Ez fogja túlélni az emberiséget
Szöveges ítélet
Eredetileg F2-s, de én eladtam róla az idomokat és síma F-re alakítottam vissza. Így sokkal szebb lett, bár annyira gyári volt, hogy ma talán már nem tenném. Sokat használtam Bp-Viharsarok viszonylatban. Autópályán (értsd:170km/ó fölött) elkezd kígyózni. Alapon zavaró, de nem rémisztő, ám ha kopottabb hátsó gumival párosul, az már tud paráztatni és hát ilyenkor önként, boldogan veszi el az ember a gáz. A motorba belemegy vagy 4,5 L olaj, amiből, főleg nyáron, nagy melegben, szeret eszegetni. Ez nem gond, hisz a ´70-s években készült "rizskályhák" mind ilyenek. Egyszerűen tudomásul kell venni. Én a CB1100-s nagyobb olajhűtőjét próbáltam ki, ami segített ugyan, de az igazi megoldást a gyári 6,000 kilóméterenkénti helyett úgy 4,000 kilóméterenként végrehajtott olajcserék jelentik. Ilyenkor még relative sportos motorozással is ki lehet húzni 1 L olaj rátőltésével két csere között. A lusták, hozzánemértők, nemtörődömök megnyugtatásárá, több olyan Bold´or-ról (750/900/1100) is tudok, amely 2 L olajszerű pakurával a blokkjában nem lett csapágyas. Egy olajcsere után még sokáig szolgáltak. Aki egy ilyet tönkre tud tenni, az valószínűleg egy tömör acélgolyót is elrontana. A fékek és a futómű felejthető. Soha sem lesz igazán jó. Akkoriban egyszerűen ezek nem számítottak. Eős legyen a blokk (ez a 26 éves 900-as kb. úgy gyorsul mint egy 600-s Hornet) a többi kit érdekelt. És mivel irgalmatlan mennyíséget adtak el belőlük, valószínűleg a nagy H-nak már akkoris igaza volt. Épp a nagy darabszám miatt még szinte minden beszerezhető hozzá gyári, vagy azzal egyező minőségű utángyártott kivitelben. Még a 2007-s alkatrészkatalógusok zöme is tartalmazza a típust. (fékbetét, bowdenek, akksi, gumi, simmeringek, elektromos alkatrészek, tükrök, űlések...) Pl.:Én pár hete vettem hozzá komplett rozsdamentes 4-1 rendszert az interneten egy boltból Németországból. Ám bontottan is szinte bármit megtalál az aki kicsit utána jár. Fele ennyi idős motorokhoz már nincs semmije egy magára kicsit is adó bontósnak, ám a Bold´or-hoz tart mindent. Akinek van, az becsülje meg, mert lassan ez is olyan ritka kinccsé lesz, mint a Mini, a P20, a Traubiszóda, az AC/DC, melyeket természetesnek vettünk abban a korban amikor születtek, de mára csak megkönnyezett emlékeik maradtak és hasonlót sem találunk.
Hibalista
- Generátor forgórész vagy 3-szor szétrepült, mígnem a megfelelő mester megtekerte. Ennek kb 7 éve. Azóta semmi. 100 Ft-os szénkefével pótóltam a gyárit. Az 15000 Ft. Igaz így 3 évente kell cserélni, de szerintem megéri.
Ide hordtam szervizbe
Én.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 55000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |