Dübörgő medve
Szöveges ítélet
Nagyon sokáig készültem a motor vásárlásra- egy év alatt jött össze a pénzem. Így volt időm alaposan körülnézni.
Mire vágytam? Egyenes háttal tudjak ülni. Ne legyen a motor hangja sivító. Ne legyen sor négyes. Vagy sor kettes, vagy V2-est akartam, esetleg boxert 500 és 1000 köbcenti közt. Már az alacsony fordulatszám tartományból jól húzzon. Dübörgő hangot karatam, eredeti kipufogóval. El tudjak menni könnyű terepen, de ha kell a sárból is ki tudjon jönni, vagy ha úgy adódik, át tudjak gázolni egy út széli árkon is. Ha megállok a lámpánál és mellém áll egy másik motoros, akkor ne nézzek rá úgy, hogy bár csak nekem is olyanom lehetne. Autópályán tartósan tudjak menni 130-140 körül és ez a sebesség ne terhelje túl. Ne legyen injektoros - komputeres. Az ilyen motort képtelenség az út szélén "megszögelni" - ha úgy adódik. Legaláb legyen 50 Le-s, de ne legyen több 70-nél. Lehessen rá tenni dobozokat. Ne legyen túl gyakori és ne lehessen belőle sok eladót találni a hirdetésekben. Legyen egy kiforrott régi és megbízható tipus. És végül de nem utolsó sorban arányos legyen a testalkatommal: illeszkedjen a 186 cm-es 90 kg-os termetem a motor méreteihez - arányaihoz. (nagyon sokan vesznek a termetükhöz "kicsi" motort - és itt nem elsősorban a köbcentire utalok, amikor mérteről beszélek)
Jó lett volna még az AfrikaTwin is, de sajnos azt már nem gyártják és nincs belőle 1-2 éves. Akinek meg van az szintén nagyon megbecsüli és nem adja el.
Ezért választottam a Transzalpot.
Hibalista
- Hat hónapja hajtom. Ezalatt 8 ezer km-t tettem bele. De az előző gazdájánál sem volt baja. És tudom azt is, hogy csak láncszettet, olajat-olajszűrőt, légszűrőt, gyertyát, fékbetétet, gumikat fogok rajta cserélni az elkövetkező 5-6 évben. Ezért (is) választottam őt.
- A végére hagytam egy kis rosszat is. Sajnos a szélvédelme nem a legjobb, még túraplexivel sem. De azt hiszem, hogy ehhez a motorhoz az ő kényelmes 90-100-as tempójához nem is annyira hiányzik. Autópályán viszont gondok vannak. Ott nagyon kapaszkodni kell már 130-140-es tempónál. De egy jó sisakkal a szélzaj sokat fog csökkenni. Viszont ahogy egyre több Transzalpost ismerek meg - nem igen szoktak autópályán közlekedni. Én sem túl gyakran teszem. Ez a motor más, nem is kívánja, ezzel 90-100 körül élvezetes a gurulás.
Ide hordtam szervizbe
Honda Wéhli Szeged. De ide is csak azért, mert otthon nem akarok piszkolni az olajcserével. Olajcsere+szűrő+láncállítás megállt 12-ből. Az szűrőt és az olajat is ők adták 1 gallont, a maradékot odaadták. Honda márkajelzésű olaj volt.
A szerevíz mindig üres, csak törött motorok és idöszakosan garanciális időben szervizeltek vannak benne. Meg aztán kell a szrvízkönyvbe a pecsét, hogy karbantartott és a km annyi amennyi az órában van.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 6500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |