Dömpi, a majdnem tökéletes társ
Szöveges ítélet
Régi álmom volt, szerintem kora legszebb sporttúra motorja.
Az átíratással sokat bajlódtam, a motor kapott egy fiatalabb szívet (´91-est) ami ugyanúgy SC24, de a Mozaik utcai okoskák nem tudták megemészteni...végül sikerrel jártam.
Kb 3 hónapja van meg, azalatt a bő 12e km szerintem kellemes teljesítmény. Még a wc-re is ezzel járok. A műszerfalat kellett eddig cserélnem, a motor elejét megtörték, és a műszerfal burkolata is darabokra tört, úgy ragasztották meg + a km óra haldoklott... Inkább csere. 12eHUF.
Ezen kívül csak olajat + szűrőt cseréltem eddig. Most kap egy új vezműláncot, egy picit már hallani a csörgését. A blokkja egyáltalán nem eszi az olajat, bár nem is gyilkolom. Fogyasztása kellemes meglepetés, 2személlyel 100-120as tempónál 6 liter. Gyorsabban csak nagyon ritkán megyek vele. Amit nagyon szeretek benne, a blokk ereje. 2.-ban simán elindul, 40-től megy hatodikban, 100-nál kb 4000-et forog hatodikban. 2 személlyel is pici gázt húzva lehet előzgetni. Hja és a hangját. A gyári dobokkal is kellemesen morcos, de nem hivelkodó. Pont tökéletes.
Az én 190cm-emnek egész kényelmes, a Szallerbeck 24 óráson sem ültem szét teljesen a fenekem. Barátnőm sem panaszkodott még.
Az első fényszórója tökéletes, xenon nélkül is nagyon jól lehet látni vele.
Contiforce gumikkal vettem, esőben is bizonyított, de gyorsan elfogyott. Most Roadtec Z6 van rajta, egyelőre bevált.
Kapott GPS tartót, készül a csomagtartó rendszer, hamarosan igazi túragép lesz belőle. Nem tudom meddig lesz meg, de a mai motorok közül nem találtam még alternatívát. Ezeket még FÉMből csinálták. Valószínűleg veszek hozzá egy donormotort külföldről, és még vagy 5-10 évig nálam lesz.
Ami nem tetszik/nem szeretem:
1. Nagyon nehéz középsztenderre állítani, az előző tulaj valószínűleg kutyacsontot cserélt benne, és leültette egy picit. Ha az első kerékkel 2cm-rel magasabb helyre állok, mint a hátsó, erőlködés nélkül felhúzható.
2. A tükröknek én rövidellem a szárát, kicserélem majd egy újabb CBR-nek a tükrére.
Ennyi a negatívuma.
Én VFR-t szerettem volna, de drágállom. Ehhez olcsón hozzájutottam, és megszerettem. Volt előtte 1 hengeres, S2, V4 is, és ezt is szeretem.
**************************************************************************
Frissítve: 2010.02.11.
A vezérműláncot mégsem cseréltem még ki, kiszereltem a feszítőt, alaposan kitisztítottam, és gyártattam bele erősebb rugót. Így most ismét szép csendesen jár, viszont legközelebb már biztosan cserélni kell a láncot is.
Bővült a hibalista is:
1. a km óra kihajtása megadta magát, vagyis csak a lánckerék csavarjára csatlakozó műanyag kis bizbasz kopott ki annyira, hogy már nem hajtott át. Vettem egy másikat bontottan.
2. a 4. henger karbijában a membrán ( fogalmam sincs hogyan ) elmozdult, és nem emelte fel a tolattyút rendesen. Emiatt a motor 90 felett dadogott, és nem is gyorsult tovább. A karbi szétszerelése, kitisztítása, és gondol összeszerelése megoldotta a problémát.
3. a 3. henger gyújtókábele is feladta (99% hogy én voltam a tettes). Csere.
4. az üzemanyag tank ereszt. Egy előző bukás utáni helytelen javítás miatt. Ezt is cserélni fogom.
A felsorolásból látszik, hogy lassan jönnek elő a problémák, így itt az ideje egy nagyszervíznek. Az idomok repedéseit már kijavítottam, az elektromos alkatrészek átnézve, csatlakozások megtisztítva. A leömlőket lerozsdamaróztam, a gyűjtődobon volt pár kisebb luk, ezek be lettek hegesztve. Még hátravan a fékfolyadékok, betétek cseréje, olaj+szűrő csere, szelephézag állítás + karbiszinkron.
Egy kicsit többet kell vele foglalkozni, mint egy újabb vassal, de megéri.
**************************************************************************
Frissítve: 2011.02.17.
A 2010-es szezon nagyon gyatrára sikerült. Alig mentem 2000 km-t összesen.
A karbi javítás csak átmenetileg segített. 99% hogy falsot szív a negyedik henger a pillangószelep tengelyénél. Komplett karbisor csere lesz, nem ba**om el ezt az idei szezont is.
A tavalyi egyetlen hosszabb túrán Donovaly környékén megadta magát az első kerékcsapágy, épp hazahozott a motor ( Bp-re ). A kapun már alig tudtam betolni, úgy beállt a csapágy.
Még valami, tavaly kapott a gép új festést, szép matt fehér lett.
u.i.: még mindig imádom, eszem ágában sincs eladni. Jobbat ennyiért nem kapok ( még ilyet sem ), hitelre pedig nem veszek motort. Majd ha már olcsó lesz a CB1300S, talán akkor lecserélem.
Hibalista
- Műszerfalat kellett cserélni, ezen kívül csak a kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Szereld magad :-)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 58000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | RD350 | Következő motorja? | CB1300S |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |