Csak egy "ezres"
Szöveges ítélet
A motort azt teljesen véletlen vettem, ezt előre szeretném kikötni, de már nem bánom! A történet úgy kezdődött, hogy volt egy 600F em.Általában hosszú, 3-4-5 napos túrákra szoktunk menni külföldre, és éppen Horvátba indultunk felpakolva, amikor kb 50 km re az indulástól a motor egyszer csak megállt az út szélén.Beindult, megállt, beindult, megállt. Jó, vissza haza, csomag leredukálása és fater mocijára ( VFR 800 V-Tech ) felpakolva startoltunk. Ekkor határoztam el, hogy másik motor kell. Na ennyi a körítés :)
Sokáig nézegettem a motorokat, igazából megsem fordult a fejemben, hogy V2-t vegyek sor 4 után. Féltem a fogyasztástól, az itt olvasott 10-15 literes fogyasztások rémítettek el leginkább.Én mindenféleképp új 600F et szerettem volna, de már nem gyárottak abban az évben (2009). Nézegettem 600RR-t, 600F, VFR 800 V-TECH. Sok volt a leharcolt, sok km es drágán, ezért úgy döntöttem újat veszek, mégpedig egy VFR-t. Napokig nem aludtam mivel elég sok pénzről volt szó, 2.790.000 Ft ért adták full doboz szettel, jónak tűnt, Fateré még 3.300.000 volt 2005 ben, doboz nélkül. Egy ismerős a kecskeméti TS integrálnál dolgozott és mondta, hogy van nála egy utolsó "bennragadt" VTR1000 F, menjek át nézzem meg, megéri. Jó, mondom egy szemlét megér, de nekem vfr kell ! Átmentem, ott volt a szalnban 2 nagy cső az oldalain, bár ez a félidomos megoldás nem igazán tetszett( még most sem, de már csináltattam rá teljes idomot ). Mondta a szalonban a srác, hogy: " ez csak egy ezres"... Végülis tetszett, meg az ára is, mivel utolsó darab volt így 2.650.000 helyett 2 millióért árulták, már 1 éve ott volt náluk. Megvettem, egy pénteki nap volt, hétfőn már vittem az 1000-res szervízre :) De persze úgy járattam be ahogy a kiskönyvben le volt írva, 5000 ig pörgetni csak, semmi hirtelen gázadás, szépen finoman. És tényleg sokat számít, mert a hirhedt 10-15 literes fogyasztások nemtudom, hogy jönnek össze, de nekem 8 liternél nem volt több sosem, még akkor sem 260-270 el mentem végig a pályán 1 tankot. Átlagban 6 literrel elmegyek vele, csak túrázni használom, másra besem indítom. 16000 km van benne, most volt 2 éves a motor. A legjobb fogyasztás 5 liter volt, Romániában a Transzfogarasi hágón, nagyon örültem neki, hogy ilyen jól eszik. De pályán, 170-180 as temponál sem eszik 7 nél többet, de mondom, 5.5-6.5 !
A motor nyomatéka az nagyon brutális, nekem nagyon tetszik, hogy bármelyik fokozatban brutálisat gyorsul, és nem kell 10 ezres fordul, hanem elég 3-5 ezer. Én ebben a tartományban használom a motort, és elég pervez mosolyt csal az arcomra amikor odahúzom neki :)
Motor cserét nem tervezek, egyszer talán egy k1200s, bár már 1300s van, de ez nem elég. Talán annyi, hogy végsebességre mehetne többet, dyno jet és sportdobbal ez elérhető, 300km h véggel.
A gumit a gyárit 6000 nél cseltem, dunlop volt rajta ( így emlékszem ) most michelin pilot 2 ct van rajta, 10.000 km , és még van benne kb 3-4 ezer, mivel finom használom a gépet.
Összeségében egy nagyon jó motor, szeretem, és féltem :)
Hibalista
- SEMMI
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | cbr 600 f | Következő motorja? | 1200s |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |