A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

CX 500 B 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csühögő trágyapumpa

Szöveges ítélet

A gép első szériás CX. 80 fokos V2, OHV, hengerenként 4 szelep, 10,5-ös kompresszió, fordulatszám piros zóna 9500-nál kezdődik. Böhöm, réz hűtő, vezérműtengely hajtotta hűtőventilátor és vízpumpa. Elektronikus gyújtás (megszakító nincs), állandó mágneses generátor. Nyomó olajozású váltó. Kardánhajtás.

Rendkívül gondosan kialakított motorblokk, irgalmatlan futásteljesítményt (3-400e km) és túlterhelést kibír. Volt 500-as és 650-es turbós változat is belőle, jelentősebb módosítás nélkül.

Ez a motor még az első szériás változat. Széles, lépcsős nyereggel, két külön hátsó rugóstaggal, hidraulikus csillapítású első villával. Az ülés nincs túl magasan, de a nyereg szélessége miatt 171 centisen nem ér le egyszerre mindkét lábam a földre. A későbbi verziókon sokkal keskenyebb a nyereg. Elöl két egydugattyús tárcsafék van. Tisztességesen lassít, de semmi több. A hátsó fék dob, nem nagyon használom. Helyette ott a motorfék, ami nagyon erős.

A váltó fokozatkiosztása viccesen rövid. Kicsivel 40 km/h felett be lehet tenni ötödikbe, és onnantól a gázzal lehet adagolni a sebességet. Ez és a fix ventilátoros vízhűtés városban előny, nem véletlenül nyúztak a londoni motoros futárok ilyen CX-eket. A motor nem szélesebb, mint egy MZ, a kocsisorok között jól lehet vele manőverezni.

Súlya meglehetős (217 kg), tologatni ésszel kell. Aztán ha az ember egyszer a nyeregben van, olyan, mintha egy nagy böhöm vastömbön lovagolna. A váz merev, a gép orrnehéz, a futómű közepes kátyúméretig jól simítja az utat. Erős fékezéskor érezni, ahogy küzd és kicsit deformálódik az első villa. A viszonylag keskeny gumik miatt jól dönthető.

Ha az ember egy ugyancsak 50 LE-s Suzuki GS500-hoz hasonlítja, elég jelentős a különbség. A 15 évvel öregebb konstrukció műszakilag sokkal igényesebb, lentebbről terhelhető, kényelmesebben vezethető. Aki nem fél a netet túrni alkatrészért, és nem ijeszti meg a használt gépek 50e km feletti futásteljesítménye, jobban jár egy ilyennel.

A németek egy korabeli képregény okán trágyapumpának nevezik. Ott rengeteg van, szépeket lehet találni.

Hibalista

- Főtengely csapágyasan vettem. Ronda rejtett hiba miatt ömlött a hűtővíz az olajba, időbe telt megtalálni. Főtengelyt és csapágyakat cseréltem, kiszárítottam a belsejét, aztán ment össze a gép. - - A kopó-fogyó alkatrészek ebayről beszerezhetőek, emberi áruk van. A nagy átlagos futásteljesítmény miatt a vezérmű bütykök csúcsa és a szelepnyomó csavarok vége pittingesedni szokott, erre figyelni kell.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1980
Kényelem (5) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 66000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 300
Szerviztapasztalat (0) Átlagfogyasztás l
Előző motorja? GT 550 Következő motorja?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.