A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » NSS300 Forza (2018.) (279 cm3)

NSS300 Forza (2018.) (279 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Dolomitokba csakis Forzával

Szöveges ítélet

Az egész még 2018 tavaszán kezdődött, amikor megjelent egy cikk a Totalbike-on a Forzáról. Szerelem volt első látásra! Gyorsan telefonáltam a Honda szervizbe, hogy szerintük mikor lesz elérhető a Forza Magyarországon, de elszomorítottak, hogy nem biztos, hogy még az évben megérkezik :( Aztán az ősszel valamikor jött a telefon, hogy megjött az első Forza a kereskedésbe, így már indultam is megnézni. Élőben is legalább annyira szép, mint a sajtófotókon, így el volt döntve, hogy venni fogok egyet kékben, dobozzal. Nem akartam 2018. ősz végén megvenni, hogy aztán egész télen a garázsban álljon, így február végére időzítettem a vásárlást. Szerencsés voltam, így a közel 300.000 Ft értékű topcase benne volt az árban, már csak egy markolatfűtést kellett rendelni valami 90.000 Ft-ért, így picivel 2 millió Ft felett állt meg a számla.

8 hónap alatt bő 15.000 km-t tettem bele, ebben benne van két hosszú hétvégés Magas-Tátra túra, valamint egy Dolomitos & tengerpartos & svájci 11 napos utazás is (3741 km).

A motort imádom, kezes, kiszámítható, minden körülmény között stabilan hozza a Honda minőséget.

AMIT SZERETEK:

- Az ABS szuper, többször mentett már meg, akár a szerpentinen egy elvállalt kanyarban, akár a városban egy besatuzó autó mögött.
- A LED fényszóró maga a csoda! A PCX LED lámpája is jó volt, de valahogy tovább gondolták a mérnökök, és ez lett belőle. Sokkal távolabbra látok a tompítottal is, reflektorral pedig tényleg brutális amit tud. A funkció mellett az esztétikum is kiváló, mert szép nagy felületen világítok, így míg a PCX-nél néha kikanyarodtak elém, a Forzával már mindenki udvariasan elenged.
- Szeretem a folyamatos menetfényt, amit a tükrökbe épített index ad, mert így sokkal nagyobb felületen világítok és látszom az autósok/gyalogosok szemében.
- A kulcs nélküli rendszer nagyon nagy luxus, amit könnyű megszokni. A doboz is kulcs nélkül nyílik, elég csak megsimizni a doboz alját és már pattan is fel. Ha néhány méterre eltávolodok a motortól, automatikusan bezár mindent. Nem használtam még más kulcsnélküli autót/motort, de ez nagyon klassz így. Pluszpont, hogy a kulcsot, azaz az adóvevőt ki is lehet kapcsolni, így a kávézóban nem tudják a hátam mögül ellopni a mocit.
- Az elektromosan állítható szélvédő az elején indokolatlan hülyeségnek tűnt, majd nem is értettem, hogy hogy tudtam eddig élni nélküle. Városban leengedem, így kapok levegőt, országúton pedig fel, így teljes a szélvédelem és meg sem ázom, ha épp esik.
- A szélvédelme kiváló, köszönhetően a széles idomoknak és az állítható plexinek. Csak akkor ázom meg, ha megállok a pirosnál.
- Az ülés alatti tárolórekesz parádésan nagy (talán 53 liter), a dobozzal kiegészítve (45 liter) pedig lazán elfértem benne a 11 napos road tripemen is. Az ülés alatti rekeszben van egy kivehető kis 4 állású térelválasztó, ami nagyon praktikus, mert vagy ketté osztja a teret, vagy kisebb részeket lehet leválasztani, pl. értékeknek, kajának. Ebben a rekeszben van egy kisebb benyúlás is oldalra, itt lakik a szerszámkészlet elegánsan rögzítve, valamint a defektjavító is pont befér.
- A kesztyűtartó zárható, ill. van benne szivargyújtó is. 2019-ben egy (két) USB praktikusabb lenne, de a szivargyújtónak is örülök.
- A markolatfűtés hasznos extra, bár Hondáék nem adják olcsón (90.000 Ft körül). A gyári markolatfűtés előnye, hogy nem csak egy LED villog a markolat mellett, hogy valami történik, hanem a műszerfalon is van egy is visszajelzője, így azonnal látszik, hogy az 5 fokozatból melyik állásban van. Egy hűvösebb tavaszi-őszi motorozás során is kellemes, ahogy 2-3-as állásban melengeti a kezem. Persze lehetne élni nélküle, de nagyon sokat hozzátesz a komfortérzethez, főleg egy esősebb etap közben.
- A kipörgésgátló elég vicces ebben a 300-as kategóriában, de pl. vizes keramiton elindulni tényleg jobb így. Egyszer az őszi Mátrában a levelekkel borított padkáról akartam elindulni, de a kipörgésgátló folyamatosan elvette a gázt, így csak dadogott a motor egy helyben. Szerencsére ki lehet kapcsolni, így szépen kidolgoztam magam az avarból :)
- Utassal is kényelmes, elég sok hely van köztünk, így nem koppan össze a sisakunk. A stabil lábtartó, a széles ülés, a gumis háttámla és a nagy kapaszkodók praktikus részletek egy tapasztalatlan utasnak.
- A gyári Pirelli Diablo Scooter gumi nagyon tapad, gyorsan felmelegszik, lehet rá számítani. A hátsó sajnos 15e km alatt elkopott, így az a következő szezon elején cserés lesz a szett.
- Fogyasztás országúton, hosszabb távon: 2.7-2.9 liter, autópályán 3.4-3.5 liter. Az eddigi átlagfogyasztásom 3.29 liter.

AMIN VÁLTOZTATNÉK:

- A gyárinak mondott belső táska 35 literes, míg a doboz 45 literes, ezért nagyon lötyög benne, el sem hoztam a kereskedésből. Vettem egy GIVI-t feleannyiért, mint amennyi a Honda lett volna, ez kb. jó, de az alakján még lehetne mit csiszolni. Nagyon szívesen fizetnék érte, ha lenne egy pont ebbe a dobozba való táska, amivel nem bukok értékes litereket.
- A csomagtérvilágítás hiányzik, 2 millióért már beleférhetne egy 2 dolláros LED.
- A design nagyon tetszik, klassz a sok szigorú él, viszont emiatt mosni és tisztán tartani borzasztó! Ha a kézi mosóban lemosom és szárazra törlöm, akkor mire hazagurulok vele, már megint tiszta víz, mert az élekből és mindenhonnan folyik még ki a víz.
- 2 személlyel a fényszóró az égbe világít. A puha hátsó felfüggesztés miatt 2 személlyel már leül a feneke (63 + 53 kg), így gyakran levillognak, hiába állítom keményebbre a rugókat.
- A tükör inkább egy designer műremek, mintsem valódi tükör, mert alig lehet belőle hátra látni.
- A rugóút 1-1 masszívabb kátyúnál elfogy, és fájdalmasan felüt :(
- A kulcsot helyettesítő tekerőgomb vérciki, kb. mint egy mosógép tekerőgomb. Ugyanez a probléma a tank nyitó és az ülésnyitó gombbal is. Lötyög, nincs határozott nyomáspontja, nagyon gáz, főleg, hogy az összes többi gomb határozottan mozog és jó érzés hozzájuk érni.
- A markolatfűtés mellé jó lenne ülésfűtést is rendelni, de erre gyárilag nincs lehetőség.

------------------------ 2023.02.23. | 44270 km ------------------------

Még mindig óriási a szerelem, bár sajnos nincs annyi időm motorostúrázni, mint amennyit szeretnék. 2020-ban és 2022-ben is voltam 1-1 bő 1 hetes roadtripen a Dolomitokban, ami óriási élmény volt most is. A motor stabil, kiszámítható, a kötelező szervizen kívül semmilyen felkészítést nem kapott, és hibátlanul letolta a ~2500 km-es utat. Hosszú távon a fogyasztás lemegy 2.7-2.8 literre, a rekordom 2.54 liter/100km. Az eddigi bő 44.000 km átlaga a táblázatom szerint 3.13 liter, ami egy ekkora testhez képest szerintem teljesen jó, és minden erőlködés nélkül a gyári 3.2 liter alatt van. A fogyasztásmérő konstans 2 decivel mutat többet, mint a valóság.

A gyári Pirelli gumi sajnos már nem elérhető, ezért Michelin City Grip II-t vettem rá, ami még jobb is, mint a gyári ajánlás. Esőben is stabil, de egy szerpentinen is rá tudom bízni magam.

Mivel a kormány le van burkolva, ezért telefontartó téren csak a féktartálykonzolos megoldás jöhetett szóba. A Motochargebartól rendeltem egyet, 10 perc alatt fent is volt, hibátlan volt a tavalyi túrán. A kesztyűtartóban lévő szivargyújtóból volt folyamatos áramellátás is, a kábelt pedig passzosan, de ki lehetett vezetni, így nem kellett megfúrni az idomot, és még csak be sem ázott emiatt - szuper megoldás, a ceglédi Honda szerelője ajánlotta.

A LED-es fényszóró jobban világít, mint az autómé, erre mindig rácsodálkozok, hogy mennyire sokat ad a biztonságérzetemhez.

Két fővel mentünk vele Egerbe ottalvós kirándulásra, valamint a Balatonra strandolni is, itt is megállta a helyét. A nagy csomagtartó előnye, hogy pl a Balatonnál az ülés alá befért a 2 bukó, a dobozba a dzsekik, protektorok, így nyugodtan tudtunk sétálni és strandolni, nem kellett semmilyen motoros cuccot sem cipelni magunkkal.

A Forza 350 talán egy még jobb választás lenne a +4 cm-es plexije, az áramvonalasabb idomok és az USB csatlakozó miatt, de erre még várnom kell pár évet. Időközben a ~2 milliós ár felkúszott ~2.7-re :O

Hibalista

- A balos tükör kilazult, kilötyögősödött és emiatt már annyira remegett, hogy szinte semmit sem láttam benne. A szerviz garanciában cserélte.
- A (markolatfűtéses) markolat elkopott, ragadt, ezt gariban cserélték - az új most már hibátlan, nem ragad.
- Olaszországban az egyik roadtripen megtolattak, az első sárvédő eltört/letört, ezt ott telefonon megrendeltem, majd amikor hazaértem pár napon belül megjött az alkatrész a szervizbe, 5 perc alatt cserélték.
- A Topcase zsanérjából az egyik pöcök útközben kiesett, ezt a szálláson szakszerűen megdrótoztuk, majd a következő szerviz alkalmával pótolva lett a hiányzó pöcök, azóta atomstabil.
- A SmartKeyben 3 év után kellett elemet cserélni, egész sokáig bírta.

Ide hordtam szervizbe

Honda TS Integral (Cegléd)
Korrekt, segítőkész csapat, csak ajánlani tudom őket! Bármikor is hívtam őket, 1-2 héten belül mindig kaptam időpontot a kötelező szervizre.

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2019
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 44270
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? PCX 124 (2014) Következő motorja? PCX
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.