Élvezet belépőszinten
Szöveges ítélet
Honda CB1 400 teszt
Kezdjük a külsővel.Így 2013 vége fele már azért látszik,hogy nem mai mociról van szó.Az enyém 1990 évjáratú
és szerencsére a Honda addigra eltért az akkoriban erősen hódoló kocka formáktól.Legalább is ennél a tipusnál.
Szegény japó mérnökök végre kaptak körzőt is nem csak vonalzót,de így is maradtak benne szögletes dolgok.
Pl: hátsólámpa,dinó index.ezeket lecserélve már lényegesen szebb a motor.
Futómű:Eleje sima hátulja pedig állítható.bár én sosem nyúltam hozzá mert nagyon kellemesen stabil így is.
Én szinte csak két személlyel járok és így jó úton iszonyatosan lehet döntögetni.Nem csúszik nem ráz kellemes.
Rosszabb minőségű úton már kicsit kemény a futómű.Első fék harapós jól adagolható.Hátsó fék nekem egyenlő a nullával szinte.
Nagyon kicsi és kemény talpú cipő nélkül szinte használhatatlan.Kis sebességnél hamar blokkol.Normális tempónál
egy icipici lassulás érezhető.
Kényelem,használhatóság :kb 185 centim ellenére én kényelmesen el vagyok rajta egy ideig.Második személynek is
jónak mondható . Szerintem ajánlott túra tempó 100-120 között van.Egy túra plexivel viszont már felmegy 120-140 közé
Motornak még a 150-160 is kényelmes lenne de naked révén ott már olyan iszonyat a huzat hogy sem az ember nyaka nem bírja,
sem a füle az állandó menetszél üvöltését.
Motor teljesítménye kellemes.Ha kell nyugodt öreges tempóban is ell lehet vele tötyögni városban 2500-as fordulaton 6.-ban
mindenféle rángatás és fulladás nélkül.2-4000 fordulat között még hallani a fogaskerék vezérlés miatt a motor szolid vinnyogását.
7-8000 fordulaton nagyon jól el lehet vele túrázgatni.Ott van a 120-140 utazója . Kb onnantól kezd el igazi sportos
vad álattá válni.Ha igazi vad motorozást akar az ember akkor 10000 körüli fordulaton kell tartani és iszonyat tempókat
tud akkor produkálni.13500 tól kezdődik a piros.
Ennek is mint minden más motornak van bizonyos rezonanciája.Ez nem kellemetlen inkább enyhén simogató és veszélyes is egyben mert folyamatos menetnél
ami mondjuk vagy 100 kilométer olyan szinten elzsibbadok hogy észre sem veszem csak mikor le kell szállni,hogy húúúú alig birok állni
Műszakilag nagyon össze van rakva.Igazi hondás minőség és a fogaskerék vezérlésnek köszönhetően ami szinte majdnem örökös
nem kell a vezérléssel foglalkozni ami azért komoly pénzeket tud felemészteni ha cserélni kell lácot,láncfeszítőt.
Váltója finom,pontos bár nekem gyors kuplungkezelésnél előfordul hogy csattan.Sport dobbal a hangja isteni.Kellemesen
mély és nem túl vonyítós még magas fordulaton sem.
Amit nem szeretek benne:Motor gyári színe ami forgalmi szerint bíborlila.
ezt orvosoltam egy fehérre festéssel és matricákkal.Váz eredetileg ezüst.Egy két helyen karcos volt és karcokat nem
lehetett javítani mert bármilyen itthon kapható festéket ledobott magáról ott ahol már kilátszott az alapozó réteg.
Ezért fekete lett az egész.Mivel a motor már 23 éves ezért a blokk sem volt a legszebb.Itt ott már foltosodott
és csak nagyon sok sikálással lehetett volna szépre csinálni ezért lefestettem ezüstre.Amit nem sikerül orvosolni az a
kilométer óra nyöszörgése.Ha havonta egyszer be van fújva szilikonnal akkor nem zavaró de ha nem akkor időnként nyekereg
a gumi házában.Miután felraktam rá a túra plexit utána már nem volt feltünő mert a plexi sokkal hangosabban kattog-flattyog-nyekereg
Üres jelző lámpát nagy napsütésben nem igazán látni.Enyémen nincs közép sztender . Ez szereléskor nagyon jól jönne.
De nem is lesz mert iszonyat drágán lehet hozzá venni.Nincs sisak zár és az ülés sem zárható.Semmi rakodó hely.
Eü csomag is csak be van gyűrve az ülés és a váz közé.
A velem eltöltött 7-8000 kilométer alatt nem volt vele semmi gondom.Hidegen melegen jól indul bár hosszabb állás után
(ami legalább 2 hét)csak 4.-re indul be úgy hogy nem áll le egyből.Japán belpiacos révén a kopó alkatrészek
bármelyik motoros boltban kaphatók.Csak más ne keljen mert azt nehéz beszerezni.Két gondom még is csak volt.
Egyik a gyertya csere.NGK CR8EH-9 kell bele de a bolt ahol vettem ott nekik a számítógép NGK CR8EH-9S hozta.
Ez katasztrófa volt.Alapjárat ingadozott 3000-es fordulat alatt a motor fulladt és 10000-nél többet nem pörgött
és ráadásul 5000-nél kimaradt mindig egy ütem.Visszaraktam a régit és a gond megoldódott.Másik a kilométer spirál.
Már másodszor szakad el.Ja és csal a kilométeróra.Kb 15-20-al kevesebbet mutat.
Fogyasztása viszont isteni.7-8000 fölé nem nagyon pörgetem és így két személlyel(én 70kg,párom 50kg)4-4,5 literrel eljárok.
Ez egy pörgős sor négyesnek szerintem kitűnő fogyasztás.
Most hirtelen ennyi jutott eszembe.szerintem egy kitűnő motor ami nagyon jól használható kisebb túrákra
és munkába járásra.Ha kell tötyögni is lehet vagy igazán sportosan száguldozni a szerpentineken.Autópályára
nem való a szélvédelem hiánya miatt.Motorja nagyon megbízható kellemes hanggal.
Hibalista
- kilométer spirál 2x
Ide hordtam szervizbe
magam
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 41800 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Vtr 250 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |