A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

VT500C 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Choppernek hívni erős, de azért kellemes.

Szöveges ítélet

Ez a motor elég hirtelen lett az enyém, nem is biztos, hogy amúgy vettem volna ilyet, legalábbis nem ilyen -viszonylag- kis hengerűrtartalmút. Egy barátomé volt, aki talált egy gyönyörű állapotú Virago-t, ettől pedig gyorsan akart szabadulni, hogy ne kelljen kettőre fizetni, így rám tukmálta. A gyári állapot már messze volt tőle akkor, ugyanis a cimborám találkozott egy szarvassal és kicsit leamortizálódott a gép. Ezután persze jött a szokásos, "ha már összetört, faragjunk rajta kicsit" dolog. Nem kell semmi brutális vázvágásra vagy ilyesmire gondolni, csak a "softchopper" átalakult "nem annyira soft chopperé". Így már elég pofás lett, ezután került hozzám.

Azt már az első úton megállapítottam, hogy elég kényelmes motor, de az én 180 centimhez kicsit kevés. A másik amire hamar rájöttem, hogy a motor viselkedése egyáltalán nem chopperes. Nekem az 50 lóerős változat van (van belőle 34 lovas is), a lassú pöfögést és a "szinte nincs is" alapjáratot el lehet felejteni. V2-es létére nagyon pörgős, nagyon szűk az a fordulattartomány, ahol chopperes a hangja, alatta csak hörög, felette pedig üvölt mint a Suzuki SV és hasonlók. A fogyasztása nagyon kellemes, 3-4 liter körül alakul, de azt hozzá kell tenni, hogy én átlagban 80-al szoktam vele menni, nem sietek sehova. Kanyarokban nem egy nagy szám, alaposan le kell lassítani, de ez elsősorban a gyárinál 20 centivel hosszabb villáknak köszönhető. Gyárilag nem tudom milyen lehetett, sosem próbáltam olyat.

A fékek közül a hátsó dobfék igazán hatásos, erős. A gyári első fék nagyon gyenge, hiába tárcsa. Erre többen panaszkodtak VT500 fórumokon, nem egyedi probléma. Én azzal orvosoltam, hogy lecseréltem a munkahengert egy Yamaha TDM 850-re, azóta minden rendben van. A meghajtás sima kardán, nagyon kellemes dolog. Betartod az olajcserét, néha bezsírozod ahol kell és kész. A motor vízhűtéses, ebben is eléggé eltér a chopper felfogástól. Termosztátot lehetetlen találni hozzá, csak külföldön van, nagyon sok pénzért. De ha megvan a régi, bemész egy autósboltba, megmutatod nekik és máris a kezedbe nyomnak egy Daewoo Matizét, ami ugyanaz. Remélem ezzel segítek pár kollégán, aki nem tudja mitévő legyen az ügyben.

Szerelni a motort borzalom, azt hiszem tipikus japán, minden nagyon szűken van elhelyezve benne. Aprónak gondolt munkákért is komolyan meg kell bontani a motort és elég trükkös. Útmutató nélkül ne is álljon neki senki, abban benne vannak a trükkök, amik nélkül nagyon nehéz lesz az élet. Az elektromos rendszere egyszerű mint a faék, én elég buta vagyok hozzá, de még én is hamar kiismertem. Mondjuk nem is kell karácsonyfaként világító, szuper informatív műszerfalat várni tőle. Csak a legfontosabb dolgok vannak rajta, de bőven elég. Üzemanyag szintet nem mér, ez szomorú, utálok a tankba nézelődni állandóan. Persze van tartalék állás a benzincsapon, de mikor a legnagyobb forgalomban elkezd hörögni, neked meg kapálózni kell a tank alatt, hogy átfordítsd, az nem annyira nájsz.

Az első ülés kényelmes hosszú távon is, vastag a szivacs benne és elég nagy is. A hátsó ülésen sosem vittem hosszabb útra utast, de akit vittem vele az sosem panaszkodott. Én már kicsit átalakítva kaptam meg, a gyári háttámlát meghosszabbították, azt mindenki dicsérte, hogy milyen kényelmes. A gyári kormányhoz már nem volt szerencsém, de a képeken látható kormánnyal nagyon jó volt. Nem tudom, mennyire gyakori, hogy 500 ccm-ben 50 lóerő van egy V2-es motorban, de ez nagyon erősnek érződik. Van a környéken jó pár komoly lejtő, de visszaváltanom szinte sosem kell. Egyébként 6 sebességes váltója van, szerintem kicsit rövid. A váltó pontos, könnyen kapcsolható, ezzel kapcsolatban nálam sosem volt probléma. A súlypont elég alacsonyan van, ez jótékony hatással van az úttartásra (igen, arra az úttartásra amire a toldott villa nem). Nyomatékos motor ellenére, lefullasztani nagyon könnyű, kicsit szokni kell. Minden kezelőszerv nagyon könnyen, finoman jár; a kuplung sem hidraulikus, de nagyon könnyű behúzni. Amikor kicsit kevésnek érződik az ereje, a visszaváltásnak vajmi kevés értelme van. Ha nem tudod 6.-ban megoldani, akkor inkább hagyd is. Ha 90-100 körül mész és visszateszed 5.-be, csak elkezd üvölteni, de más nem fog történni. A belső sávot felejtsd el, ez nem az a buli.

A végsebességét sosem próbáltam ki, de érzésre olyan 150-nél több nem lehet. Hatodikba felkapcsolni álló helyből nem kell több mint 150 méter, városban elég sokat kell a váltókaron szteppelni. Az úttartása nagyon jó, a nyomvályúk sem vezetik meg veszélyesen. A kor divatjának megfelelően semmi sem állítható rajta, a hátsó lengéscsillapítót kivéve, de azon is csak rugófeszítést. Az alacsonyabbak lába nem biztos, hogy simán leér róla, ebből is látszik, hogy ez nem chopper, hiszen azokon az ülés alacsonyan van. A motorblokkból érkező hangok visszafogottak, a vezérlés zúg kicsit (láncos), de több VT500-as kollégával beszélve kiderült, hogy ez ilyen, nem kell vele foglalkozni. Egyéb mechanikai zajok szerencsére nincsenek, így rögtön feltűnik ha valami nem oké.

Indításkor érdemes a kézi szívatót ráhúzni félig és csak úgy próbálkozni. Nyáron sem érdemes több órás állás után nyektetni szívató nélkül, hiába van meleg. Ha el is indul, hallatszik, hogy kívánja azt a kis pluszt. Elég 10-15 másodpercig járatni, aztán indulhatunk. A motorhővel egyenes arányosságban lehet visszatolni a szívatót. Ha túl korán vesszük vissza, azt észre fogjuk venni, mert a motor elkezd fulladni gázadásra. A benzincsap könnyen jár, végállások vannak, nem forog körbe, ez nálam jó pont. A benzincső valami nagyon egyedi méret, még sehol sem sikerült találni megfelelő cseredarabot a régi, gyári helyére.

Tárolási lehetőségek nem nagyon állnak rendelkezésre, az egyetlen tároló a motorblokk mögött egy nagyon kicsi, gyújtáskulccsal nyitható rekesz. Nem tudom, hogy eredetileg mire szolgált, én a papírokat tartottam benne. Egyéb tárolási lehetőségekért a jó öreg táskákhoz kell fordulni.

A konklúzió az, hogy nagyon kellemes és megbízható motor. Vannak hiányosságai, de mit várunk, hiszen átlagban 30 évesek. Túl nagy termethez nem ajánlott. Elnézést, hogy kicsit szedett-vedett az írás de nem egyszerre írtam az egészet, hanem részletekben, ez látszik meg rajta.

Hibalista

- Nem írok árakat, mert nem emlékszem rájuk pontosan, de a gyári alkatrész drága hozzá, utángyártott meg szinte nincs.
-
- Kuplungbowden, szívató bowden, termosztát, gyertyapipák, ülés bőrözése szétszakadt, jön az olaj a blokk közepén és a lengéscsillapító szimmeringeknél. A gyújtáselektronika tönkrement, az nagyon megszívatott. Amúgy csak a kötelező dolgok.

Ide hordtam szervizbe

Magam szerelem a motorjaimat, de nincsenek illúzióim, maximum egy ötöst érdemlek.

Értékelése: 5

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1984
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (6) Vezetett km 34000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? ETZ Következő motorja? SV650
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.