Az éhezőművész
Szöveges ítélet
2016. júniusában vettem 10500 km-rel. Egy CBF125-öt hajtottam előtte, majd meglett az A kat. vizsga és váltani kellett. Megtetszett a róla írt tesztek, tapasztalatok alapján. Kipróbáltam és az első karika után fülig ért a szám. A motor építése miatt alacsony a súlypontja, könnyen manőverezhető, alig érződik a tömege. A motor hangolása már-már személyautós, 4700-as fordulaton leadja a max. nyomatékot, nem kell szétforgatni. Ezt megakadályozandó 6500-nál le is tilt. Nagyon praktikus a tank helyén található tárolórekesz, hosszú túrák során rendkívül hasznos, de egy kisebb bevásárlás is belefér.
Már a vásárláskor kopottak voltak a gyári Metzeler Z8 gumik, itt-ott megcsúszott a motor fara, 14000 km-nél érte el a kopásjelzőt. Ekkor Michelin Pilot Road 4-es gumikat kapott. Ezután mintha más motoron ültem volna, tapadt mindenhol, nem nagyon lehet zavarba hozni. Sajnos 4000 km után a hátsó gumiba egy kisebb vasdarab fúródott és javíthatatlan lett, újat kellett vásárolni. Most 26000 km-nél az első gumin alig látszik kopás és hátul is bőven van még a kopásjelzőig.
Két személlyel feldobozolva is elfogadható a menetdinamika, de nyilván nem egy ezres sportmotor erejét kell várni tőle. A fogyasztása 3,1-4 liter között mozgott, még a Kakucs Ringen sem ment 4 fölé.
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/789993.html
A gyári plexi nekem (186cm) mellkasra, nyakra és fejre is vitte a szelet, zajos is volt, ezért Puig túraplexit és kiegészítő légterelőt kapott. Így kevesebb a testre áramló szél, viszont a turbulens zaj kicsit nőtt. Egy jobb bukósisakkal és füldugóval ez orvosolható, viszont így 140-150-es utazó sem megterhelő. (mint később kiderült, az új bukósisakkal (SHOEI) már a gyári plexi sem volt zajos, viszont nyáron az összes bogár a nyakamon és bukómon landolt).
Ami hátránya volt, hogy a gyári kipufogó hangja elég gyenge, ezért kapott egy Bódis dobot, mellyel már sokkal izgalmasabb, mély hangja lett.
Összességében egy kényelmes, megbízható, takarékos motor, mely kezdőknek ideális választás.
Hibalista
- Egy hátsó defektet és a kopó alkatrészeket leszámítva semmi.
Ide hordtam szervizbe
Honda Motorcenter
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 10500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | CBF125 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |