Az ezüst teve
Szöveges ítélet
2005. augusztusban vettem újonnan, 0 km-l, kifutó típusként (mint utóbb kiderült 2004. évjáratú a 2005. helyett, de már megbékéltem vele). Előtte több mint 10 évig nem volt motorom. Megláttam egy katalógusban, és megtetszett. Itt lehet, hogy néhányan felszisszennek, hiszen nem ez a legszebb vas a világon, de van egy bizonyos bája, sőt eleganciája. Mindenképpen túra-jellegű gépet akartam, nem vagyok egy lámpától-lámpáig egykerék típus, de egy kicsit bizonytalankodtam, elég lessz-e az 55 LE. Jogos volt a kétségem, nem igazán egy izomgép, de normál motorozáshoz bőven elég, akár megpakoltan is.
Rengeteg hely van rajta: a két hátsó integrált dobozban két ember holmija lazán elfér (ez kb. 50 liter), a fejidom két oldalán egy-egy kesztűtartó, a jobb oldali zárható, és az ülés alá is lehet egy-két apróságot rejteni a gyári szerszámkészlet mellé, pl. egy lánc, eü. csomag, izzókészlet, stb. Ha az ember feldob egy top-case-t is, majdnem eléri egy régi Swift csomagtartó-kapacitását.
A kényelem szerintem megfelelő hosszabb túrákon is, napi 700 megse kottyan. A szélvédelme tökéletes lenne, ha a standard gyári plexi magasabb lenne. Így csak vállig véd. Sípcsonttól-vállig viszont minden OK. A kéz is kb a gyűrűsujjig védve van. Kapható hozzá lábfej-védő és kézvédő kiegészítő idom, valamint gyári túraplexi, ezek kb 75ezerből megvehetők újonnan. akár rádiót is felszerelhet az ember, a hangszóróknak megvan a helye, és a vezetékelés is gyárilag elő van készítve. A csomagtartó kapacitást is növelhetjük nagyobb oldaldoboz-fedelekkel, ebbe szerintem már nincs az a cucc, ami nem férne el (ára kb 100ezer).
Ami nagyon hiányzik: az üzemanyag-szint jelző és a vízhőfok mérő. hogy miért nem került rá, máig nem értem. A benzin fogyását a benzincsap jelzi, ilyenkor jön a tartalékállás, ha nem figyelsz, sajna leáll, és elég ciki, ha előretolsz a sorok között, aztán nem indul a verda. De ezt egy kis odafigyeléssel ki lehet védeni.
A menetdinamikája nem éri el a többi 650-s szintjét, de azért lehet vele elég dinemikusan menni. A fogyasztása: város, 2 személy 6, országút 110 átlaggal, két személlyel, magpakolva 5,5-6, autópálya 130, két személlyel 5 liter. Azt hiszem ez azért nem rossz. A tank 19,5 literes, ebből a tartalék kb 3 liter. A teljesen semleges kardánt nem kell kenegetni, észre sem veszi az ember, hogy van. A V2-nek hála, nem kell állandóan váltogatni, 2000-től már lehet rá számítani, de igazán 3000 fölött szeret menni. Kényelmes utazója kb. 130 körül van, ekkor 5500-t pörög. A futóműve talán kicsit lágy, főleg megpakolva. Ilyenkor hiába tekerem be a hátsó csillapítást maxra, az itthoni, bp-i utakon néha felüt, és ugyan ezért hátra is terhel, tehát az elejére figyelni kell. Fékezéskor hajlamos a bólintásra is. Egyébként a kombinált fékrendszer kényelme érezhető, sokszor elég a lábfék (ez fogja az első kereket is) és a motorfékkel kiegészítve (szintén hála V2-nek) nagyon kényelmes.
Összességében nem bántam meg - ez akor lenne 100%, ha nem ismerném a 700-st - és szerettem vele bóklászni. Jó túrára, és napi rohangálásra, megbízható, indul, megy ha kell, és igénytelen, szolgálja a gazdit szépen, csendben.
És a gondokról:
Rögtön az első kilométereken folyt az olaj a kupplung-bowden szimmeringnél, ez valószínű az évjárat-vásárlás közötti időintervallum miatt volt, és garanciában szó nélkül cserélték.
Másik gond volt, hogy a kormány egyes fékezéseknél mintha roppant volna egyet. Ezt a csapágy utánzsírozással orvosolták.
A harmadik szezonban egyszer csak eltört a kuplungkar tengelye - pár nap rendelés után párszázas tételből otthoni cserével megoldva. Szerencsére azonnali gondot nem okozott, pár napig törött tengellyel hajtottam.
Szintén a harmadik szeonban vettem észre, hogy az önindító kapcsoló kontakthibás. Ez a gép már úgy készült, ha ráadod a gyújtást, felkapcsol a tompított. Az akksi védelme érdekében az önindítózáskor lekapcsol a tompított, viszont az én motoromnál időnként nem kapcsolt vissza, ha már nem tekerem az önindítót.
Egy érdekes hiba, amit magam sem hinnék el, ha nem velem történik: csehországi emelkedőn, hűvös, esős időben kivillant a hűtővíz forrását jelző lámpa. Leállít, biztosíték ellenőriz: kiolvadt. Nosza csere, indítás, ismét kiolvad: hibakeresés. Kiderült, az első kerék által felvert kis kavicsok a blokkról visszapattanva összegyűltek a hűtőventillátor házának aljában és megakasztották a ventillátor lapátját. 1/2órás meló után javítva. Vettem is sárvédő-hosszabbítót, de már nem került fel; 2010 őszén eladtam a motort.
Szerettem ezt a motort és ezt akkor éreztem igazán, mikor azon az őszi estén egyre távolodott a vörösen parázsló hátsó lámpa... Ha egyedül lennék, talán most is meglenne. De mégsem, mert mindig is ki akartam próbálni egy valódi túragőzöst.
Egyébként szervíz 6000-ként, minden másodiknál olajcsere, ára olajcserével KB 12000 Ft, a csere nélküli szervízek 4-5000 Ft között. 30.000 szervíz 60.000 (fékbetétek, fékfolyadék, levegőszűrő csere + amit ellenőrizni kell).
Olyannak ajánlom, aki nem villogni akar vele, hanem egy megbízható gép nyergében a heti meló után a világ végére készül.
Hibalista
- kupplung-bowden szimmering (garanciában cserélték), kormánynyak-csapágy zsírzása (1500 Ft), kupplungkar-tengely törés (pár100 Ft, otthoni csere), önindító gomb kontakthiba (időnként nem kapcsolt be a tompított), hűtőventillátor megakadt az első kerék által felvert és a blokkról bevert kavicsok miatt (1/2 óra javítás túra közben)
Ide hordtam szervizbe
Honda Szallerbeck
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | BMW R 1150 RT |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |