Egy falat Japán
Szöveges ítélet
A Honda Forza 300-am mellé kellett valami kis szaladgálós robogó télire, hisz mégsem akartam egy bő 2 milliós új motorral elcsúszni az első téli napon. Márkahű vagyok, a japán belpiacos Today pedig megtetszett, mert egy kiforrott, hülyebiztos technika meglehetősen jó áron, alacsony fenntartási költségekkel. A 2 ütemű robogó nagyon rakéta lenne, de nem szeretem a 2 ütemű szagát, ezért választottam a lassabb, cserébe csendesebb és takarékosabb 4 üteműt.
A gyári gumija sok harcot megélt már, illetve mivel 99%-ban csak télen használom, ezért kapott egy szett új Kenda K701 3.00-10 M+S téligumit. A gyári gumimérete 80/100-10, viszont ebben a méretben nincs elérhető téligumi, így át kellett állnom a kb. azonos méretű 3.00-10-re, amiből hosszú kutatás után találtam 2db elfekvőt az RMC motor raktárában a polc mögé beesve. A gumi azóta is hibátlan, nagyon hülyének kell hozzá lenni, hogy megcsússz vele, burnoutolni meg nem 5 lóerővel fogok.
A téli használat miatt kapott egy Sixgear kézmelegítőt, ami minden forintot megért. Markolatfűtéssel lenne az igazi, de a ~cigisdoboz méretű akksi nem igazán bírná el, így ezt elvetettem.
Ahhoz képest, hogy két evőpálcika és egy reklámtollból kivett spirálrugó a felfüggesztése, nagyon kényelmesen rugózik, és csak a nagyobb kátyúkban üt fel, de akkor nagyon.
A világítása romantikus piknikezéshez kiváló, de arra, hogy bevilágítsa az utat, nem igazán alkalmas. Próbáltam bele nagyobb izzót tenni, de csak és kizárólag egy fajta megy bele, így ez zsákutca.
A műszerfal nem fog összezavarni a sok felesleges információval. A km óránál nagyon optimista a 60-as szám, lejtőn hátszélben 51-52 km/h a vége. A benzinszintjelző picit hektikus: az elején és a végén nagyon lassan mozog, a skála közepén pedig átszalad, azaz kb. 40 km után lendül ki a FULL-ból, majd 40 km alatt leér az EMPTY-hez, ott pedig további 40 km-ed van még a tankolásig. A fogyasztás városi rövid távokkal 2.69 l/100 km. A kedvenc visszajelzőm a SPEED feliratú "mindjárt meghalsz" lámpa, ami 35 km/h felett folyamatosan villog, hogy lassíts - imádom a japánokat :) Ezt 1 nap alatt meg lehet szokni, utána már nem zavaró. Kerestem az index visszajelzőjét, mire rájöttem, hogy a visszajelző maga az index, hisz ott van a kormánytól 5 centire :) Fillérb@szás/költséghatékonyság Level100, hogy ugyanolyan az első és a hátsó indexbúra is. A hátsó helyzetjelző piros lámpabúrájának alja egy kis csíkban nem színezett, így ha lenne rendszám, akkor azt fehéren meg tudná világítani. Zseniális!
A legnagyobb hátránya, hogy annyira pici a csomagtartó, hogy egy zárt bukó már nem fér be, ezért bevásárláskor mindig vinnem kell magammal a kezemben a bukót, ami elég kényelmetlen. Cserébe ha túlvásárolom magam, akkor a kormány alatt egy kis kampóra fel tudom akasztani a bevásárlószatyrot. :)
Hibalista
- A teleszkópvédő gumi elrepedt; mint megtudtam, ez gyakori ennél a típusnál. Rendeltem egy szettet az eladótól, ez már alapból repedten jött 5000 Ft-ért, úgyhogy kuka, majd egy szettet az ebayről 3105 Ft-ért, ami hibátlan.
- Az izzó elég hamar elkezd elkormolódni, de szerencsére ez filléres tétel.
Ide hordtam szervizbe
Faragó Motorosbolt Kecskemét - japán robogókra specializálódtak mind értékesítés, mind szerviz szempontjából. Gyorsan és kedvező áron dolgoznak, eddig még soha sem volt probléma a munkájukkal.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 11320 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7343 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Honda Forza 300 | Következő motorja? | Honda PCX |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |