AZ ÖREG SZÉKELY, AKI MINDENT TUD
Szöveges ítélet
Kezdjük a rosszal. Megszokást,odafigyelést igénylő paripa az biztos. Hiába "csak 100 lőerős" nagyon is képes kellemetlen meglepetéseket okozni. Kanyarba ha nem döntöm be rendesen bizony kiegyenesedik,aztán kész a baj. Viszonylag nagy súlya van, 240kg. Van egy érdekes típus "hibája" ami inkább kellemetlen, mint probléma. Amíg hideg a motor, rendszertelenül hangosan kopogó hangot ad, a kuplung felől. Ha behúzom a kart azonnal csendben marad. Meleg motornál megszűnik teljesen ez a hang. A szervízbe is azt mondták hangosnak hangos, de semmilyen problémát nem okoz. Mielőtt megvettem a paripámat, megnéztem egy-két vfr-t és ugyan azt a hangot produkálták hidegen mint az enyém. Nálam 4 éve mindennap ezzel kezdi a napot, gondot nem okozott soha. Kissé lágyak a teleszkópjai,de meglehet szokni. NINCS RAJTA TÖLTÉS JELZŐ!! Ezt a gondot orvosoltam egy jó kis Koso márkájú voltmérővel. Így már időbe észreveszem ha gond van a töltéssel. 5000km-ként szigorúan lecserélem az olajat benne, de én nem használok nagyon drága olajat. Castrol aktevo 10w-40 -est rakok bele. Nem használom magas fordulaton. Az autópályákat nem szeretem, a 80-120 as tempó bőven elég nekem. Ő már öregecske. Vigyázni kell rá. Előző tulaja is nagyon gondosan vigyázott rá. Szerencsémre minden eredeti rajta és nem hiányzik róla semmi. A gyári kulcsokkal együtt adták hozzá a kulcs készletet is.
Folytassuk a jóval. Kezes bárány is tud lenni, szépen lágyan elindul. A kipufogó csendesen lágyan szól, de már 4500-fordulat felett lehet hallani, hogy valami mindjárt megfog változni rajta. A kényelem háááát....én csak 170 cm vagyok,és ahhoz hogy viszonylag kényelmesen motorozzak vele, a tank felé kell húznom magam, hogy jól elérjem a kormányt. A nejem szerint nagyon kényelmes a hátsó ülése. Hosszú távon sem volt fárasztó utazni vele. A fékek nagyon jók és jól adagolhatóak. A motorja szerintem fantasztikus! 2500-fordulattól húz mint a gőzmozdony, csak ez az aszfaltot szedi fel. A 100lóerő szerintem bőven sok! a külleme szerintem nagyon szép. Ma is megállja a helyét bármelyik új csodával szemben. A fogaskerék vezérlés, valljuk be őszintén verhetetlen!! Kár hogy a v-tec be már nem alkalmazták. Jól lehet motorozni vele városban is. Fordulékony a nagy súlya ellenére is. Összegzés: Szerintem egy remek motor. Futás teljesítményben, élettartamban, még ma is felülmúlja sok új társát! Nem mondhatjuk róla hogy szervíz igényes. Ha megkapja azt amit előírnak neki, világból kimegy! Olyan, NEM KEZDŐ motorosoknak ajánlom, akik a szépséget, a magasfokú megbízhatóságot, hosszú élettartamot, és a túrázást részesítik előnyben. IMÁDOM! NEM LEHET MEGUNNI!
Hibalista
- Negyedik éve motorozok vele. Jelen pillanatában komolyabb mechanikai,vagy elektronikai hiba nem lépett fel ez idő alatt. Sajnos ahogy öregszik, a műanyag alkatrészek repednek, töredeznek rajta, mivel ha rendesen karba szeretném tartani le kell venni hozzá az idomokat. Szervízbe állapot vizsgálatra, szelephézag mérésre és állításra, meg karburátor beállításra vittem.(ár 37.000-forint volt)És elnézést kértek hogy két napig tartott.A váltóval van némi gondom. Negyedik éve hajtom, de a hatos fokozatot csakis kizárólag nagypapásan veszi be 70km/h-nál. Felette nem mindig sikerül, illetve levált. Visszafelé az összes fokozatot szépen kapcsolja. Szerelő szerint léptető villa is lehet, de ha nem zavar ezért nem kéne szét húzni a blokkot.
Ide hordtam szervizbe
Motorradszervíz. BP.1196. Nagykőrösi út 48.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 53000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 67000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |