Ésszerű váltás
Szöveges ítélet
Hosszas hezitálás után vettem magam rá, hogy az 50cm3 Gilera Runner PJ-met lecseréljem. 0 km-esen vettem anno, soha semmi bajom nem volt vele. Városban kitűnő választás volt, de időközben a családi állapot változása miatt közel 30 km-ről kellett a fővárosba , munkába járni vele. Erre sajnos már nem volt megfelelő. Időközben bejött a B125-ös kategória is, így kaptam a lehetőségen és elkezdtem nézegetni a 125cm3-s motorokat. Használtat nem akartam venni, mert az előélet tekintetében vannak fenntartásaim kis hazánkban. Először márka-hű akartam lenni, de a Gilera 125-ös Runnerja a több mint egy 1,1 milliós árával elriasztott. Így néhány márkát és kereskedést végignézve bukkantam Honda PCX-re. Szinte az első pillanatban megfogott a modern stílusával. Sokat nem gondolkodtam, miután elolvastam néhány cikket a motorról. A márkakereskedésben nagyon készségesek voltak, ki is tudtam próbálni a gépet, igaz csak egy rövid tesztkör erejéig. Rövid megrendelési idő után át is vehettem a motort. Az első kilométerek után, gyorsan hozzászoktam a robogóhoz. Üléspozíciója alacsonyabban van mint a Gilera-é, illetve az ülésen található bumszli kissé zavaró hatású volt. Meglepődve tapasztaltam, hogy a motor 0-tól 60km/ óráig egyenletesen húz és egy kis nekifutás után lazán megvan és tartható a 100 km/órás tempó, amit némi kucorgás és lendületnyerés után 110 km/óráig tudtam feltornázni óra szerint. Na és a fogyasztás…. Szinte hihetetlen, hogy „húzósabb menetek” után is a fogyasztás nem volt több 2,6 liter/ 100 km. Ha finomabban jártam vele, beérte a 2,1-2,2 literrel is 100km-re. Igaz, ilyenkor 70-80km/ órás sebességnél nem húztam jobban neki. Csomagtartójában éppen elfér egy zárt bukósisak, illetve egy két apróság. Nagyon praktikusnak tartom a kormány alatt elhelyezett kis rekeszt, amibe a kapu távirányító és pár apróság elfér. Sajnos ez nem zárható, így nem lehet semmit benne hagyni, ha beszalad az ember a boltba egy kiló kenyérért. Szintén praktikus megoldás a biztonsági zár a gyújtáskapcsolónál. Kormánya meglelően tág határok közt forgatható, mindezt úgy, hogy nem ér bele az ember térdébe. Talán a kormány pozíciója lehetne egy picit távolibb. Fékek… Kissé hiányolom a hátsó tárcsaféket… Ennek már alapnak kellene lennie egy ilyen motoron. Ennél egyszerűbb 50cm3-iseket is már azzal szerelnek. Mindamellett a kombinált fékrendszer jól teszi dolgát, bár a hátsó dobféke nem annyira hatásos. Szélvédelme nem a legjobb ,így hamarosan egy nagyobb plexit kívánok feltenni rá. Futóműve kissé puhára sikerült, de az is lehet, hogy csak a Gilera beton kemény futóműve él még túl intenzíven bennem. Gumik… Nagyon furcsa volt, hogy egy ilyen robogó ennyire vékony gumikkal szerelnek. A Gilera 50-eséhez hasonlítva is virsliknek tűnik, igazán feltehettek volna egy vastagabb szettet. Amit még negatívumként értékelek, ez a tank mérete. A 6,2 literes térfogat igen kevés. Jó esetben 230-240km-re elég. És még valami....a start-stop, vagy ahogy Ők hívják…Idle Switch Stop. Igazán sok értelmét nem láttam, mindamellett, hogy jópofa dolog. Nem tudom mennyit lehet vele spórolni, talán centiliterekben lehet mérni. Ráadásul szerintem az akkumulátort is eléggé igénybe veszi a sok indítás, és mivel nem egy bika aksi van benne…. Így én inkább kikapcsolva használom. Ami még negatív dolog, a 4000km-enkénti szerviz, ami 15-16000 forintba fáj... :-( Összességében egy kellemes robogót lehet kapni 738 ezerért, némi kompromisszumokkal fűszerezve.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Honda Dream
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1200 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | l |
Előző motorja? | Runner | Következő motorja? | Nexus |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |