CBR 125R (csak így frappánsan)
Szöveges ítélet
Egy vLado sportkipufogó van a motoron amivel olyan hangja van hogy totál bele vagyok zúgva (10-ből 10 ember szerint leginkább egy SV650-esre emlékeztet, szerintem is).
Nagyon kényelmes az üléspozíció. Mikor a nagymotoros haverok már rendesen szenvednek 500-600 km-es túrák végén én még vidáman nézem az elsuhanó tájat :) . Egyedül a nem túl nagy szélvédelem zavar bele a kényelembe.
Végsebességre elég gyenge (130-140) viszont kanyargós terepen a rövid tengelytáv miatt gyerekjáték letólni az útról a nagyobb vasakat, és mivel nem egy izomgép, ezért a gázt is nyugodtan el lehet rajta csavarni koppig a kanyarokban, nem kell óvatoskodni.
A gyári kipuffal és áttétellel elég nyomatékszegény, de ezt orvosolja egy 14-es fogaskerék és egy sportkipuff valamint légszűrő kombinációja.
A csomagtartóban két fél literes üditőital is elfér(vagy egy esőruha), a gyári szerszámkészlet mellett ami mindig nagyon jól jön. Ha beszerzünk egy sisakhálót akkor akár 4 napra elegendő cuccot is biztonságosan el tudunk a motoron helyezni (ez nyári balatoni tapasztalat :)
Nagyon alacsony az üzembentartási költsége. Szinte már termeli a benzint, olyan keveset eszik. Olajból is csak egy liter kell bele szervízenként. A gumit nem eszi olyan gyorsan mint az izmosabb testvérei (a gyári gumiba 12ezret tettem mielött cserés lett). Az éves adó és kötelezőbiztosítás se vészes. Szóval egy kamasz gyerkőc is simán fent tudja tartani akár zsebpénzből is. Ha meg van della akkor mindenféle cuccot lehet hozzá kapni, ha tuningolni szeretné valaki. A versenylábtartóktól a 166-os Malossi hengerig, minden kütyü beszerezhető hozzá.
Én imádom a kis CBR-t és ha visszarepülnék az időben, akkor is újra ezt a motort választanám a 125-ösök közül.
Hibalista
- 100 km-esen árokbaesett és rommátört mikor kölcsönadtam egy ismerősömnek. 250000 volt a javítási költség (minden sérült alkatrész cserélve lett eredeti gyárira)
- Az egyik villanykörte kiégett a fényszóróban kb. 10ezer km után (250 Ft)
- 15000km-nél valami miatt eltört a kilóméter-spirál amit cserélni kellett (2800 Ft)
- Lánc lett most cserélve 16000 km-nél mert már a végét járta (18000 Ft az RK o-gyűrűs lánc rá)
- A többi cucc a sima karbantartási munkák során lett cserélve (olaj, gyertya, légszűrő stb.) olaj 3000Ft/szervíz, gyertya szintén 3000Ft, K&N sportlégszűrő 11200Ft (a gyári 9000Ft)
-
Ide hordtam szervizbe
Szakszervíz (Honda MaxxPower)
jó pontok:
-jól és alaposan dolgoznak
rossz pontok:
-bazi drága és előre kell időpontott foglalni egy-két héttel korábban
-nem lehet bent lenni a szervízben miközben csinálják a motort.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Papucsek (Pilisszentkereszt) gumis műhely és motorszervíz
jó pontok:
-jól dolgozik
-gyors
-miközben csinálja a motort közben jól el lehet vele dumálgatni
-olcsó
-bazi jó a Szentkeresztre vezető út ami miatt külön öröm oda vinni a motort :)
Rossz pontok:
-olyat még nem tudok
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 2 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |