Éhező szúnyog
Szöveges ítélet
Ez már a negyedik Hondám és mint a többi ez is tökéletes választás volt.
A 125 ccm ugyan nem teszi egy fenevaddá de nem is ez a feladata.
A típus megjelölés talán valakinek nem tiszta.
A CB 125 E az Ausztrál és Ázsiai rokona az Európai CBF 125-nek.
Tulajdonképpen annak naked változata.A szerkezeti elemek nagy része megegyezik
azzal a különbséggel hogy itt karburátor táplálja a motort nem injektor.
Kellett itt a nagy szigeten egy közlekedési eszköz ami olcsó,megbízható,pakolható,keveset fogyaszt,olcsón szervizelhető és még gyengébb terepen,másod rendű utakon is elmegy.
Nos ezt a gépet erre teremtették,tökéletes kompromisszum.
A városi forgalomba nagyon jól érzi magát,autópályára már kevés de mivel itt 110 a max limit így 80-90-es utazóval a freeway sem nagy gond.Persze szélső sáv és türelem kell hozzá.Az elején nagyon langyos volt de ahogy teltek a kilométerek egyre jobban össze érett és bejáratódott a motor.Ez kb minden 500 km után volt jól érezhető.A műszerezettség érdekes,van benzin szint jelző+benzincsap és van fokozat kijelző is.De nincs fordulatszám mérő és óra sem.Pedig e két utóbbi fontosabb lenne szerintem.Ülés pozíció nagyon eltalált, szerintem ugyan az mint a CBF-en.Utasnak is megfelelő,van gyárilag csomagtartó amire sok mindent fel lehet pókozni.Rugózás rendben, a 18-as kerekekkel együtt jól működik sóderes,kátyúsabb utakon is,az elég jó hasmagasság is pozitív.Fék:elöl 1 tárcsa,hátul dobfék,ehhez a súlyhoz,teljesítményhez elég.Motor teljesítmény 11 lóerő,városban elég még 2 személlyel is.Fogyasztás fenomenális, a 13,5 literes tankkal rendszeresen 500 km-t megyek de volt már 550 is :) Tehát olyan 2,5 liter körül alakul 100 km-en.Autópályán felmegy 2,8-ra.100 km/h a végsebesség de ehhez szélcsend kell és sík terület.De mivel nem erre találták ki hanem család szállításra Bangladeshben ezért ezzel könnyű együtt élni. 80-al kimegy a világból.
Tehát aki olcsó közlekedési eszközt akar magának A-ból B-be eljutni a lehető legkisebb költséggel az itt jó helyen kutat.Rengeteg van a magyar hirdetési oldalakon 125-ös CBF-ből.Használtan 1-2 évesen,kevés kilométerrel,350-400ezer forint körül a legjobb ár érték arányú motorkerékpár.Persze nem baj ha az embernek van mellette egy nagyobb túra motorja hogy néhanapján kiruccanjon kedvesével Európa különböző országaiba.
De városban és ingázni 50-60 km-ről munkába járni ennél talán csak egy robogó jobb bár azok általában drágábbak évjáratilag összevetve a Hondával.
Bátran ajánlom mindenkinek aki megbízható,olcsó ,kis fogyasztású igáslovat keres.Tisztában kell lenni a korlátaival,ez nem 1 GP motor.
Biztosan nem fog csalódni a Honda minőségben.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Action Motorcycles Sydney
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | VFR 800 | Következő motorja? | CRF 250 L |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |