Csak simán: szeretem !
Szöveges ítélet
Igazából nem akartam motort venni, főleg nem V2 es motort, és főleg nem Firestormot, mert nem igazán tetszett a félig idomos megoldás.Előtte egy CBR 600 F em volt, nagyon szerettem, csak egyszer egy horvátországi túra indulásakor 30 km után megállt, igaz már 82000 km volt benne, de akkor eldöntöttem, hogy eladom és veszek valami másikat, csak megjegyzem, a motor azóta is probléma mentesen üzemel az új tulajnál, már 3 éve... na mind1. Nézegettem minden féle motorokat, ami jó állapotú volt az drága volt, aminek már az ára elfogadható volt, az levolt harcolva stb stb. Az egyik jó barátja a családnak a Hondánál dolgozott és volt nála egy bennragadt VTR 1000 F, mondta nézzem meg. Megnéztem, végülis új motor, 10 évig motor ha nem zúzom le, új gumik, nem lóg a lánc, nem estek vele, és úgy voltam vele, hogy ok, mellesleg a motoromat beszámolták a problémájával együtt, ami megjavul magától...
A motorról: Nagyon féltem, sokat olvasgattam a 10-15 literes fogyasztásról... Na, én nemtudom, hogy azt, hogy tudta valaki is megcsinálni, én 8 liter fölé még nem tudtam vinni, de akkor 200 km autópálya és 260-270 el végig. Szolnok-Pest, Pest-Szolnok.Előtte teletank, utána megint, 8,1 lett.
Én egy évben kb 7-8000 km ert megyek és csak külföldön, több napos túrákra szoktunk menni, nagyon szeretem a motort, 3000-5000 fordulat között használom, abszolut nem kell pörgetni, mert akkora nyomatéka van, hogy nem kell kapcsolgatni, mint a 600 f nél. 1-es 2-es fokozatban gázadásra emeli az elejét, sokszor zavaró, de ésszel kell húzni neki. Kezdő motornak semmiképp nem ajánlom !! A fogyasztása nálam úgy alakul, hogy volt amikor 285 km nél kezdett el villogni a tartalék, vagyis az utolsó rublika, és akkor még van benne 5-6 liter, összesen 19 literes a tank. Volt már, hogy 340 km nél tankoltam, akkor már nem sok volt benne, de egyszerűen baromságnak tartom, hogy valaki azt írja, hogy 12-15 litert eszik a motorja ! Én úgy járattam be a motort ahogy az a kiskönyvében megvolt írva: az első olaj cseréig ne legyen hirtelen gázadás, középtartomány fölé ne pörgesse, és csakis szépen bánni vele az első 1000 km ig. A motor abszolut költségmentes, csak a gumi, olaj, szűrők cseréje volt eddig. Gumit mindig Michelin Pilot Road 2 CT veszek újat, és most kell hátsót cseréljek, 15000 km van már benne, ez a második gumi rajta, a gyári az Bridgestone volt, gyorsan elkopott, 7000 km után.
Az alsó hasidomot én lecseréltem egy nagy idomra, csináltattam rá, így sokkal jobban néz ki szerintem.
A motort sok helyen megnézik, eléggé kuriózumnak számít, nem sokat lehet látni belőle. A motorral annyi baj volt, de utána érdeklődtem vtr fórumon, hogy sokszor alapjáraton fullad egyet a motor, de azt mondták, hogy ez minden nagy ccm es V2 nél előfordul, így megnyugodtam.
Összességében egy nagyon jó motor, nagyon szeretem, és nem bántam meg.
Egyenlőre nem tervezem lecserélni, de mivel bekell írni valamit a VFR800 Vtech vagy k1200s tetszik.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | cbr 600 f3 | Következő motorja? | VFR |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |