Elgurult a mérnökök gyógyszere...
Szöveges ítélet
Csak azt nem értem, ki volt az az őrült aki kitalálta, hogy egy 125 4T motor kéthengeres legyen.... Meghívnám egy sörre! :D
Imádom a motort, jelenleg is használom. Munkába járásra, túrázásra.
Rendkívül megbízható, még sosem robbant le. Pedig mikor megvettem, hát.... nagyon rossz állapotban volt. Olvastam fórumokon, hogy a benne lévő blokk az egyik legmegbízhatóbb a világon, és nem tévedtek. Kopott dugó, elöregedett szelepszár szimering. az elmúlt több mint 30 év megtette a dolgát, főleg hogy kb 0 karbantartást fordítottak rá előző gazdái. Mikor megvettem, pöc röff indult, csak ette az olajat, és kb 70 nem ment többet. Kicseréltem a szükséges alkatrészeket. Filléres dolog. Ebay-ről mind gyári mind utánagyártott alkatrész nevetségesen olcsó. És mindent lehet hozzá kapni.
Miután rendbe raktam, egy gépszörny lett :D
Két henger, 17Le, bármelyik mai 125 4T motort lealáz. Már 2000 fordulattól húz, mint egy gőzgép. Csak 5-be berakom és a városba szépen végigmotorozgatom. Előzéskor sincs gond, csak odahúzom, és 12e-ig nincs megállás :) Végsebessége, a rövid gyári váltóáttétel miatt: 130km/h
Használható, nyugodt szelíd motorozásra is, de kő kemény száguldozásra is.
Fogyasztása gyári adat: 2,5L/100km
Én tapasztalataim alapján, vegyes fogyasztás: 3L/100km
Hangja: Imádom, alul mint egy V2, duruzsol, hörög, dorombol. De 7e felett... Mint egy gyorsasági sor 4-es. A 70 években még máshogy szóltak a motorok. Van benne érzés, van lelke. Ez ami megfizethetetlen.
Szerintem még a gyerekem is ezzel fog motorozni. Bizonyított az elmúlt 35 évben gond nélkül működött, szeretném, ha még ennyit letudna. És miért ne tudná? Gyárilag minden fémből készült, nem papír műanyag motor.
Hibalista
- Kopó alkatrészek, minden alkatrész ebay-ről vettem, újonnan!
- Egyik alkatrész sem volt a halálán, de jobbnak láttam cserélni.
- Alkatrészek fillérekbe kerülnek hozzá.
-
- Dugattyú: 2X 1500Ft
- Karburátor felújító készlet: 2X3000Ft
- Hajtáslánc
- Teleszkóp szimering: 2X1000Ft
- Szelepszár szimering: 4X150Ft
- Kuplung lamella: 2000Ft
- Légszűrő: 2X1200Ft
- Első fékbetét: 900Ft
Ide hordtam szervizbe
Csak otthon, apukámmal szereltük. Nagyon egyszerű szerelni, kb mint egy simsont. Sikerült hozzá gyári szervizkönyvet szereznem, ami olyan részletességek ír le minden javítást mint a régi szoci motorok szervizkönyve. Képpel rajzzal illusztrálva.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1978 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | S51B | Következő motorja? | Monster 600 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |