BOTMIXER
Szöveges ítélet
Ismételten botmixer de ajánlom mindenkinek.
Tinédzser koromba ROMET-tel motorozgattam és a szabadság szeretete vagy takarékosság vagy esetleg csak unalomból rávettem magam, hogy közel a 4x-hez ismételten motorozzak.
Vettem is egy kis-robogót ( AprilliaSR50) mellyel meglepő módon nagyon hamar hozzászoktam a motorozgatáshoz. Hol városba, hol országúton mindenesetre tetszett. Év végén elhatározás tettet követett és letettem a nagy-motoros vizsgát. Nekiültem interneten nézni nagy-robogókat. Hogy miért? Talán az egyszerűsége miatt vagy talán a váltogatás elkerülése végett. De biztosan tudtam, hogy nem kell gyorsasági motor. Sikerült is vennem egy PIAGGIO X8-as 500 cm3 majdhogynem új motort. Ezzel a motorral szerettem munkába járni és a városba való közlekedés is tetszett, tudtam bele pakolni. Rokonaim mindig kifigurázták, hogy botmixer. Mondtam: sebaj ezzel megtanulok ismételten két keréken közlekedni és ha nagyon jól megy akkor veszek egy „rendes” váltós motort.
Értékesítést követően vettem egy BMW CS-650 motorkerékpárt. Nagyon keveset mentem vele. Becseréltem egy Yamaha MT-03-ra. Ne ez a nagy motor bejött. De az úri hobbi utáni vágy kapcsán ismételten 2012-ben becseréltem. De most egy új HONDA NC-700 ra.
Boldog voltam, hogy van egy új motorom. Kiszolgál, nem kell rá költeni, van raktere melyet a többinél nagyon hiányoltam. És az idei nyár végén jöttem rá, hogy összesen 250 km-ert mentem vele. Hogy miért is. Munkába nem tudtam vele menni mert át kéne öltözni beérésemkor irodai göncbe. Városba menet jöttem rá, hogy hova tegyem a kabátot és nagyon meleg a motoros farmer is. De nagy motor hogy néz ki az ember pólóba és rövid gatyába? Menetkor a bogarak csapodnak és a motor hője is zavaró. Ja, hogy járnak sokan így és utána meg meg vannak….. Igen a motoron a ruha védi meg az embert. Mindenesetre nem használtam értékesíteni akartam.
Szerencsére bementem Budapest szélén a sztráda bevezető szakaszánál lévő motorkereskedésbe és érdeklődtem nagy-robogók iránt. Akkor mutatták be nekem . Ráültem és éreztem, hogy EZ kell.
Nagyon alacsonyan van az üléspozíció. Kényelmes volt ráülni illetve leszállni is róla. Mikor ráadtam a gyújtást és a műszerezettség és annak háttérvilágítását megláttam rájöttem, hogy a jövő letisztult és használható készülékeit még mindig a japánok gyártják. Egy-két próbakör követően is elégedetten szálltam le róla. Mondták, hogy csak 300-as és próbáljak ki egy nagyobbat. De nem kell. Nekem elég ez is. Hazahoztam és mentem vele egy szép nagy kört. Az első nap sikerült beletennem 200 km-ert. Az első nap mindenhova ezzel mentem. Nem számított az, hogy szeptember közepe van. A szélvédelem tökéletes. A városba vásárolt dolgok is belefért az ülés alatti csomagtartóba. Még a felnyitható sisakomat is bele tudtam tenni. Uzsgyi kipróbáltam egy kicsit városon kívül is. Elkerülő úton (mondván még bejáratos) csak 130-al mentem. Ez kb. 7000 fordulat. Eddigi motorjaimnál ez az sebesség volt az ami már nem volt kényelmes a szélterhelés miatt. A Honda igazáén jól vizsgázott itt.
Következő héten próbából a bükki kanyargós utat választottam. Itt sem kellet csalódnom. Hiába a kis kerék vagy csak 300-as motor. Jó tempóba lehetett motorozni a hegyi szerpentinen, városba, vagy akár országúton.
Tetszik, hogy a motoron nagyon sok pakolható rekesz van. Zárható „kesztyűtartó” van melyben igazán sok cuccot tehetek. Tankolni még nem is kellet bele. A múltfunkciós kijelző is 3,8 liter/100 km-ert mutat.
A szélvédelme túra-plexivel (nagy és talán papás is) igazán jó. Gyári plexit a következő évbe kipróbálom. Ami nem tetszik az az utas lábtartója. Zörög, csetlik valahogy ezt elkapkodták.
Viszont az ülés és a testtartás nagyon jó (Én 176 cm vagyok).
Motorja csendes és harapós ( EZ NEM VERSENYMOTOR) a CVT váltó szerintem nagyon jól működik.
Este világítása: előre jó, hátra tökéletes, műszerfala max-jó.
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Ahol vásároltam:Honda-WILKER-M3
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 1 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 400 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | NC-700 s | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |