesen egy szinte új mociról írtak, a hosszú vicces sztorikból még ha szórakoztatóak is nem jutottam közelebb a tényekhez. Ha valaki csak kikapcsolódni vágyik ne is olvassa tovább sajnos nekem ehhez nincs érzékem, ellenben szeretnék segíteni a motorvásárlás előtt álló társaimnak, hiszen a fellelhető példányok hasonló futással 60.000-90.000km rendelkeznek.
Mindenekelőtt kezdeném a legalapvetőbb dolgokkal, motor, futómű, fogyasztás.
Motor:
Gyakorlatilag mindig rendelkezésre áll a kellő erő, a 600-as lökettérfogathoz képest meglepően nyomatékos, bár igazán 7000-felett kezd el tolni.
Bocs hogy a K3-as 600-as Gixerrel hasonlítom (nekem kettő is volt), de motorerőben hasonló az érzet, bár a Suzi egy kicsit spontánabb gyorsabb a reakcióideje, kérem ezt egyetlen Hondás se vegye durva sértésnek a 600Fi motorja nagyon rendbe van, nekem most 77.000-nél jár az óra de még mindig nulla az olajfogyasztás, a hasonló futásteljesítményű 600-as mocijaim ekkor már visszaváltásnál dobálták a kék füstpamacsot. A váltó nagyon pontos csak néhányszor határozatlan váltásnál sikerült lyukat váltani.
Futómű:
A 600Fi NEM túramotor, sokkal inkább egy nagyon kényelmes sportmotor.Ha valaki a párjával akar túrázgatni ne ezt a mocit válassza, hacsak nem mélynövésű, nem beszélve arról hogy gyári telórugóval két személlyel Magyar utakon gyakran fel fog ütni, persze ha sok pénzed van 50roppancsért vehetsz erősített rugószettet.
A 185cm alatti átlagembernek viszont hibátlan, természetesen ha valaki kompromisszumképes simán túrázhat vele napi 600-at a csuklót egyáltalán nem terheli, mivel a lábtartó 30mm-el lejeb van a többi 600-as sporthoz képest a térdfájósok is örülhetnek. A lábtartó relatív alsó elhelyezése egyedül pályán lehet hátrány. Pályán természetesen ha térdel már régen karcoljuk az aszfaltot leér a csizma oldala is, én vettem az IB-n 10roppancsért egy pár full alu lábtartót amiből ha kiszedi az ember a majrécsavart nyer 10mm-t, így még nem veszítettem el a kényelmet viszont nem kopik annyira a csizma oldala. Az hogy pályán leér a gyári kipufogó, esetleg a középtámasz csak legenda. Ha valakinek van pályatapasztalata simán kifújja az orrát akár a mai új 600-as mocival menőzőknek is, meglepően irányítható.
Fogyasztás:
Elolvasván a többi hozzászólást nagyon eltérő a kép, egyébként meglepően eltérő fogyasztást lehet a mocival produkálni.
Országúton fostorgós 90-es átlag semmi izgalom 5.5l/100. Szokásos túrázgatás kanyarvadászat a hegyekben 100-120-al 6l/100.Autópálya 130 7l/100 ezt nagyon nem szereti.
Természetesen ezt lehet fokozni, viszont itt muszáj megjegyezni akinek ennél magasabb a fogyasztása, 1.-nézze már meg a légszűrőt 2.-mérje vagy méresse meg az injektornyomást,a mérőóra 8roppancs kb a szerviz is ennyit kér a bemérésért. Ez egy full mechanikus szelep ami idővel elöregedhet és így brutál megnő a fogyasztás, ha a nyomás 3.6Bar-50Psi felett van
irány az IB, potom 50roppancsért a tiéd a gyári szelep relatív a csere sem nagy dolog, fogyasztásban és erőben viszont visszajön az ára.
A következőkben címszavakba foglalom a vásárlásnál kötelező kérdéseket, a "nem tudom" vagy "jó az még" itt nem elfogadható csak a számla esetleg a kicserélt alkatrész.
Mikor cseréltél gyertyát?
Ez azért érdekes mivel az Fi irídiumossal megy aminek darabja 7roppancs és 24.000km-enként esedékes.
Mikor ellenőrizted a szelephézagot?
A könyv 24.000km-enként írja, viszont ha eddig nem állította be senki biztos lehetsz benne hogy 70.000 körül a kipuffszelepek már 0.05-0.1mm-t beverődtek a fészekbe amit ha tovább hanyagolsz ráfázhatsz. A szelephézag ellenőrzés költsége tömítésekkel úgy 30-40roppancs, ha állítani is kell természetesen több,mivel ki kell szedni a vezműtengiket viszont ha már itt tartunk jön a vezműlánc.
Mikor cseréltél vezműláncot?
Itt egy kicsit hosszabb leszek mivel muszáj néhány félreértést tisztázni.Amikor az előző árérzékeny tulajtól vittem haza a bicajt
feltűnt hogy 5.000-es fordulat körül ronda fémes hang jót a tank alól. Amikor hazaérvén telefonon számonkértem, Barátunkat azt felelte semmi gong csak a sportlégszűrő.
Nem az volt!
A vezműlánc kapcsán mindenki kórusban énekli hogy a láncfeszítő patron gyárilag hibás. Ez egy baromság, az Fi feszítőpatront egy órarugóval feszített több bekezdésű trapézmenet mozgatja ami konstrukciósan sokkal jobb mint a régi fogazott verzió, szerintem ezt a Honda terjeszti hogy az autómatán 24 órában gyártott cuccot eladhassa 32roppancsért a birkáknak. Sajnos a szerelőknek is egyszerűbb egy patront kicserélni 1/2-óra alatt+a drága alkatrész utáni járulék, mint 4-6órát kínlódni a lánccserével. Miután drága pénzért feleslegesen kicserélik a patront egy darabig csendes lesz mivel a felspannolt patront a biztosító kihúzása után rálövik a vezműláncra. Sokszor olvastam hogy patroncsere után "néhány ezer kilcsivel ismét megszólal a lánc mit tegyek?"
A válasz egyszerű, 60.000 körül borítékolható hogy a lánc csapjai néhány századot kopnak ami tuti hogy meg fog szólalni, ha a nagyfater Skoda Feliciáján 100.000-nél megszólal a vezműlánc senki ne gondolja hogy egy kihegyezett motoron örök. Olvasható felkent szakértőktől hogy a vezműlánc elmegy akár 150.000-km-t is, a szuperbirka még erre is képes lapot húzni, van aki a kopott láncot IB-n kapható fix csavarral spannolja(Gratula).
Ha egy bizonyos fordulatszámon jellemzően 5000/min bezenél a lánc az csere, szerencse hogy ha ezt a szelepállítással összekötjük elég a szerelőbának kb 50roppancs plusz a lánc ára 20ropi.
Mikor néztél a kuplungra?
A jó hír ismét az hogy ha az előzőeket elhanyagolta és le kell bontani a kuplungdeklit ez már csak bónusz.Ha a kuplungrugót még nem cserélték
60.000-nél már tuti hogy rövidebb tehát csereérett F-nél 4db FS-nél 5db potom 8roppancs. Ha rászánod magad sokkal adagolhatóbb lesz a kuplung indulásnál. A lamellák nálam még 70.000-nél is bőven kopáshatár alatt voltak. Ha viszont a kuplungkosárnak nagy a lógása számolhatunk egy 32roppancsos tűgörgős csapággyal ez inkább 100.000km felett esedékes (ezt én potyára cseréltem)
Volt cserélve fesszabályzó?
Ha nem az kész csoda a csere 20roppancs lesz, óvakodj az ócska IB-s től a Magyar Mecseki féle a tuti, persze így a csatikötögetést szikszalagozást nem úszod meg,csak el ne vágd a kezed a sniccerrel. Ha még nem cserélték nyugodtan vedd meg elfér az ülés alatt.
Mikor cseréltél telószimeringet olajat?
Ha a válasz "minek hiszen nem folyik" ezt neked kell megtenni. Itt légy nagyon körültekintő, ha a telószáron minimális karcot látsz már számolhatsz is telószár párja (természetesen utángyártott) 45roppancs+szimeringek teflongyűrűk 20roppancs+szerelőbá 20roppancs insgesammt 95! (nekem megvolt).
Volt a hátsó rugóstag csapágyai takarítva esetleg cserélve?
Bocs ha egy érdeklődő nekem tenné fel a kérdést lehet hogy elzavarnám, a kérdésre 10-ből 9-szer a válasz az hogy
"A motor nem eladó takarodj haza!" Az hátsó teló állapotáról könnyen meggyőződhetsz. Tedd a mocit középállványra, majd a hátsó ülésre hasalva rángasd felfele a hátsó kereket.
Ha kottyan az csapágyanként 15roppancs, a kutyacsontnál 70.000km-nél ha csak nem volt karbantartva garantált a csere.
Az hogy volt-e törve és egyebek most nem térnék ki, mindenképpen vigyél egy szakértőt és sose vedd meg az elsőt, ha csak kb 700.000Ft-d van mocira, szereted a kanyarvadászatot,túrákon megteszed a kompromisszumot hogy 230Km-en ként tankolsz (cserébe a kanyarba te leszel az első) szerintem az Fi mindent visz.
Hibalista
- fesszabályzó, a többi a kötelező karbantartás része
Ide hordtam szervizbe
csak magam szerelem
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
én, persze így tovább tart
Értékelése: 6
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 68000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | Gsx-R 600 K3 | Következő motorja? | 47 évesen nem tervezek |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |