A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Sh 125 2006 (124)

Sh 125 2006 (124) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Érthetetlenül jóra megcsinált termék

Szöveges ítélet

Gyorsan bevallom, hogy megpróbálom kicselezni a rendszert: nem az SH 125-ről írok, hanem kétütemű elődeiről, az SH 100-ról és az SH 50-ről, de ilyen opció nincsen a Népítéletben, és amikor korábban a 100-asról próbáltam meg saját nevén ítéletet feltölteni, az valahogy elenyészett. Mentségemre szolgáljon, hogy robogóimról olyannyira jó véleményem van, hogy azok közkinccsé tételéhez még ilyen nemtelen eszközökhöz is képes vagyok folyamodni. No meg ha 10-15 éve ilyen jó SH-k készültek, milyenek lehetnek négyütemű utódaik...
Az SH 100-as még motorról átülve is egy döbbenet. Egészen jól lehet döntögetni, a 16-os kerekek érthetetlenné teszik a kisebb kerekű robogók létezését, pláne a fővárosi úthálózaton történő használatukat. GPS-szel mérve 90 km/h-t mentem vele, valószínűleg kínozva lett volna 100 is, de minek. Viszont 50-ről 80-ra pillanatok alatt felugrott, ami néhány közlekedési helyzetben nagyon jól tudott jönni - amúgy legtöbbször 60-nal, durvább pesti utakon szükségből 70-el használtam általában. Az első tárcsafék briliáns, a hátsó dob jelzésértékű. A futóműve igen kemény, valószínűleg a tervezéskor inkább kétszemélyes használatra gondoltak, komolyabban megpakolva egyből kényelmes lesz (nem állítható). A fogyasztása egyenletesebb haladáskor 3, dugóban araszolva 3,5 liter. Az ülés alatt egyáltalán nincsen tárolórekesz, a hátizsák folyamatos használata szokást igényel. Lényegében csak a gyújtáskapcsolójával volt probléma, de miután félnapos fúrással leszedtem, majd szétszedtem és bezsíroztam, az is tökéletes lett, ingyen. Volt persze szervizben is, karbipucoláson, gumibelső cserén, teleszkóp-szimering cserén, hátsó fékbetét cserén, ilyenkor a neves guru általában teljesen hibátlan alkatrészeket is kicserélt, majd én rendes balekként szó nélkül fizettem (a kedvencem a karbipucolással értelemszerűen együtt járó, tízezerbe kerülő kuplungrugó csere volt, ami után csak üveghangon indult a robogó, úgyhogy otthon visszacseréltem magamnak gyengébb rugóra). Gyakorlatilag tökéletes volt a nem fiatal gép (1997-2001 között gyártották, a pontos életkora természetesen ismeretlen, nem különben a valós futásteljesítménye), mikor is vagy két-három hónapja ellopták, áldassék az új gazdái neve.
Ekkor úgy döntöttem, hogy öreg vagyok már az illegális használathoz, jó lesz nekem egy 50-es is. Letettem a nevetséges márkafetisizmusomról is, csak a nagy kerékhez ragaszkodtam. Meg hát lássuk be, az SH bizony randa az olasz fajtársaihoz viszonyítva. A kereskedőtől megkérdeztem, hogy a tucatjaival ott álló Scarabeok, Libetyk és pár SH között semmi lényegi műszaki-megbízhatósági különbség nincs, ugye? Vállvonogatva közölte, hogy az olaszokhoz azért néha adnak el főtengelyeket meg hasonló apróságokat, míg a Honda egy vicc, egy kereskedelmi csőd, a Föld megsemmisülése utáni időkre méretezték, bár elég ótvarul néz ki ahhoz, hogy ne nagyon vigyék.
Így lett egy olcsó, rettenetes állapotú SH 50-esem. Színe még az előzőnél is buzisabb, valahol a meggypiros és a ciklámen között, az indexek műanyag gyorsrögzítővel vannak felerősítve, a tükrök menetei az alumínium öntvényben megsemmisültek, a fejidom a melegtől felhullámosodott, valami bicikli fékkar van rajra, kettővel nagyobb hőértékű gyertyát találtam benne, stb.; egy igazi csótányról van szó. Láthatóan soha nem volt gazdája, mégis elsőre indul és mindene működik, a blokk, futóművek, fékek rendben. A rugózása lágyabb a nagytestvérénél, ezért kisebb a kanyarsebessége, viszont nem rázza szét a vesémet. GPS szerint 62 a vége, reményeim szerint a görgők és a végstádiumban levő szíj cseréjével ez akár mondjuk 68-ra is feltornázható lesz, fogyasztást még nem mértem. A "menetdinamikáját" viszont még nem sikerült feldolgoznom - a 100-as nem kétszer, hanem legalább ötször így ment -, hja kérem, a törvénytiszteletnek ára van.

Hibalista

- gyújtáskapcsoló

Ide hordtam szervizbe

Tábori Tuning; nagyon gyorsak, értenek hozzá, nem is drágák. Csak sajnos önhatalmúlag, egyeztetés nélkül cseréltek olyan drága alkatrészeket (kuplungrugó, kormánynyak-csapágy, kuplung kopófelület), melyek meghibásodásáról vagy nem voltam meggyőzve, vagy kifejezetten tudtam, hogy semmi bajuk. Egyszer elvittem a robogót, hogy cseréljék ki a lyukas belső gumit. Másnap mentem érte, azt mondták nem is ereszt (tekintetükben láttam a hülyéknek járó szánalmat is), majd kitolták - teljesen lapos gumival. Némi fejvakarás és habogás után végül fél óra alatt kicserélték a belsőt.

Értékelése: 5

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 9000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6500
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Honda SH Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.