Dominate ergo sum
Szöveges ítélet
Szeptemberben került hozzám, jelenleg is ezt nyúzom. az eltelt 11 hónap alatt kapott tizensokezer kilométert, március óta ennek legnagyobb részét az M7esen - napi szinten 150km-t. ez meglehetősen fokozott igénybevételt jelent neki is és nekem is, viszont ezt minden további nélkül veszi, csupán normális olajra van szüksége [10w60as szintetikus agipot kap most].
Az üléspozíció igazából tökéletes, feljebb tekertettem a hátsó rugó-előfeszítést, így 90cm az ülésmagasság [gyárilag 88]. viszont a nyereg nagyon keskeny, és a tank felé eső vége vékony is - azaz a tankon, rendes enduros pozícióban ülve 100km is zsibbasztó élmény.
viszont ez autópályán amúgysem tartható, ugyan a minimális méretű fejidom és a tank kiképzés magához képest elég szép szélvédelmet biztosít, viszont 130 felett már keményen kell kapaszkodni. a fejidom amúgy fejre és mellkas felső részére vezeti a levegőt.
próbáltam xt-t, azon már 110-nél le akart tépni a menetszél a gépről, szóval ahhoz képest ez igazi túrabajnok.
Ez alatt a 16ezer km alatt a motoron gyakorlatilag semmi nem ment tönkre, pedig tíz éves járgányról beszélünk, ami a taljánoktól érkezett tavaly.
kicsit szervízigényes, mivel mindössze 1.9 liter olajat kér, így ezt fix 3200km-enként cserélni kell. más ilyen motorokban a 6000km a megszokott - csakhogy azokban 4 liter körüli olajmennyiség található [xt 3.7l], így gyakorlatilag ugyanakkora költség.
Nyomatékos, erős a motorja, viszont magasabb fokozatokban utálja a 3500 fordulat alatti tartományt, ha itt járatjuk, hangos és durva lánc-aprítással reagál. a láncszett cserénél kapott egy 42es lánckereket hátra [a gyári 46os], így a fokozatok feljebb tolódtak egy kicsit, ötösben 80alatt gyilkosság vele közlekedni. 5000-5500 közötti tartományban érzi legjobban magát, 7500nál már a piros van.
a hangja a két kipuffogószelep miatt [gyanítom] egyszerűen gyönyörű, nem ordít, nem repedtfazék, nem csattog.
A fogyasztása nem kevés, egy xt-hez képest kb egy teljes literrel többet követel, sok autópályázással 120km/h körüli tempóval 6-6.2 literen tudom nagyjából tartani az étvágyát. ez telitől tartalékig kb. 200-230kmes hatótávot jelent
Terepre kicsit magas is, nehéz is [170kg + benzin], viszont a kormány-ülés távolság viszonylag rövid, így meglepően jól kezelhető könnyű terepen is. tankra feltapadva supermotosan jól lehet a kanyarokat enni vele, körforgalmakban vagy szerpentineken.
Amikor erre a verdára átültem, még sosem vezettem tartósan 150esnél nagyobb motort, azok közt pedig yamaha dt és tw volt a két leginkább használt, közvetlenül előtte is egy yamaha tw-t nyúztam. hozzá képest hatalmasnak és iszonyú erősnek gondoltam.
aztán átültem rá, és két nap múlva úgy éreztem, egész életemben ezt a motort vezettem.
Csak ajánlani tudom.
Hibalista
- romlani semmi. - csak a kopó dolgok: - láncszett: 29000 - hátsó fékbetét: 5600 - fékfolyadék és olajcsere - asszem más nem is volt a 16e km alatt.
Ide hordtam szervizbe
Kék Hold SE.külső bécsi úton az ATI pálya előtt. www.kekhold.hu.két szerelő srác, korrektek, gyorsak, alaposak. foglalkoznak mindenféle motorral, robogóval. gumiszervízként is funkcionálnak.mindenképp megéri ide vinni a járgányt, a közeli maxxpowernek még a környékén se jártam, és fehérvárról is inkább hozzájuk megyek.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
motorcenter, székesfehérvár.hivatalos honda márkakereskedés és szervíz, alapos és felkészült szervízzel - viszont kicsit drágák.de ha nincs saját bejáratott helyed, mindenképp megéri.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 42000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |