A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

VT1300CX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az én Furygumi kálváriám

Szöveges ítélet

Nos, kis történetem nem feltétlenül ítélet lesz, inkább egy felettébb érdekes story. A Fury-t először 2010-ben láttam meg Győrben, ahol fel is ülhettem rá. Kipróbálni nem lehetett sajna. Már ekkor beleszerettem. Mind a formájába, mind a komfortjába. Még a történet elején el kell mondanom, hogy 191 centivel, 104 kilóval rendelkezem, mindehhez hosszú lábak párosultak, így igazán nehéz olyan cruiser/choppert találnom, ahol kényelmesen elférek. Korábban 5 évig és 40 ezer kilométeren keresztül egy Suzuki M800-at használtam, előretoltam a lábtartókat, raktam rá majomlógatót, így lett igazán kényelmes. Imádtam, de vágytam az 1000 köbcenti feletti motorozásra.

Visszatérve a Fury-ra, első látásra szerelem volt, de az átkozott pénz mint morcos apósjelölt állt szerelmünk útjába.

Egészen 2013 szeptemberéig.

Időközben volt lehetőségem kipróbálni egy használt kereskedésben egy feketét (Egészen kettesig fel tudtam váltani a 400 méteres körön, amit engedtek), és nagyon tetszett. Kényelmes, jól elférek rajta, a lábam nem a nyakamban van, hosszú karjaim pont idomulnak a távoli kormányhoz.

Nem sok használt van/volt belőle a piacon, amit kipróbáltam, azt horribilis áron mérték, plusz 100-ért már elhozhattam volna egy szalonban kiállítottat.

A másik, ami volt a piacon már az enyém:)

Nagy örömmel igyekeztem vele haza az első 150 kilométeres utunkon, és szerelmem kezdett kissé lankadni. Valami nem klappol itt. Ráz a kormány, üt a kerék. Ezáltal az egész motor furcsán rezonál, olyan hülyének érzed a nyomatékot. Vígasztaltam magam hogy mindez azért van, mert a Honda choppereken ugyebár hosszúak a fokozatok ellenben az intruderrel. És ehhez ugye hozzá kell még szokni. Ezt nem kapcsolhatod 50-nél ötösbe, csak 70-nél. Ez 1000 köbcenti feletti, ott ilyen a nyomaték hatása, stb dolgokkal vigasztalom magam. Hazaértem, leszállok, bámulom egy sörrel, gyönyörű. Szerelem újra heves tűzzel lobban.

Másnap irány a szervízbe, olajcsere, fékolajcsere, minden átnézése. A szerelő megállapítja, hogy kotyog a kormánycsapágy. Meghúzzuk.

A kormányrezgés csillapodik, de nem javul meg.

Még aznap délután autópálya, irány Miskolc. Gyönyörűen gyorsul, 140-nél már nem érzek ütést, viszont mikor behúzom a kuplungot és begurulok a kútra tankolni, érzem hogy üt a kerék. Kisebb sebességnél a kanyarokban felüt, minden egyes rázkódását érzem, kissé instabil. De a szerelem ugyebár vak.

Mi lehet ez? Ez nem normális. Ez egy Honda. Tudom tudom, hosszú az első villa, nyomatékos a motor, az berázhat. De ez egy Honda, ez nem csinálhat ilyet.

2 nap múlva haza Miskolcról, a motoron valami nem az igazi. Honda szalon a közelben, ők csinálták a 1000 km-es szervízt rá korábban, mint kiderül a szervízkönyvből. Igen, ismerik a gépet, volt náluk. Jó gép, gyönyörű, az első gumi kagylósra van kopva, de elmegy még. Ha van pénzem, cseréljem le, de nem létszükséglet. OK.

Törve tuti nem volt, az a kis sérülés ami van rajta, már volt 1000 km-nél is, amiatt ne aggódjak, max eldölés helyben. De leginkább úgy, hogy valaki ült rajta, elfelejtette letámasztani, majd lekísérte a földre. Egészen apró sérülés. Elmondják, hogy ez egy Honda tesztmotor volt korábban.

Kissé kedvem szegem, de megvigasztalnak, hogy ez jó, mert tuti minden rendben van rajta, és kevés a KM. Az első része nem volt törve, minden a helyén, a motor tökéletes.

Hazafelé megint csak elszomorodok, mert érzem az első kerék hibáját.

Elhatározom, hogy elviszem gumishoz, nézze át, kerék centrirozás, stb.

Másnap irány a gumishoz. Levesszük a kereket, felrakja a gépre, megpörgeti, semmi, 5g kell rá. Emiatt nem üthet. AKKOR MI?????

Ahogy ott állunk és gondolkodunk, megpörgeti az ember a kereket, tenyerét fölé helyezi, majd egyszer csak a tenyere ugrik egyet? Hoppá, mi ez? Megint megcsináljuk, ugyanaz. Megállapítjuk, hogy a gumiban valszeg szálszakadás miatt van egy pukli. Igen, a gyári gumiban. Lehet lepadkáztak vele, vagy belementek egy nagyobb vájúba. Vagy egyszerűen gyári hiba, és mostanra vált már nagyon érezhetővé.

Na, most mi legyen? Metzeller Marathon mániás vagyok, de az első hátsó együtt úgy 100 papír lenne, én meg most vettem motort KP-ra, ezzel kisemmizve magam. A gumis marha rendes volt, felajánlotta hogy van egy 21-es Heidenau túragumija, azt jó áron odaadja, rakjuk fel, próbáljam ki.

Okés, legyen. Kifizetem (valóban jó ár), motor beindít, indul. Kiérek a főútra, húzom a gázt, majd a kuplungot, majd vigyorgás. Elmentem egy fél órás körre, majd utána vissza a gumishoz szólni, hogy a épp most esküdtem örök hűséget a Fury-nak, és ezennel Ő a tanúm.

2 nap múlva irány Sárvár (150 km). Pálya, közút, város, stb. A motor gyönyörűen fut, stabil, jól kanyarodik, nem üt, nem kopog, semmi.

Azóta már jártam vele Szombathelyen, motoroztam a környéken nem keveset, és semmilyen probléma nem jelentkezik. Csak a mosoly az, ami letörölhetetlen az arcomról. Gyönyörűen fut, egyszerűen szinte tökéletes. Hihetetlen, hogy egy átkozott, szemmel észrevehetetlen gumiprobléma miatt ilyen kálváriát kellett végigjárnom. És valszeg ez a kis pukli okozta a kormánycsapágy meglazulását is.

Hozzá kell tennem, hogy ma október 16 van, a motort szeptember 4-én hoztam el a kereskedésből. Azóta sikerült több mint 3000 kilométert megtenni vele immár problémamentesen, boldogan. Esőben hidegben, napsütésben.

Tegnap este unalmas perceimben újra elolvasgattam a nagy magazinok, motoros portálok által írt teszteket a motorról. Már korábban is érdekesnek tartottam, hogy a külföldi tesztek mind dicsérik a maga nemében mint choppert, ellenben a magyar magazinok közül csak a Motorrevü írt pozitív kritikát.

És mint ahogy a rendszámból egyértelműen beazonosítható, minden magazin az én motoromról írt.

Szóval Mező János 2010 februárban tesztelte, a motor is akkori. Ekkor valszeg még nem volt probléma a gumival.

A többi teszt onroad, totalbike, origo mind mind ezek után volt. Minden tesztben előhozzák, hogy nagyon furcsa a futómű, bizonytalan a kormányzás, valami nem klappol. Mindenki a hosszú első villára panaszkodik, arra fogja az instabilitást.


Nos kedves Uraim,


Ezúton felajánlom mindannyiuknak, hogy újra tesztelhetik a korábbi motorkerékpárt! Higgyék el, át fogják fogalmazni a korábban írt „kritikájukat” a futóműről. És mindez egy rossz első gumi miatt.

Mivel én világéletemben chopperes voltam, nem hasonlítom más motorokhoz, más kategóriákhoz. Ez chopper, ezt chopperhez kell hasonlítani. és ahhoz lehet. Ezt magas hosszú kezű és hosszú lábú embereknek készítették, akik chopperezni szeretnek, nem „motorozni”, és szeretnék, ha nem úgy néznének ki mint majom a köszörűkövön! Arra pedig tökéletes. Nyomatékos, könnyen kezelhető, számomra még kényelmes is, és egyszerűen gyönyörű. Márpedig ez a stílus erről szól!

Hibalista

- Semmi. De még nem használtam sokat.

Ide hordtam szervizbe

Yamaha Top Tata. Norbi lelkiismeretes, becsületes szerelő, minden alkalommal mindent átnéz.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

undefined

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2010
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 7625
Megbízhatóság (10) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? M800 Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.