Az élményekben gazdag és hűséges Trágyapumpa (Güllepumpe)
Szöveges ítélet
Önmagában már az sem volt egy egyszerű történet ahogy hozzám került a gép.
Egy motorbaleset kapcsán keresztbe volt törve a csuklóm amikor egy kereskedésben megláttuk egymást. Hogy hogyan kerültem akkor oda, gipszben, az már egy másik történet, mint ahogy az is ahogy a tulajnak el kellett lopnia onnan a saját motorját, a lényeg hogy nyomban szerelem lett, mármint a motorral, mely azóta is töretlenül tart.
6 napja volt a kezem gipszben, mikor először magam alatt érezhettem az összesen 500 köbcentis, egyedi V henger lenyűgöző nyomatékát mely az 50 lóerejével és a törött kezemmel robogtatott haza. Mindennek lassan 15 éve, de azóta is osztom a Honda CX megjelenésével egy időben, a német szakirodalomban a Güllepumpe (Trágyapumpa)-ról publikált véleményt, mi szerint is a CX-nél lehet szebbet csinálni de jobbat nem!
Mind ezt bártan merem általánosítani a :
Honda CX500
Honda CX500 C
Honda CX650
Honda CX650 C
Honda GL500
Honda GL650
típusokra is.
Az enyém egy Honda CX500 C , 1980-as kiadású, egy Ford Transit-tal eszközölt csúnya karambolból adódóan egyedi átalakításokkal tarkított modell. Fogalmam sincs hogy pontosan hány km lehet benne de nem is érdekel. A lényeg hogy együttlétünk alatt ( közel 15 év és jó néhány ezer km ) még SEMMIT SEM KELLETT RAJTA SZERVIZELNI, és soha nem is hagyott cserben. Csak benzin kell bele, 100 km-ként kb. 6 liter és irány a nagyvilág!
A szépséges, erős, kuriózumi CX vasam lassan krisztusi korba lép és a következő 30 évet is együtt tervezzük.
Tapasztalatom megerősítése kapcsán további infókra lehet szert tenni a
www.cx-gl.hu
oldalon.
Hibalista
- 'Tönkremenés' szempontjából gyakorlatilag semmi számottevőt nem tudok említeni. - - Amit az együtt töltött 15 év alatt cserélnem kellett: - - gyertyapipa : kiment benne az ellenállás - - ventillátor lapát : a műanyag lapátban kimozgósodott ill. eltört a fém betét. - - cseréltem az olajpumpa hajtó láncát de nem azért mert gondom volt vele hanem egyszerűen csak adódott egy lehetőségem, gondoltam élek vele, miért ne cseréljem ki. Ráadásul csak 3.000 Ft volt. - - Ami említésre méltó: az öntvény blokkban 'kiszopósodott' a tőcsavar menete (már így került hozzám) ezért be lett töltve a blokk zsákfurata és újra kellett vágni bele a menetet. -
Ide hordtam szervizbe
Nem kellett szerelőhöz vinnem, az esetlegesen felmerült problémákat - jellegükből adódóan - sikerült házilag orvosolni
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1980 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 15 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | MZ - ETZ 250 | Következő motorja? | Honda CX500 Honda CX650 Honda GL500 Honda GL650 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |