Elment a Lead-i néni a vásárba
Szöveges ítélet
Elment a Lead-i néni a vásárba
A történet ott kezdődött, hogy az 50-es robogók után kellett egy nagyobb, rendszámos robogó, ami tartja a főfalu forgalmasabb útjain hömpölygő járműáradat ritmusát. Az előző kettő olasz volt: egy Piaggio Liberty 50 4T, ami csúnya volt, cserébe nem fogyasztott sokat. A másik egy Aprilia SR50, ez szép volt, jól is ment, de már kinőttem ebből a korból. :) Fő szempont a praktikum volt: nagy sisaktártó, egyszerű karbantartás, alacsony fogyasztás. Másodsorban a kora volt a lényeges, hogy 3-4 évesnél ne legyen öregebb. Így esett a választás egy Honda Lead-re, leánykori nevén Honda NHX 110 Lead/Elite, röviden: Lead-i.
Nézzük a pozitív dolgokat! Könnyű, fürge, a városi dzsungelben remekül lehet cikázni vele kis mérete és kezessége miatt (elöl 12”-os, hátul 10”-os kerekei vannak). 110 ccm-es, injektoros, így a fogyasztása sem szökik az egekbe: 2,7 liter kb. minden helyzetben. Lehet dugóban araszolva start-stop üzemmódban veretni, vagy Gerhard Plattner módjára vitorlázni, esetleg 80-nal tiltáson (erre még visszatérek) „tépni” vele. A piros lámpától szépen megindul – az autókhoz viszonyítva. A kedvenc utazótempója 60-65 körül van, 70-nél még elvan, 80-nál viszont közbelép az elektronikus tiltás.
A sisaktartója óriási, két zárt bukó belefér, azaz egy kisebb bevásárlást simán elnyel. Ha kell, egy-két zsugor ásványvíz a trepnin is elfér. Ha egy topcase-t rak rá az ember, egy hétvégi bevásárlás is elintézhető egy fordulóval.
A karbantartása egyszerű, az olajleeresztő csavarokhoz, légszűrőhöz, gyertyához könnyű hozzáférni, minimális műszaki tálentumú emberek is vígan elvégzik a TMK-t.
Térjünk rá a negatív tulajdonságokra. 80-nál vége van, mint a botnak. Igen, ez a vége, lejtőn lefelé, orkánban is. A motor még bírna többet is, de bolondbiztosra tervezték. Ezzel együtt kell élni vagy más robogót keresni. A másik bosszantó tulajdonsága a bendix meghibásodása. Néhány ezer km után elkezdi beadni a kulcsot, eleinte még csak csattanásokkal jelzi, hogy valami nem okés, végül már 10 indításból 9 sikertelen. A gyári bendix 40.000 Ft, az ebay-ről lehet rendelni utángyártottat egy tízesért. A bendix problémát több Lead tulaj is megerősítette. A márkaszervizek hozzáértése (?) is különböző: az egyik szerint akkumulátor probléma, a másik szerviz már közelebb járt a megoldáshoz, hogy valószínűleg a bendix lesz, de elég kipucolni a variátorházat, és megjavul. Hát, nem volt elég kipucolni, a bendix tényleg gajra ment. Magasabb embereknek az üléspozíció is kényelmetlen lehet, hosszabb túrákról ne álmodozzunk. Nem is arra való.
Összességében egy vidám városi szaladgálós, alacsony fogyasztással és néhány bosszantó aprósággal.
Hibalista
- Bendix. (a gyári ára 40.000 Ft, az utángyártotté 10.000 Ft)
-
- Update - 2020. november
- Az elmúlt 4-5 évben az olajcserén, szelephézag állításon kívül más karbantartást nem igényelt.
-
- Érdemes az olajat 1500-2000 km-enként cserélni, mert a gyári 4000 km-t nem éri meg megvárni.
-
- 25e km után az alábbi javítások, karbantartások voltak:
- - variátorszíj és első fékbetét csere
- - első és hátsó gumicsere
- - megadta magát a vezérműlánc-feszítő, egy használt feszítőt rendeltem az ebay-ről
Ide hordtam szervizbe
Honda Dream. Segítőkészek, bátran ajánlom őket.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Jómagam.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 5000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | SR50 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |