B125 kedvenc lehet
Szöveges ítélet
Már évtizedekkel korábban leszálltam a motorról, mikor az 5. x-hez közeledve újabb lendületet vettem. Kezdtem egy 50-es robogóval, de a forgalom nem kíméli a gyári állapotú 4t-ket. 125-ös motorra váltottam, azonban a városi lüktetés tényleg sok váltást igényelt. Ekkor már olvastam a kis hondáról, viszont még nem forgalmazták. Jött a 250-es robogó, ami már minden szempontból elégnek tűnt. Sajnos ennek már volt előttem gazdája, így nem tudtam megbarátkozni azzal, hogy szitált az eleje. Igaz, ezt utassal már nem produkálta, de folyamatosan zavart, hogy "gyárilag" nincs egyenes futása (szervíz szerint ez ilyen).
2010. közepén kezdték meg a PCX forgalmazását. Bár csak képről láttam, de nem éreztem zsákbamacskának. A Yamahák után Hondára váltottam, de csak a konkrét típus miatt. Ha lett volna ésszerű alternatíva, maradtam volna a megszokott márkánál, már csak a kereskedő és szervíz korrektsége miatt is.
A gyártó hírneve és a használat azonban eloszlatott minden kételyt, nagyon elégedett vagyok a kétkerekűvel. Bár a 250-eshez viszonyítva kisebb és gyengébb, de a használhatóság ésszerű határain belül maradt.
A megjelenése egészen egyedi. Formaterve modern és kivitele igényes, amit az igazán baráti ára koronáz meg (az első szériából, még 650-ért kaptam meg). A technika pedig a gyártó 21. századi fejlesztése. Az önindító tényleg hangtalanul forgatja meg a főtengelyt. Csak azt hallod, ahogy a munkaütem hangjával beindul. Fantasztikus érzés, főleg ha mindezt start-stop üzemben, a lámpánál gázkar mozdulatra idézed elő. Szinte reakcióidő kiesés nélkül életre kel, és már meg is lódul veled a kis tömegű robogó.
Szélvédelme alig van, de legalább nem kelt zavaró légörvényeket a bukósisak körül. A hátsó - mechanikus - dobfékkel egyidejűleg az első féktárcsán is működtet a háromból egy dugattyút a kombinált rendszer.
A befecskendező minden körülmények között jól teszi a dolgát. Fogyasztása 2-2,5l között alakult, a 3 litert soha nem érte el. Egy hónap állás után, december végén fagypont alatt is szinte érintésre indult.
A futómű nem állítható, de egy személynek megfelelő. Utassal (maximális terhelésnél) már érezteti, hogy többre tényleg nem képes. A hátsó lengéscsillapítás szinte semmi, egyenetlen úton finoman ring, de az első villára nem lehet panasz. A kategóriájában nagynak mondható kerekek az átlagos úthibákkal megbocsátóak és az egyenesfutása hibátlan.
Az ülés alatti tároló egy teljes sisak mellett még biztosít helyet egy kisebb csomagnak. A nem zárható kesztyűtartó viszont legfeljebb az iratoknak, meg a mobil-nak ad helyet. Az üléspúp eleinte a derekamnál korlátként éreztette jelenlétét. A 180 centimmel nem tudtam nyújtott lábbal kitámasztva gurulni, de a pozíciót megszokva hosszabb távon sem érzem már kényelmetlennek.
Bejáratás után ~110-ig felment a mutató, azonban a 90 az igazi utazója. Álló helyzetből hozza az elvárható gyorsulást. Nem ez lesz a forgalomban a leggyengébb láncszem. A műszere az elektromosan hajtott mutatóból, a digitális kilométer számlálóból, visszajelzőkből, meg az üzemanyagszint kijelzőből áll, ami a kiszáradás előtti állapotot viszonylag pontosan visszajelzi. Sem külső hőfok jelző, sem időmérő funkciója nincs. De maga a műszer - főleg sötétben - hihetetlenül szép, akár egy modern autóban is megállná a helyét.
Ha ezt a típust választod, nem fogsz motoros élményekkel gazdagodni. Cserébe tisztán, olcsón és kényelmesen juthatsz el szinte bárhová. Közlekedni vele igazán könnyű és szórakoztató. Most sem döntenék másképpen.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1800 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | X-max 250 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |