Az éhező művész
Szöveges ítélet
2016. júniusában vásároltam, egy CBF125 nyergéből ültem át rá, friss A-kat. jogosítvánnyel. Ami már a próbaúton is megfogott az a nyomaték volt, aminek a csúcsa már 4700-as fordulatszámnál a csúcson van, így 5000 fölé nem is nagyon kell pörgetni a motort. Kényelmes az üléspozíció, a gyári plexi a mellkasra és fejre vitte a levegőt (187 cm magas vagyok), zajos volt, ezért egy Puig túraplexi + kiegészítő légterelő szépen elviszi a fejem felett a szelet, viszont a turbulens zajok itt is megvannak. Egy Shoei bukóban már ezek a zajok is csendesebbek lettek.
A gyári Metzeler Z8 gumik már a vásárláskor (10500) km-nél is erősen kopottnak látszódtak, 14000 km-nél jutottak el a kopásjelzőig, de ekkor már száraz aszfalton is csúszkált. Michelin Pilot Road 4-es gumikat kapott, melyek nagyon szépen tapadnak, mintha egy teljesen már motoron ültem volna. Sajnos 4000 km után lett egy hátsó defektem (kb 3 cm-es vasdarab állt bele, pedig nem is offroadoztam vele). Fájó pont volt egy 4000 km-es gumi kidobása, de sajnos javíthatatlan volt. Nagyon hasznos a tank helyén található tároló, egy csomó dolog belefér és nem kell feleslegesen a hátsó dobozt cipelni. Hosszú túrán két személlyel 3 dobozzal + a tárolóval sem volt gyenge, pedig megjárta a Dolomitokat. A plexinek köszönhetően a 140-150-es utazótempó sem kényelmetlen. A 6. fokozat viszont nagyon hosszú, 110 alatt nagy gázra nincs éles reakció, 120 felett viszont már szépen húz itt is. A fogyasztása parádés, 3,1-4 liter között, tehát 2 személlyel, feldobozolva sem tudtam 4 fölé vinni, de még a Kakucs-ringen sem.
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/789993.html?page=2
A gyári dobnak eléggé semmilyen hangja van, inkább csak a blokk zakatolása hallható, így kevésbé szerethető. Kapott hát ezért egy Bódis dobot, mellyel szép, morcos, mély hangja van.
A motor elrendezése ill. az ülés alatti tank miatt alacsony a súlypontja, könnyen tologatható, a hosszú tengelytáv miatt autópályán is stabil.
Összességében egy jól használható, kényelmes, keveset fogyasztó motor.
Hibalista
- Egy defektet leszámítva a kopó alkatrészek cseréjén kívül más nem volt.
Ide hordtam szervizbe
Honda Motorcenter
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 10500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | CBF125 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |