Az igazságos
Szöveges ítélet
Mikor hozzám került a gép, kezdésnek szétkaptam ahol lehet megzsíroztam(kormány, lengővilla, himbarendszer, kerekek) ez után nagyszerviz olaj+szűrő csere gyertya, szelephézag ellenőrzés(totálisan gyári érteken volt) légszűrő pucolás karburátor takarírás, és készen állt a vas a kezdésre.
Első körben kicsit vérszegénynek tűnt a műszer mondjuk akkor még a gyári rendszerrel próbáltam, semmi meglepő nem történt, futóművileg teljesen rendben van ,fékei meglepően jók.
Kicsit hiányoltam a hidraulikus kuplungot de teljesen felesleges lenne mert így se megeröltető a kuplung működtetése.
Azért látszik hogy a Honda verseny endurót akart csinálni , csak azt nem értettem miért tett a motorra ekkora fék illetve kuplung kart.(fele ekkora bőven elég lett volna) de ez monjuk ízlés kérdése de késöbbiekben a természet lerendezte a dolgot, majd az előző motoromról megmaradt kézvédőt felszereltem így már nem is érdekelt annyira hogy eldől a gép.
Hűtésével nagyon meg vagyok elégedve , még a dzsindzsában sem főzi meg magát, ülés magassága viszont lehetne kisebb kis , mert erdei bujkáláshoz kicsit magas főleg ha domboldalon kell manőverezni.Szervizelése könnyű és gyors, levegő szűrő takarítása a kis ablak segítségével kényelmes.
Váltó áttételezése nem túl kedvező , 1- es fölösleges hogy benne van. hamar leforogja magát. (R nek jobben el van találva) pontosan és könnyen kapcsolható.
A Motor megerősítésére a következő beavatkozásokat eszközöltem:
-Pro circuit rendszer
-karburátor átfúvókázása+gyorsító membrán
-légszűrőház kinyitása (dekopít fűrésszel, kb akkorára mint az R-en)
13-50 es áttételel megy most a gép de ez egy nagyon rossz párosítás mint rájöttem.
a motorról leszereltem a napi számálót mert nem tartottam semmi értelmét 99km-ig mér. helyette üzemóra számláló van.
első lánckerék burkolatot szintén eltávolítottam, ugyanis nagy sárban nem tud kijönni a sár, másrész ki se tudom mosni.
higed indítása könnyű
indítás elött 2-3X meghúzom a gázt (időjárás függő mennyiszer),szivató kihúz, gázt elenged és gomb megnyom.
összeségében jól eltalált műszer majd hogy nem igénytelen a kötelező dolgokat nem számítva.
olaj+szűrő cserét 20 üzemóránként szoktam megejteni.
A váltó részen minden második olajcserénél.
ilyen olajat használok Yamalube 4FS 10w40 (az egész motorba.)
Fogyasztási adtokat nem tudok mondani, de sztem nem vészes az átalakításokat figyelembe véve, nyugodtan el merek menni vele nagyobb utakra is.
Ajánlom annak aki egy megbízható könnyen kezelhető motort szeretne.
Hibalista
- ide egyenlőre nem tudnék mást írni csak a kopó alkatrészeket.
- (gyertya, láncszett, fékbetétek, olaj+szűrő , gumik, ....
Ide hordtam szervizbe
én csináltam mindent
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |