A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

VT 700 C 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az élet árnyékos(?) oldala :)

Szöveges ítélet

Honda Shadow, VT 700 C, amerikai verzió, 1984.02.28.


A motort 2008-ban vásároltam külföldön. A próbaúton látszott, hogy a motor jó állapotban van, ezért nem volt nehéz a döntés.
.
Általános adatok, jellemzők:
A gép menetkész tömege 225 kg
Teljesítménye: 62 Le, a KPM szerint 45 Le , ez jól jön a teljesítményadónál.
Üzemanyag tartály: 12,5 l, ebből 2 l a tartalék.
Lökettérfogat, hengerelrendezés: 694 cm3, V2.
Sebességváltó: 6 fokozatú, Overdrive fokozattal.

Motor, erőátvitel:
A motor négy gyújtógyertyás, SOHC vezérlésű kétszelepes, vízhűtéses, 45 fokos V2. A teljesítménye elegendő, a fordulatszám tartománya inkább túramotoros, mint chopperes, a piros mező valahol 8 ezer környékén kezdődik, 7 ezerig egyre erősebben húz, onnan már nem érdemes pörgetni.
Egyébként ehhez a géphez nem nagyon illik ez, sokkal inkább a nyugodt, kényelmes motorozás.
A váltója hidegen kicsit morcos, bemelegedve pontos, határozott, katonásan kapcsolható. Kuplungja hidraulikus, puhán, kényelmesen működik. Erőátvitele kardános, gyakorlatilag karbantartásmentes, strapabíró és zajtalan, ellentétben a „hypoid gear” nevű technikai megoldással, amelynek „síró” hangja gázelvételkor kicsit furcsa. Volt első pár alkalommal, azóta megszoktam és megszerettem. Ha más motoron ülök, már hiányzik is.


Fékek:
Elöl dupla tárcsa, hátul dobfék dolgozik. Az első harapós, erős, a hátsó inkább csak átlagos, viszont mindig elegendő.

Menettulajdonságok:
Nagyon kellemesen vezethető, nyomatékos a V2, bár 2 ezer alatt nem szabad terhelni, azt hallhatóan, érezhetően nem szereti. a forgalom tempóját 3 ezerig felváltogatva könnyedén tartja, OD fokozatban ez 90-100-nak felel meg országúton. Utazója max 120 km/h, ekkor 4 ezer környékén dolgozik a gép, ami a rezonanciára és a fogyasztásra (valószínűleg a motor élettartamára is) kedvező hatással van. A végsebessége 170-180 km/h környékén van, ezt az 5. fokozatban éri el, OD-ben nem érdemes próbálkozni. Gyorsulása kellemes (a VT500C gyorsulása 5,6 másodperc 100-ig, a 700-asét nem találtam meg, de az is ekörül lehet), már amikor szükség van rá, de jobban illik a motorhoz a laza tempó, nyugodt gurulás.

Fogyasztás:
Jobb kéz függő. Országúton 3,2 – 3,5 liter max 110-ig. Autópálya tempóval 4-4,5 liter, városban sem több 5 liternél. Motorolajból egy kicsit csipeget, 5000 km-enként kb 3-5 decit.

Használat:
A motor teljesen gyári állapotú, így csak egyetlen, kb fél liter űrtartalmú eü csomag-tartó hely van a háttámlába rejtve. Az oldaltáska beszerzése folyamatban van, egyéb pakolóhely nincs (még szerszámtartó sem).
Kényelmes az ülése elöl és hátul is, talán a gyári lábtartó egy kicsit magasan van nekem és a cipőm orra is alig fér be a lábtartó és a váltókar közé, ezt szokni kellett. A vázra szerelt első lábtartó viszont kényelmes hosszú távon is.
A benzin fogyására, a tartalékbenzinre történő átváltásra egy piros lámpának kellene figyelmeztetni, azonban ez az első hónapokban nyilván nem működött, mert egyszer a prérin megállt a gép benzinhiány miatt, azóta, bár a kijelzőt megjavítottam, még nem mertem annyira kifogyasztani a naftát, hogy újra kivillanjon. Hagyományos benzincsap (0-alap-tartalék) nincs, csak egy téli-nyári állás, azt tényleg csak kétszer kell elforgatni egy évben. Szerintem ez egy technokrata megoldás, de használati értéke sokkal alacsonyabb, mint a hagyományos benzincsapos megoldásnak, mert ez nem bizonyult megbízhatónak, az viszont gyakorlatilag nem tud elromlani és mindig megbízhatóan jelzi az alacsony üa. szintet.
A motor hangja az leírhatatlan, a gyári rendszer ellenére. Talán egy kicsit halk, de erősebb gázadásra mindenki keresi a hangforrást, nem is annyira a hangerő, mint a tónus, a határozott, erőteljes gépfegyverropogás miatt. Gázelvételkor hasonló a helyzet, először csak egy mélyről gurgulázó basszus, majd durrogás hagyja el a végeket. Gyakorlatilag mindenki elismerően beszélt eddig róla, nem is tervezem az átalakítását.
Fényszórója erős, főleg a távolságija nagyon biztonságossá teszi az éjszakai túrákat, amely oldalra is széles sávban világít.
A motort plexivel vásároltam és bár nélküle jobban nézne ki a gép, azonban kényelmi szempontból kiváló szolgálatot teljesít. Csak gyenge szellő van a plexi mögött egészen nagy tempóig, más chopperekhez képest alig érzem a menetszelet, illetve a szembejövő kamionok okozta szélvihart.

Szerviz:
Évente, vagy 12.000 km-enként (8e mérföld) kellene szervizelni a Nagykönyv szerint, de azért ennél egy kicsit sűrűbbre veszem, kb 8e Km-enként kap 3,5 l olajat, olaj- és légszűrőt, gyertyákat. Ezek kb 10-15e Ft / év.
Ezen kívül a műszakira kellett a gumikat lecserélni, az közel 50e Ft volt.
Az akkumulátor, amivel vásároltam, kevesebb, mint fél évig bírta, cseréje kb 58 Euro volt. A lemerült akksi miatt 2-en is alig tudtuk betolni.
Első fékkar kontaktkapcsolóját WD-40-el ápoltam.
Kicsit „láncos” hangja van, ennek javítása jövőre marad.
Fentieken kívül nem volt semmilyen meghibásodás.

Összegzés:
Nagyon karakteres motor, még a 26. évében járva is. Rendszeresen 12-13-nak nézik . Ezekkel a VT-kkel kezdődött a Honda chopperes múltja, így azért a hozzáértőbbek látják a kort rajta. Ez még az első japán irányvonal a chopper formatervezésre, amit aztán a kategóriateremtő Harley-s formavilág felé közelítettek a későbbi VT-kkel és VTX-ekkel.
A VT 700 Custom verzió nagyon ritka nálunk, még talán nem is találkoztam vele a környékünkön. A családban van még egy VT 500 C, az nem kevésbé kiváló járgány, formavilága pedig nagyon hasonlít az enyémre.
Az alkatrész ellátása nem probléma, ha kell(ene) bármi, azt rendelésre 3 napon belül tudják szállítani, persze „jó” áron.
Több forrásból is hallottam, hogy ilyen V2-esek már a 190-200 ezer kilométert is elkerülték, generálozás nélkül, ezért a tartóssága miatt nem igazán aggódom.

Nagyon szeretem ezt a VT700C-t, mivel megbízható, takarékos, erős és gyors, amikor kell és ami fontos, hogy a hangja egyszerűen gyönyörű, így minden túra és kisebb út is hatalmas élmény. Nem gondolkodom nagyobb/erősebb motor vásárlásán, ez teljesen megfelel minden elvárásomnak.

Széles utat, gumifákat!!!!

2011. aug.

Az elmúlt két évben számos felejthetetlen élménnyel és túrával lettem gazdagabb, hála ennek a csodálatos gépnek.

Pl egy megfelelően hosszú, egyenes és sima úton sikerült a végsebességét is megnézni, persze szigorúan 5-ös fokozat és ami a csövön kifér. 6-osban nem érdemes próbálni, az már túl hosszú áttételű ehhez. Így a vége, óra szerint 115-120 mph (≈184-192 km/h), bár a széltől és a rezonanciától alig láttam :). A gyorsulásra sem panaszkodom, pl. a 3 literes turbódízelek nem ellenfelek.
Az esetek 99 százaléka azonban egészen másról szól. Ezzel a V2-vel lassan is élvezet haladni. Főleg Ausztriában, ahol közepes és erős emelkedőkön (és tükörsima utakon), legalább félgázzal 5-ösben és 6-osban hallgatjuk asszonypajtással a ropogást a kipufogók felől. Lejtőn a visszadurrogás leírhatatlan élmény…… Nagyobb magasságokban is könnyedén vitt kettőnket, csomagokkal, ezt szintén Ausztriában (2400 m felett), Németországban a Bajor Alpokban próbálgattuk.
Megemlítem még az útfekvést. Lassú gurulásnál körforgalomban, vagy hajtűkanyarban olyan mélyre lehet dönteni, hogy leér a tanksapka …
Fogyasztása országúton két személlyel is 3,5 – 3,8 liter körül marad, egymagam 3,5 l alatt cirkálok. A hatótávja kb. 140 mérföld egy tankkal (kb. 240 km) és így még marad benne kb. 2 liter tartalék. Muszáj volt autópályán is mennünk néhány száz km-t, (a benzinfogyasztás nem növekedett érezhetően 130-140-es tempónál – ez azonban nem annyira a motor, mint a kiváló osztrák benzin érdeme) viszont így unalmas a haladás, inkább a kis hegyi utakat szeretjük.
A váltója Motul 5100 olaj hatására sokat finomodott, sokkal könnyebb lett váltani. Olajfogyasztása most is megvan. Biztos, ami biztos, minden út előtt ellenőrzöm a szintet.
A szervizeken évente, maximum 8e km-ként a szokásos kopó dolgokat (olaj, olajszűrő, légszűrő, gyertyák, hidraulika olajak) mindig cseréltettem.
Egy esetben volt meghibásodás, elektromos jellegű. A töltés teljesen elment, leszívta az akksit pár km alatt (a világítást nem lehet kikapcsolni, a töltés lámpa vagy nem világított, vagy nem vettem észre…), így az kuka lett. A szerelőm kiderítette, hogy a feszszabályzóba tartó vezetékek oxidálódtak a 27 év alatt és ezért összeégtek, ez okozta a hibát. A kábelcsere és új biztosíték beszerelése óta ismét gyönyörűen ketyeg a gép.
A karburátor tisztítás után egy-két hónappal elkezdte ereszteni a benzint a tömítésnél. Ezt újra kellett tömíteni.
Érdekesség, hogy szelephézagot ezen a gépen nem lehet állítani, az teljesen automata, hidraulikus úton történik. Persze ez csak a hézagolásnál derült ki :), miután szét lett bontva a motor (a VT500-ason a hagyományos módon kell szelephézagot állítani).
Egy szépséghiba javítása még várta magára: a hátsó indexlámpa gumi tartókonzolja megsérült (sérülten vettem) és most elengedte a lámpát. Ideiglenes javítás mellett keresem a gyári konzolt, hogy eredeti állapotában őrizzem meg jó néhány évtizeden és mérföldek tízezrein keresztül ezt a műalkotást.

Hibalista

- első és hátsó gumik cseréje - 42e Ft - akkumulátor csere - 58 Euro - WD-40 ápolás - benzinszint jelző lámpa nem jelez - vezetékek összeégtek - kb 3e Ft - karburátor tömítés - kb 3e Ft -

Ide hordtam szervizbe

Cimbora

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Jómagam

Értékelése: 5

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1984
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 45000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Planeta 3-03 Következő motorja? GoldWing
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.