Darázs a javából!
Szöveges ítélet
Kiszámítható teljesítmény, 8000-es fordulatig kb. egy VTR 250-es teljesítményével vetekszik. Azonban a felső tartományban megmutatja a darázs mivoltát, bármennyire papolja a sajtó, hogy kezdőmotor nagyot csíp. Abszolút kezdő motorosoknak szerintem nem ajánlott, mivel túl nagy a kontraszt az alsó és felső fordulatszám szegmensben, nem egyszer okozott meglepetést. A futómű még gyári beállítások mellett is tökéletes összhangban van a teljesítményhez, és a motor felépítéséből adódó kanyargós darázshoz. A fordulóképessége vetekszik egy 125-250m3 kismocival, igaz kell hozzá némi tapasztalat. (Safety Hungary-t ajánlom kezdő darazsasoknak.) A fékrendszer úgyszintén kategóriájában kimagasló, a C-ABS meg szinte már az egekig magasztalható. Nincs rossz fékezés, súlypontvesztésből adódó fékútnövekedés. A hátsó fékek erősebb igénybevételekor az első fék is dolgozik, így nem ül meg a motor túlságosan, és nem tör ki a hátsó rész, valamint elől is marad súly. (Van idő az első fékhez nyúlni, vészesetben). Hátránya, ne ülj át másik gépre, mert hamar eldobod, ha megszoktad hosszú időn át ezt a fajta kényelmet.
Aki ilyen motort szeretne, előre legyen tisztában vele, hogy társas túrázás közben 3-4 fokozatot kell visszadobálni, ha tartani akarja technikásabb szerpentinen a tempót. Részemről ez csak előny, a sok váltás a motorozás élvezetes része számomra. Ebből fakadóan nyomatékszegénynek is lehetne nevezni, kinek a pap .... A folyamatos rezgés bizonyos fordulatokon is egy hasonló dolog, eleinte nagyon zavart, ma már csak hasonló karakterisztikájú gépet vásárolnék. A motorozás lényegét nagyon jól adja vissza, megbízható darab. Vicces, de vonzza a parkoláskor a darazsakat :)
Hibalista
- hátsó fékbetét elfogyott:)
Ide hordtam szervizbe
Karasna
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 6000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | VTR250 | Következő motorja? | VFR800 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |