Az előző tulajt ba***a meg a hóhér
Szöveges ítélet
Nem találtam CR 250R ablakot, úgyhogy ide irok.
Mivel utcai speed motorom több is volt, a novembertől márciusig tartó henyélés kiküszöbölése miatt vettem életem első cross masináját. Mindenképpen 2 T kerestem, mivel egyszerü a motorfelépitése és gondoltam egyszerüen karbantarható. Mivel cca 600 000 volt a célra 2000 utáni YZ -ket és CR-eket nézegettem. Hát a hazai kinálat siralmas. Az üzemképtelentől a törött vázasig volt minden. Persze "sose versenyzett, csak robogó helyett használtam, a nagyié volt stb... " Az hogy vesenyeztek vele igy utólag belegondolva inkább előny mint hátrány, mivel egy versenyző általában gondosan karbantartja, nem használja Arol 2T -vel, cserélgeti az alkatrészeket, nem vár addig amig magától szét nem hullik. persze hátránya is van, ami a határokon való kihasználásból adódik. Mai fejemmel biztos az E-bayen néznék egy szebb darabot ausztriában vagy németországban, nem a hazai hulladékok között kotorásznék. Na mindegy. A Bp.i Mottorradnál találtam egy 2001-es CR-t. kivülről szépen egybe volt, könnyen indult a motornak sem volt semmi komoly hibára utaló hangja. A bolt mögötti kis utcában persze a latyakos februári időben nem lehetett komolyan kipróbálni de tetszett és elegem volt a szakadt gépek utáni költséges kirándulásokból. Beszuszakoltuk a Fiat Bravába- nem vicc!!! és irány haza Győrbe!! Ez első pár hétben semmi gondja nem volt néhány lógó csapágyon kivül. Aztán egyszer csak elkezdett beledolgozni a váltóolaj a hengerbe. Szimeringcsere nem segitett, jött a blokk szétszedése. A forgattyús ház mindkét fele hegesztve volt, - valószinű egy hajtókar törés miatt - de olyan szarul munkálták meg a felületét hogy a közé nyomott tömitőpaszta egy idő után fel adta a harcot. Sikköszörülés, varratok utólagos utántömitése, dugó, hajtókar, csapágyak, szimeringek...... ca 100 000 .- Na egye fene. Egy hónapra rá elfosta magát a hátsó teleszkóp. 18 000 .- Az első telót is felújitottam. Meg a rugós tag himbákból is cseréltem a görgős kosarakat. Itt jegyzem meg, ha a csapszeg nem sérült akkor egyszerübb csapágyboltban fillérekért megvenni a görgős kosarakat, mint a kereskedőnél a méreg drága felújitó készletet. Kis idő mulva a házilag korábbi tulaj által taknyolt balos hűtő pusztult el. -csere- Cseréltem láncot, lánckereket. Láncvezetőket. Bowdeneket, féknyereg -csuszkákat és porvédőket, komplett új berugókart... meg még az isten se tudja mit. Már éppen rászántam magamat az eladásra amikor szinte egyszerre elnyiltak az első és hátsó felni küllőfuratai. Hurrá csere. Akkor már új gumikat is tettem föl rájuk. Igy lassan egy év alatt belecsúsztam a vételárral együtt - ami 570 000 .- volt- mindenestül a 800 000 - be. Ennyiért már majdnemhogy új un. szürkeimportosat is lehetne venni. Hát igy jár aki itthon vesz és megpróbál korrektül karbantartani egy cross motort. Maga a tipus rendkivül kiforrot jó konstrukció. Vadállat módon pörög a motorja, futóműve is OK. A korábbi trehány gazdáiról nem tehet. Megjegyzem soha sem hagyott cserben, hazatolnom csak egyszer kelett, nagyon sok disznolkodásban volt vele részem.
A újonnan vett 4T csere minőségi váltást hozott. Ha a tulaj az első perctől karban tartja szinte elpusztithatatlan. Persze nem a hazai márkakereskedőknél kell venni 1 700 000 ért.
Hibalista
- Az utolsó csavarig mindent cserétem rajta, de ez nem a motor hibája
Ide hordtam szervizbe
Garázs
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |