Dolomitokba csakis Forzával
Szöveges ítélet
Az egész még 2018 tavaszán kezdődött, amikor megjelent egy cikk a Totalbike-on a Forzáról. Szerelem volt első látásra! Gyorsan telefonáltam a Honda szervizbe, hogy szerintük mikor lesz elérhető a Forza Magyarországon, de elszomorítottak, hogy nem biztos, hogy még az évben megérkezik :( Aztán az ősszel valamikor jött a telefon, hogy megjött az első Forza a kereskedésbe, így már indultam is megnézni. Élőben is legalább annyira szép, mint a sajtófotókon, így el volt döntve, hogy venni fogok egyet kékben, dobozzal. Nem akartam 2018. ősz végén megvenni, hogy aztán egész télen a garázsban álljon, így február végére időzítettem a vásárlást. Szerencsés voltam, így a közel 300.000 Ft értékű topcase benne volt az árban, már csak egy markolatfűtést kellett rendelni valami 90.000 Ft-ért, így picivel 2 millió Ft felett állt meg a számla.
8 hónap alatt bő 15.000 km-t tettem bele, ebben benne van két hosszú hétvégés Magas-Tátra túra, valamint egy Dolomitos & tengerpartos & svájci 11 napos utazás is (3741 km).
A motort imádom, kezes, kiszámítható, minden körülmény között stabilan hozza a Honda minőséget.
AMIT SZERETEK:
- Az ABS szuper, többször mentett már meg, akár a szerpentinen egy elvállalt kanyarban, akár a városban egy besatuzó autó mögött.
- A LED fényszóró maga a csoda! A PCX LED lámpája is jó volt, de valahogy tovább gondolták a mérnökök, és ez lett belőle. Sokkal távolabbra látok a tompítottal is, reflektorral pedig tényleg brutális amit tud. A funkció mellett az esztétikum is kiváló, mert szép nagy felületen világítok, így míg a PCX-nél néha kikanyarodtak elém, a Forzával már mindenki udvariasan elenged.
- Szeretem a folyamatos menetfényt, amit a tükrökbe épített index ad, mert így sokkal nagyobb felületen világítok és látszom az autósok/gyalogosok szemében.
- A kulcs nélküli rendszer nagyon nagy luxus, amit könnyű megszokni. A doboz is kulcs nélkül nyílik, elég csak megsimizni a doboz alját és már pattan is fel. Ha néhány méterre eltávolodok a motortól, automatikusan bezár mindent. Nem használtam még más kulcsnélküli autót/motort, de ez nagyon klassz így. Pluszpont, hogy a kulcsot, azaz az adóvevőt ki is lehet kapcsolni, így a kávézóban nem tudják a hátam mögül ellopni a mocit.
- Az elektromosan állítható szélvédő az elején indokolatlan hülyeségnek tűnt, majd nem is értettem, hogy hogy tudtam eddig élni nélküle. Városban leengedem, így kapok levegőt, országúton pedig fel, így teljes a szélvédelem és meg sem ázom, ha épp esik.
- A szélvédelme kiváló, köszönhetően a széles idomoknak és az állítható plexinek. Csak akkor ázom meg, ha megállok a pirosnál.
- Az ülés alatti tárolórekesz parádésan nagy (talán 53 liter), a dobozzal kiegészítve (45 liter) pedig lazán elfértem benne a 11 napos road tripemen is. Az ülés alatti rekeszben van egy kivehető kis 4 állású térelválasztó, ami nagyon praktikus, mert vagy ketté osztja a teret, vagy kisebb részeket lehet leválasztani, pl. értékeknek, kajának. Ebben a rekeszben van egy kisebb benyúlás is oldalra, itt lakik a szerszámkészlet elegánsan rögzítve, valamint a defektjavító is pont befér.
- A kesztyűtartó zárható, ill. van benne szivargyújtó is. 2019-ben egy (két) USB praktikusabb lenne, de a szivargyújtónak is örülök.
- A markolatfűtés hasznos extra, bár Hondáék nem adják olcsón (90.000 Ft körül). A gyári markolatfűtés előnye, hogy nem csak egy LED villog a markolat mellett, hogy valami történik, hanem a műszerfalon is van egy is visszajelzője, így azonnal látszik, hogy az 5 fokozatból melyik állásban van. Egy hűvösebb tavaszi-őszi motorozás során is kellemes, ahogy 2-3-as állásban melengeti a kezem. Persze lehetne élni nélküle, de nagyon sokat hozzátesz a komfortérzethez, főleg egy esősebb etap közben.
- A kipörgésgátló elég vicces ebben a 300-as kategóriában, de pl. vizes keramiton elindulni tényleg jobb így. Egyszer az őszi Mátrában a levelekkel borított padkáról akartam elindulni, de a kipörgésgátló folyamatosan elvette a gázt, így csak dadogott a motor egy helyben. Szerencsére ki lehet kapcsolni, így szépen kidolgoztam magam az avarból :)
- Utassal is kényelmes, elég sok hely van köztünk, így nem koppan össze a sisakunk. A stabil lábtartó, a széles ülés, a gumis háttámla és a nagy kapaszkodók praktikus részletek egy tapasztalatlan utasnak.
- A gyári Pirelli Diablo Scooter gumi nagyon tapad, gyorsan felmelegszik, lehet rá számítani. A hátsó sajnos 15e km alatt elkopott, így az a következő szezon elején cserés lesz a szett.
- Fogyasztás országúton, hosszabb távon: 2.7-2.9 liter, autópályán 3.4-3.5 liter. Az eddigi átlagfogyasztásom 3.29 liter.
AMIN VÁLTOZTATNÉK:
- A gyárinak mondott belső táska 35 literes, míg a doboz 45 literes, ezért nagyon lötyög benne, el sem hoztam a kereskedésből. Vettem egy GIVI-t feleannyiért, mint amennyi a Honda lett volna, ez kb. jó, de az alakján még lehetne mit csiszolni. Nagyon szívesen fizetnék érte, ha lenne egy pont ebbe a dobozba való táska, amivel nem bukok értékes litereket.
- A csomagtérvilágítás hiányzik, 2 millióért már beleférhetne egy 2 dolláros LED.
- A design nagyon tetszik, klassz a sok szigorú él, viszont emiatt mosni és tisztán tartani borzasztó! Ha a kézi mosóban lemosom és szárazra törlöm, akkor mire hazagurulok vele, már megint tiszta víz, mert az élekből és mindenhonnan folyik még ki a víz.
- 2 személlyel a fényszóró az égbe világít. A puha hátsó felfüggesztés miatt 2 személlyel már leül a feneke (63 + 53 kg), így gyakran levillognak, hiába állítom keményebbre a rugókat.
- A tükör inkább egy designer műremek, mintsem valódi tükör, mert alig lehet belőle hátra látni.
- A rugóút 1-1 masszívabb kátyúnál elfogy, és fájdalmasan felüt :(
- A kulcsot helyettesítő tekerőgomb vérciki, kb. mint egy mosógép tekerőgomb. Ugyanez a probléma a tank nyitó és az ülésnyitó gombbal is. Lötyög, nincs határozott nyomáspontja, nagyon gáz, főleg, hogy az összes többi gomb határozottan mozog és jó érzés hozzájuk érni.
- A markolatfűtés mellé jó lenne ülésfűtést is rendelni, de erre gyárilag nincs lehetőség.
------------------------ 2023.02.23. | 44270 km ------------------------
Még mindig óriási a szerelem, bár sajnos nincs annyi időm motorostúrázni, mint amennyit szeretnék. 2020-ban és 2022-ben is voltam 1-1 bő 1 hetes roadtripen a Dolomitokban, ami óriási élmény volt most is. A motor stabil, kiszámítható, a kötelező szervizen kívül semmilyen felkészítést nem kapott, és hibátlanul letolta a ~2500 km-es utat. Hosszú távon a fogyasztás lemegy 2.7-2.8 literre, a rekordom 2.54 liter/100km. Az eddigi bő 44.000 km átlaga a táblázatom szerint 3.13 liter, ami egy ekkora testhez képest szerintem teljesen jó, és minden erőlködés nélkül a gyári 3.2 liter alatt van. A fogyasztásmérő konstans 2 decivel mutat többet, mint a valóság.
A gyári Pirelli gumi sajnos már nem elérhető, ezért Michelin City Grip II-t vettem rá, ami még jobb is, mint a gyári ajánlás. Esőben is stabil, de egy szerpentinen is rá tudom bízni magam.
Mivel a kormány le van burkolva, ezért telefontartó téren csak a féktartálykonzolos megoldás jöhetett szóba. A Motochargebartól rendeltem egyet, 10 perc alatt fent is volt, hibátlan volt a tavalyi túrán. A kesztyűtartóban lévő szivargyújtóból volt folyamatos áramellátás is, a kábelt pedig passzosan, de ki lehetett vezetni, így nem kellett megfúrni az idomot, és még csak be sem ázott emiatt - szuper megoldás, a ceglédi Honda szerelője ajánlotta.
A LED-es fényszóró jobban világít, mint az autómé, erre mindig rácsodálkozok, hogy mennyire sokat ad a biztonságérzetemhez.
Két fővel mentünk vele Egerbe ottalvós kirándulásra, valamint a Balatonra strandolni is, itt is megállta a helyét. A nagy csomagtartó előnye, hogy pl a Balatonnál az ülés alá befért a 2 bukó, a dobozba a dzsekik, protektorok, így nyugodtan tudtunk sétálni és strandolni, nem kellett semmilyen motoros cuccot sem cipelni magunkkal.
A Forza 350 talán egy még jobb választás lenne a +4 cm-es plexije, az áramvonalasabb idomok és az USB csatlakozó miatt, de erre még várnom kell pár évet. Időközben a ~2 milliós ár felkúszott ~2.7-re :O
Hibalista
- A balos tükör kilazult, kilötyögősödött és emiatt már annyira remegett, hogy szinte semmit sem láttam benne. A szerviz garanciában cserélte.
- A (markolatfűtéses) markolat elkopott, ragadt, ezt gariban cserélték - az új most már hibátlan, nem ragad.
- Olaszországban az egyik roadtripen megtolattak, az első sárvédő eltört/letört, ezt ott telefonon megrendeltem, majd amikor hazaértem pár napon belül megjött az alkatrész a szervizbe, 5 perc alatt cserélték.
- A Topcase zsanérjából az egyik pöcök útközben kiesett, ezt a szálláson szakszerűen megdrótoztuk, majd a következő szerviz alkalmával pótolva lett a hiányzó pöcök, azóta atomstabil.
- A SmartKeyben 3 év után kellett elemet cserélni, egész sokáig bírta.
Ide hordtam szervizbe
Honda TS Integral (Cegléd)
Korrekt, segítőkész csapat, csak ajánlani tudom őket! Bármikor is hívtam őket, 1-2 héten belül mindig kaptam időpontot a kötelező szervizre.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 44270 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | PCX 124 (2014) | Következő motorja? | PCX |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |