Dugóhúzó igényeseknek
Szöveges ítélet
Kiegészítő járművet kerestem a nagy motor mellé, mivel egy VFR800-as Honda nem annyira praktikus a napi budapesti közlekedéshez (üzemanyag fogyasztás, melegedés, esetleges borulás esetén alkatrész árak, stb.). Robogó kilőve, mivel lovas nemzet vagyunk, lábunk közé vesszük a paripát. A CBF125 siralmas kinézetű. CBR125-ösön sok az idom. CRF-ek nem az én világom, és csak 250-esben lett volna. Hondától nem szerettem volna eltérni. Aztán, korábbi teszt motorozás kapcsán emlékeztem az MSX125-re, és úgy gondoltam, miért is ne. Amivel érdemes kezdeni, a gyári hátsó rugós tag cseréje, mivel nem európai ember testsúlyára méretezték. Egy dob is mehetne rá. Ami pozitívum, a 2-2,5 l fogyasztás nyálgázon használva. Óra szerint megfutja a 100km/h-t is. 70 km/h-ig egészen jól gyorsul. Bárhol el lehet férni vele (járda, aluljáró). Feltűnő jelenség, mindenki megbámulja, kérdezgetik, hogy pitbike, vagy mi ez, vagy hogy hány ccm-es. A teszben leírtakhoz képest én kényelmesebbnek találom. Jó, hogy menet közben folyamatosan világít az index, így jobban látható. Az idomok nagyon strapabíróak, alacsony sebességnél egyszer elcsúsztam vele nedves-avaros úton, egy karc nem lett rajta, amit nem igazán értek azóta sem. Igazából egy komoly negatívumot tudnék mondani, hogy visszaváltásoknál ez a 10 Nm nagyon meg tudja pörgetni a hátsó kereket, megcsúszik akkor is, amikor nem számít rá az ember. Tehát nagyon alacsony fordulatnál érdemes visszaváltani. Ez okozott tréfás helyzetet, nedves úton 4-esből 3-asba téve vagy körforgalom előtti visszaváltásnál, szóval ésszel kell, és a motorerő miatt erre nem feltétlenül számít az ember. Tudom, tanuljak meg motorozni, és tegyek rá másik gumit. Nem a motor hibája, hanem a rendkívül rossz utaké, hogy az indexeket és a rendszámtábla tartót néha csavarozni kell - egyszerűen szétrázza Budapest. Plusz, egy ABS-t elbírt volna. Méretéből fakadóan az akku gyenge a beépített riasztóhoz, így riasztós tárcsafékzárat ajánlottak hozzá, viszont a CASCO lopás fedezet így nem érvényes. Tárolásnál tehát mindenképpen érdemes zárt vagy megfigyelt helyet választani neki. Dilemma volt a Monkey-re való csere, ezzel azonban lehet utast vinni. Összességében egy dögös célszerszám, lehet vele bohóckodni, de azért ésszel kell vezetni.
Szervízbe 4 ezer km-enként viszem (a 7 decis olaj tank indokolja), és prémium benzinnel tankolom (néha még így is mondom a kutasnak, hogy lenne több pénzem, csak nem megy a tankba több, tehát nem a tankolok 2 ezerért a BMW-be szindróma eset forog fenn).
Összességében nagyon szeretem, egy nagyon jó váltós kismotor, ami nem akar többnek látszani, mint ami valójában.
Hibalista
- Semmi. Szerintem atomtámadást túléli, annyira elpusztíthatatlan.
Ide hordtam szervizbe
Honda Szallerbeck
Régen, 10 évvel ezelőtt egy CBR 125 láncszett-lánckerék csere kapcsán elég rossz véleményem lett róluk. Aztán egy gumicsere miatt hozzájuk kellett fordulnom, és meglátásom szerint kimagaslót fejlődtek. Pontosak, precízek. Árban nem a legolcsóbbak, de a szolgáltatás minősége elsőrendű. Egy VFR800-ast szoktam még ott szervízeltetni, annak kapcsán is hasonlóan jó véleménnyel vagyok róluk.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 5500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |