Éhenkórász mindenes 2021
Szöveges ítélet
Sziasztok!
Néhány infot írnék a pcxről. A 2021-es évre sokat változott a masina. Már kb. 10 éve szemeztem vele mert nagyon tetszett. Akkor egy AN400 burgmant vettem, amiről szintén van itt nepitelet. Szóval újra kellett egy munkábajárós mindenes mert a 10es úton a közlekedés horror a csúcsidőben, bár ez igaz a belvárosra is, sőt most már egész Bp. egy dugó. 2021-re sokat változott a pcx, a forma maradt, bár kicsit változott a design. KeylessGo rendszerű, nagyon klassz hogy csak a zsebben van a "kulcs" és nem kell állandóan be ki helyezni a slusszkulcsot. Jól manőverezhető, kicsi a fordulóköre, súlypontja lent a pinyóban..:) jól lehet vele a városban manőverezni a dugókban. Karbantartási anyagok fillérek.
Előnyök:
-kis súly, ezért könnyű a városi használat, könnyű a manőverezés vele kis sebességnél is
-50km/h ig jól gyorsul, onnan 70km/h ig tűrhető, utána elfogy, végsebessége 110km/h
-alacsony fogyasztás, télen 2.1,2.2 liter nyáron 1.8,1.9 liter /100km. Ha digitális üzemmódban használod akkor ezeket a fogyasztásokat felejtsd el. Akkor fél literrel többet fogyaszt.
-alacsony üzemeltetési költség, olajból 8 deci kell bele, tehát egy olajcsere nem nagy költség
-start/stop rendszer ami tökéletesen teszi a dolgát,
-keyless go, kényelmes így használni a motort
-méretéhez képest nagy a csomagtér az ülés alatt
-minden izzó ledes, első lámpa is,ezért keveset fogyaszt az akksiból amikor a lámpánál nem jár a motor amikor a start/stop aktiválásra került
-ABS jól teszi a dolgát
-kipörgésgátló is nagy előny, pláne télen (szépen megfogta a kipörgő kicsúszó kerekemet így nem estem el.)
-motor hamar bemelegszik
-6000-es szervíze a karasnaban 22ezer forint volt
-értéktartása és megbízhatósága parádés (a 10-12 éves példányok is horror áron mennek)
-sok kiegészítőt lehet hozzá kapni, érdemes az alit és ebayt megnézni
Hátrányok:
-csomagtérbe tehettek volna világítást
-kis kerékméret, ezért az úthibákra figyelni kell (elöl:14 hátul:13 coll az átmérő)
-fék gyenge, követési távolságot tartsatok vele
-futómű a magyar utakon egy fos, erre készülni kell
-lámpája lehetne erősebb
-két embernél a hátsó futómű beül és felkoppan nagy úthibákon
-autóútra és autópályára nem menj ki vele, nem oda való
-nincs benne kézifék (gondosan parkolj az emelkedőkön vagy lejtőkön)
-műszerfal plexi botrányos minőségű, könnyen karcolódik, érdemes az aliról venni rá védőfóliát. kb. 1500 forint
-gyári plexivel a szélvédelem nulla, érdemes venni rá nagyobb plexit
-a fekete matt szín vmi borzalmas tisztítás szempontjából, aki teheti az vegye a fényes színűt (sztem fehér a legjobb és ez a szín adja ki a formáit.)
-ne tördd össze, alkatrészek horror áron vannak, egy ledes lámpa közel 500ezer, érdemes cascot kötni rá.
-kipufogó hangja gyakorlatilag nincs, érdemes venni rá egy hangosabb kipufogót (pl.:arrow)
Összességében nagyon imádom, igazi városi mindenes. Egyenlőre marad amíg nem lesz egy fehér eladó. Akkor ezt eladom és a fehér jön helyette.
Városon kívül ne használd mert nem oda való, az autósok, kamionosok leszarnak és életveszély, 50 km/h felett semennyi tartalék nincs benne. Városon kívülre elő veszem az 1700cm3 es vasamat. Oda az való.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Honda Karasna
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Garancia után magam szerelem.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2021 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 2300 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 20 l |
Előző motorja? | Suzuki Burgman AN400 | Következő motorja? | Integra |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |