Dupla 600-as élvezet néha 1100
Szöveges ítélet
25ekm-t tettem meg egy újonnan vásárolt 600SA'07 CBF-fel, majd komolyabb gépet kerestem, pedig nagyon szerettem. Kényelmes, pörgetősen gyors motor volt, de ha az ember tudja, hogy van nagyobb és próbált is már, akkor előbb-utóbb vágyik rá. Sokat buktam rajta a hitel miatt 4 éves korára (közel 1,5MFt-ot), de árában találtam egy 6 éves XX-et, így az előbbi értékvesztést (és az XX jövőbeni párszázezresét) tíz évre vetítem :). A srác, akitől vettem szimpatikus volt és helybéli. Nem vagyok nagy XX-es még, így inkább a 600-as utáni benyomásokról tudok beszámolni, majd 5-10ekm után kiegészítem az 'ítéletemet'.
Ami elsőre feltűnt, hogy bár nagy túragépnek gondolják, nem tűnt nehéznek a hasonló tömegű CBF600 után. Alacsonyabb, de ugyanolyan könnyen manőverezhető tologatva is (az állandó függőleges helyzetre kínosan figyelek mindig). Elinduláskor gázt sem kell húzni, a kuplungot ráengedve tol. 60-70km/h sebességre hangtalanul, 0 pörgetéssel, nyomatékból felkúszik az első két fokozatban. Már 2000-től rángatásmentesen, gyönyörű mély hanggal megy, 4000-nél már komoly gyorsulásérzete van az embernek, egészen 7000-ig, amikor elkezdi emelni az elejét. Ennél többet még nem forgattam. Azt tudja érzetben már 3-4000-nél, mint a 600-as 6-7000-nél. Erőlködés nélkül megy bármilyen épeszű túratempót. Autópályán próbáltam intenzívebb gyorsításokat, gázelvételnél figyelni kell, beszitál. Vadállat is tud lenni, de teljesen kulturáltan lehet vele túrázgatni. Illetve pontosítok, nem lehet vele vadállatkodni, közúton legalábbis nem nagyon, ahhoz túl erős. Viszont a hosszú túrákon nekem kifejezetten tetszik, hogy tempós haladáshoz nem kell rígatni. Nyeregben ülve kb kétszeres az a táv, amit kényelmesnek érzek a CBF után, pedig az ülőhelyzet előredőlős, tehát a csuklót pihentetni kell időnként, viszont így a fenékre kevesebb tömeg jut. Szerpentinezni teljesen jó, könnyebb döntögetni, mint a nagycm3-s izomgépeket, ráadásul az előbb említett sportos üléspozíció is magabiztosabbá teszi a pilótát a stabilabb érzés miatt. A szélvédelme a teljes idomzat miatt remek, a túraplexi ugyan nem tereli úgy el a szelet a bukósisakról, mint a CBF-en, de emiatt nem is örvénylik annyira.
A erőlködés nélküli bármely sebességtartományon kívül megemlíteném még a meggyőző dual fékrendszert (jóllehet ABS-t nem gyártottak hozzá sosem).
Olajfogyasztást nem látok az elmúlt 2ekm alatt, már kezdek aggódni, hogy pótlódik a szint a hűtővízből, de csak nem, mégiscsak egy Hondáról beszélünk! ;)
Folyt. köv. pár hónap múlva
Hibalista
- Az előző tulajnak is elhittem, hogy semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2300 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | CBF600SA07 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |