Blade
Szöveges ítélet
A Hondát új korában vette egy barátom Németországban, miután az R1-ét olajfolyásra futtatta egy pályanapon és ezek után valami tartósabbat akart. Aztán sokáig barátság révén ketten haszáltuk.
Neki a Yamaha jobban bejött, szokta mondani, (gondolom az gonoszabb és kiszámíthatatlanabb) de ez kényelmesebb volt, ami közúton előny.
Sajnos volt része két visszahívásban, amiről nem gondoltam volna, hogy a Honda sajátja, de megcsinálták rajta és ez később legalább nem okozott gondot.
Amikor már jól be lett járatva, kiderült hogy a Pilot Sport gumik kicsit gyengék hozzá. Semmi képpen sem jók pályanapozásra. jópár kör Sachsenringben és az egyik kanyarban azt mondták, KO. Nem volt semmi csúszkálás, egyszerre, mint amikor lekapcsolták a villanyt, elvesztették a tapadást. Törött ujj és kavicságy lett a vége. Szerencse komolyabb baja nem lett a törő alkatrészeken és az idom karcokon kívül. Ez után is megélt több tréninget és pályanapot még itt a Pannónia ringen is, igaz akkor már Metzeler Reinsport gumikon. Azok sokkal jobbak voltak, akár vizes pályán is.
Közúton sokszor motoroztunk rajta cserélgetve a VFR-em és közte akár Brno-ig és vissza. Átülve rá igaz mintha a hintóból szálltam volna át, de azért még ő is kezelhető maradt alsóbb rendű utakon is. Igaz Pesten leginkább csak a Rossi feeling (akkor ö is Hondával ment) tartotta bennem a lelket elég sűrűn, hogy szégyen ide, vagy oda, vissza ne kéretőzzek a VFR-re mert a futóműve ezekre a gödrökre azért túl kemény és a kiszórt sódersávban sem valami stabil. Egy fokkal jobb uton viszont tényleg király. Nyomatékból játszik 200kg-vel is a hátán, a fékei is jók. Túra tepóban elég lájtosan fogyaszt, ott ment 5l alatt is.
Persze a tankra azért nem árt kicsit hasalni mert a fejidom elég alacsony. Én vettem volna rá egy púpos plexit. Csomagtér sem volt rajta sok, csak az ülés alatt, de lehett több volt mint a VFR-en. Esőruha simán befért.
A design ma már kicsit régi, de a motor nekem a mai R1, Gsxr viszonylatában hozza, amit kell.Azok divatosabbak, ezzel viszont könnyebben tudtam motorozni.
Aztán "kiöregedtünk" belőle és a VFR-ből is. Vagyis lakásvásárlásra kellett a pénz mindkettőnknél.
bár én ha tehettem, volna megtartottam volna mind a kettőt.
Ma egy superbike árának fele árán lehet venni egyet jó állapotban, ha figyelmes az ember és közútra szerintem ma sem kell több. Sőt sokaknak sok is!
Egyszer próbáltam, hátul sem volt olyan kínszenvedés mint a Gsxr és ésszel motorozva a sportmotorozás minden spekrumát bejárhatjuk vele.
Hibalista
- Új korában "magától" eldőlt egy parkolóházban és megrepedt az oldalfedél csere.
- Garanciális visszahivásban volt az elején kétszer is Németországban.(kuplungkosár, benzintanknál egy cső)
- Aztán pályaelhagyás nyomait kellett helyre hozatni.
- Majd semmi, csak az éves szerviz és gumi csere.
Ide hordtam szervizbe
Köln
Német áron, de jó.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Top motor, Dunakeszi.
Megcsinálták, ami rájuk volt bizva, de itteni viszonylatban drágák voltak kissé. Bár korrektek és idegen nyelvűekhez is segitőkészek.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |