Egy valóra vált álom!
Szöveges ítélet
A motorkerékpárt 2007 februárjában vettem 38000 km-rel.Elég nehezen került hozzám, mivel előző tulajdonosa hozta be Svájcból, és a papírintézés 5 hétbe telt.Szóval március közepén került hozzám a garázsba, ez a meseszép "bálna"- a kolegám nevezte el így.
Ez után kezdődött a nagy szerelés.Volt a jobb oldalán egy pár karc,még a svájci tulajdonosa fektette meg.Ennek javítása egy új bukócső, ennek takaró idomából, és még két kis idomdarabból ált,
plusz egy 2x1 cm - es hegesztés és három idom fényezése.Ez az egész került olyan 35000,- ft-ba. Ehhez hozzátenném, hogy a festés festék árba kerül és a gyári alkatrészek is olcsóbban jöttek nekem.Így az esztétikai dolgok megoldódtak.A motor meseszép lett számomra.
Jött a motor szervizelése:
Szokásos olajcsere szűrővel, levegőszűrő, gyújtógyertyák, hűtővíz csere, fékolaj csere, vezérműlánc feszítő csere, szelepállítás, karburátor szinkron.Ezek elvégzése után a motorkerékpár gyönyörűen járt, és 14 éves létére, bármilyen vadi új motor mellé merném állíttani, csak azért , hogy melyiknek van szebb járású motorja.A gázt gyönyörüen veszi és elyti gázelvételnél.
Olaj : castrol gp 20W50 van benne 3,8l
Olajszűrő: gyári Honda
Levegőszűrő: gyári honda
Gyertya: NGK DPR9EA - 9
A vezérműlánc feszítő cseréje fölösleges volt, mert nem volt semmi baja, csak a 20W50-es olajnak kell egy 2 km-nyi táv, hogy bemelegedjen és a motor onnantól kezdve csöndben van.Hidegen egy pici csörgés jön 2500-as fordulattól a lánc felől, de hangsúlyozom ez az olajtól van, mert rúgó feszít a feszítőben a vezérmű láncot, de olaj csillapítja.A szervizelés Hondásan bonyolult.Ennyit a szervizelésről.
Menetteljesítmény:
A motorkerékpár 2000 fordulattól használható, én túrázásra használom 110 - 130 as tempo, itt 4100 - 4800 között pörög.Fogyasztása ennél a tempónál 5,5 l amivel én a végtelenségig meg vagyok elégedve.Mindez 2 személlyel és hátsó túradobozzal.Megpakolva 3 túradobozzal 2 személlyel tanktáskával kb490-510kg 130-150km/h -nál is csak 6,5l evett nálam.210km/h-val mentem vele legtöbbel, ha jól emlékszem 7800-at pörög itt és úgy megy mintha a világ legtermészetesebb dolga volna.Nem tudom hol a tiltás benne, sem hogy mennyi a vége, de olyan 275 körül lehet.Viszont azt tudom, hogy 1-3 -as fokozotig nem kérdez.Ahova rakod a gázt oda áll a motor.4-6-os fokozatik viszont már inkább túrázós.
Futómű:
Az első villa olyan puhának tűnik álló helyzetben, de szerintem menet közben semmi baj sincs vele.A hátsót bekeményíttettem egy kicsit, a gyári szerszámkészletben meg vannak a hozzá való kulcsok- még ez is benne volt a motorban érintetlenül-, mivel átlagban 2 személlyel használom.Így pontosabban visszajelez az útról.Kanyarokban gyönyörüen viszi az ívet, ki nem tudná mozdítani semmi a kiválasztott ívről, viszont a kanyarba bevinni kicsit nehézkes.Ez írható a 270kg-os súlyára, ami mai szemmel nézve igen nehéznek számít, de így legalább tudjuk hogy van benne anyag.
Fékek:Dual CBS
Isteniek szerintem.Ennél jobbat ki sem találhattak volna a Hondások.
Hatótávolság:
350km körül
Előnyei:
+jó szélvédelem
+erős motor
+időtálló motor
Hátrány:
-nagy súly
Üléspozíciója lehetne kényelmesebb.Ülése elég alacsonyan van lábtartólya viszont magasan.Az XX-en már kényelmes, mert volt szerencsém menni vele.
Végszó:
Hihetetlenül meg vagyok elégedve vele, mindenkinek ajánlani tudom az ígénytelensége végett és a megbízhatósága végett.Meg mert gyönyörü!!!Nem szeretnék tőle megválni, sőt ha alkalmam lesz rá beszerzem mellé két idősebbik testvérét is.De ez egyenlőre még csak egy álom.
Hibalista
- Vezérműlánc feszítő - 27000,- - utólag kiderült nem volt rossz a régi sem
-
Ide hordtam szervizbe
Yamaha Top Tata :2890 Tata Május 1 út 21
Pásztor Norbert - Ez én lennék!!!
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 38000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |