Egy "Kis"ördög
Szöveges ítélet
27 év sóvárgás után tavaly, Németországban tettem rá szert. Mindenki szörnyülködött, hogy "0" tapasztalattal nekivágok a hazaútnak, és meg kell mondjam, bennem is volt némi "zabszem-efektus". Csak októberben tudtam sort keríteni az indulásra. Magam megnyugtatására tettem pár kisebb kört a környéken (~100-150 km), azután a hónap végén elindultam. Úgy voltam vele, hogy ha nem bírom, megállok aludni egyet.
Hát nem volt rá szükség!! A hivatalos dolgok (rendszám, biztosítás, zulassung, stb.)elintézése után, du. 2 körül tudtam elindulni. Először - óvatos vagányként - 100-110-es tempót diktáltam, de hamar "nőni kezdett az önbizalmam". Nem is annyira önbizalom, hanem bizalom a motorban! Hihetetlenül jól motorozható, jóindulatú gépet ismertem meg benne! 1.000 km-t úgy tettem meg, hogy akár indultam is volna vissza - ha kell. Semmi fáradtságot, zsibbadást, hideget nem éreztem. (pedig a Bécsi-erdőben 4 fokot mutatott az útszéli kijelző!) Egyetlen gondom volt, hogy kevélyen kihúztam magam, és így a sisak (Nolan N103) olyan hangos lett, hogy zúgott a fülem, fejem, mindenem. Egy toldalékos plexi volt rajta, de a 190 centimhez nem bizonyult elégnek. St. Pöltennél, a 3. tankolás után, gondoltam megpróbálom azt a toldalékot feljebb húzni - és láss csodát - sikerült! Nyertem 5 cm-t! Határozottan csendesebb lett! (ettől függetlenül, itthon lecseréltem a plexit egy még magasabb GIVI-re). Ekkor már sötét is volt, és az eső is eleredt, így a világítást, és a szélvédelmet is élesben tudtam "tesztelni". Mindkettő jól vizsgázott. A fényszórók tökéletesek. A zuhogó eső ellenére, se a kesztyűm, se a ruhám nem lett vizes! Egyedül a csizmán, és egy kicsit a lábszáramon látszott meg az "út pora - sara".
Ilyen extrém beszoktatás után, a rákövetkező 2 hétben sikerült további 3.000 km-t beletekerni, mindenféle úton. Autópálya Miskolcig, normál főút Aggtelekig, hegyi "kanyargós" Bükkszentkereszt felé, stb.
Mindösszesen 2x tréfált meg kanyarban, de az is inkább az én számlámra (zöldfülűségemre) írható. Tempós kanyarba érkezéskor erősen ki akarta egyenesíteni az utat, de megúsztuk mindkétszer. :)
A párom panaszkodott, hogy hátul kirázza a lelkét (Szeged - Kiskunhalas), de a visszaútra állítottam a hátsó rugón, és megszűntek a panaszok. Az igaz, hogy így meg szívesen emelgeti az elejét induláskor (2 személlyel). Meg kell találnom az arany középutat.
Januárban ismét tettem pár kört(~1.000 km) - nem változott a véleményem. Kellemes, barátságos, jól motorozható gép. Nekem a teljesítménye tökéletesen megfelel. Nem vagyok versenyző típus. A szélesített dobozokkal vettem, így nagyon jól pakolható, de mégsem szélesebb, mint az eleje, vagy mint a térdem, ezért a sorok között is jól navigálható. A tükre pl. pont elmegy az autók tükre felett - bár ez a "mutatványom" többször is erőteljes felszisszenést váltott ki a mögöttem ülő páromból! :)
Egyelőre ennyi. Ahogy szerzek további tapasztalatot, megosztom Veletek! :)
Hibalista
- Csak a szükséges csere alkatrészek. Levegő szűrő, olajcsere stb. - Ill. 1x nyitva hagytam a jobb oldali kesztyűtartót, és - valószínűleg - a kormánnyal levertem. 60 km-rel később vettem észre, hogy már nincs. Ha jól emlékszem ~2.500 Ft volt az új.
Ide hordtam szervizbe
Kiskunhalas HONDA Iron Segítőkész, türelmes (hozzám kell az is!), precíz srác csinálta. (Szegeden - nem márkaszervízben drágábban vállalták volna!!)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 13000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |