Dél-Amerika
Szöveges ítélet
Pár éve kezdtem ismét motorozni vagy 10 év kiesés után. Kis köbcentis robogó , két 150-es és egy 400-ast követően vásároltam meg a paripát. Sajnos olasz motorokat vásároltam a Japán előtt és meg is lett az eredménye. Már rettegve néztem a motor alá amikor benzinszagot éreztem az úton, vagy azon járt az agyam oda érek e ahova indultam.
Tehát nem volt élvezet a motorozás az esetek nagy részében. Megpróbálok nem elfogult lenni a CB-vel kapcsolatban, de túl sok rosszat nem fogok tudni írni róla.
Pár éve vizsgáztam le A2 -re és akkor még azt gondoltam nagy nekem az ekkora motor és drága a fenntartása. Ma már másként vélekedem erről. A robogóimra a minőségük, koruk és a "rossz szerelők" által túl sokat költöttem ahhoz, hogy felülbíráljam az elgondolásom és azt hiszem nem bántam meg.
A nagyköbcentis robogó véleményem szerint kényelmesebb viselet, de ez egyértelmű annak aki ránéz a két motor ülésére. Ez nem azt jelenti, hogy a CB rossz, de 100 km felett igencsak le kellett szállnom az ülőgumóim pihentetése céljával (esetleg elkelt volna egy kispárna az ülésre) :-)).
A 400-as Madison is egész jól harap. A körúton állva hagytam az A.4-es tesókákat és vele nem volt baj, csak amikor felvilágosítottak a horror alkatrészárairól, az volt az utolsó lépés a csere irányába.
3 verzió lebegett a szemeim előtt.
Idén jött be a Kawasaki Z-300, a Suzuki Inazuma és a Honda CB500-F. A nagyobb köbcenti felé húzott a szívem mivel ez a 35kw pont a jogsim teteje. Másrészt ez igaz nem új volt de kétévesen jelentősen olcsóbban megkaptam mint a másik kettőt. Nem is értem és a volt tulaj sem értette miért olcsóbbak ennyivel, bár csak kettő, három volt a neten eladó.
Szóval elmentem megvenni és nem csalódtam. Mint egy vadonatúj motor ami kigurul a szalonból. Egyetlen egy karcolás nem volt rajta, nagyon vigyáztak rá szerencsémre. Első hazautamon kicsit szokatlan volt és hiányoltam a fokozat jelzőt, de hamar meg lehet szokni, nagyon felhasználó barát.
174 cm magas vagyok és azt gondolom a kb. ilyen magasságú emberekre szabták. Gondolkodtam plexi vásárlásán, de lemondtam róla. Felesleges szerintem. Megfelelő ruházattal nem kap le a szél a motorról. 100-110 felett már érezhetően erős a menetszél. Könnyen irányítható a sorok között a budapesti forgalomban. Nem vagyok egy nagy motorversenyző és azt gondolom nem is azok veszik ezt a típust. A japán tervezők elmondása szerint, ez az 500-as azt tudja amit egy nagymotornak tudnia kell. Ami ennél nagyobb vagy többet tud az kéjelgés. :-))
A feleségem nem szereti annyira mint a robogót. Kisebb az ülés és nem érzi magát biztonságban. A pár alkalommal amikor felült mögém ,mindig előre csúszott és engem nyomott a tankra, vagy Ő nem tud utasként motorozni, vagy a motor jellegzetessége, nem tudom. De, mindig vissza kellett tologatnom, ha nem akartam, hogy jöjjön a jó öreg herehalál...
Fogyasztása alacsony. 4 liter körül szokott kijönni, de többnyire inkább alatta. Gondolkodtam a kiegészítők vásárlásán. Mint pl. középállvány és hátsó sárvédő idom. Az áruk horror. ahhoz képest, hogy 300 FT-ból előállítható szerintem. Középsztendert csak után gyártottat tudnak adni. Gyári nincs, de az is 40 000 körül mozog. A sárvédő 35 000.
A motor és kipufogó hangja minimális, halk. A világítás este is világításnak tekinthető, nem helyzetjelző lámpának. A fékek szintén nagyon jók.
Összegezve azt gondolom, hogy az ülés kényelmetlenségét kivéve (a hosszú utak alkalmával) nagyon jó kis motorkerékpárt sikerült vennem. Tényleg szebb élőben mint a fotókon.
Azt hiszem, hogy végre most kifogtam Dél-Amerikát.
Megyek is kispárnát venni!:-))
Hibalista
- A hengerfejen található csavar visszahívás miatt cserélve lett.
Ide hordtam szervizbe
Nem első tulaj vagyok. A motor a Honda Dreamnál lett vásárolva, Az ex nagyon meg volt velük elégedve. amikor kerestem a motorral kapcsolatban őket ,szívesen segítettek, készségesek voltak.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Honda Karasna.Átnézettem a motort vásárlás után (még garanciális volt) és az említett visszahívás miatt kerestem fel őket. gyorsan és pontosan dolgoznak. Csillagos tízes nekik. Mert a markolatokat is fóliázzák a kormányon a szereléskor.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 5200 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Madison 400 | Következő motorja? | :-)) A Honda eddig bejött |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |