Az 500-as kategória legjobbja!
Szöveges ítélet
2002ben hoztam a motort németországból még a regadó előtt, ezért nagyon jó árban jutottam hozzá és a mai napig is használom. harmadik tulajtól vettem, egyszer volt vele egy pici elcsúszás, egyik első műanyag elem javított, meg egyik indexbúra repedt de egyébként semmi komoly. Ez az első komoly modern motorom, maximálisan beváltotta a hozzáfűzött reményeket, fenntartása filléres dolog (olajszűrő pl 1200ft, láncszett 32000ft). Ami mindenképpen javasolt az egy plexi, 120fölött idom híján nincs hova bújni, és a szél folyamatosan le akarja tépni a sisakot a fejemről. Tehát vettem a louisban egy plexit (kb 25euró volt, itthon ugyanezt 17000ért árulják...) és most már minden rendben, 110el szoktam utazni, de 140el épp olyan könnyen szalad viszont akkor nem lehet olyan nyugodtan nézelődni. Olajból a full szintetikus nem való bele, felesleges pénzkidobás (természetesen ha valaki versenyszerűen használja akkor kell) a félszintetikus 10W40 tökéletes bele (gyári olajból ProHonda G4N, vagy pl Procycle 10W40 félszintetikus). Az üléspozíció nagyon kényelmes, minden kézre-lábra esik (182cm magas vagyok). A motor járása mint az óramű, Hondásan tökéletes, halk hála a vízhűtésnek.Mivel ventillátorral van ellátva a hűtő ezért 40fokban városban 2 személlyel, csomaggal araszolva sem melegszik túl. Az élettartama hihetetlen hosszú,volt szerencsém menni egy 87000et futott darabbal, ugyanúgy megy, nem véletlenül használják kint előszeretettel a motoros iskolák.Tapasztalatok szerint 100.000km-is még forszírozott tempó esetén sem kell a blokkhoz nyúlni, normál használat mellett pedig jócskán tovább bírja. Pakolni tanktáskába elég jól lehet, plusz én még csináltattam rá egy hátsó csomagtartót a boltban sajna elég drágán (70Euro) alapján.
Az enyém 95ös évjárat ezért hátul még dobfékes, de semmi gond vele, kitakarítottam természetesen a vásárlás után, még a gyári betétek vannak benne, a dob is tökéletes.(Ha jól tudom 97től már hátul is tárcsafékes). Az első fék szintén nagyon jó, a munkahenger külső gumikarmantyúja viszont hajlamos elporladni, de ez a működést nem befolyásolja, csak idővel a por be tud kerülni. A váltó talán működhetne finomabban, de ez eléggé függ a használt olajtól is. Végsebessre hasalva tudja a gyári 197es értéket még ma is és eléggé stabilan fut. Gyorsulásra annyit tud mint egy Porsche Boxster, egyszer volt szerencsém gyorsulni egyel és 160ig nem tudott ellépni :))
Mindent összevetve nagyon megéri az árát, olcsón fenntartható, nagyon hosszúéletű de inkább túrázásra és napi közlekedésre való motor. A Honda CB 500, Kawasaki ER-5, Suzuki GS 500 mezőnyben messze a legjobb és legerősebb (58Le míg a Kawa és a Suzuki csak 50 ráadásul a Suzuki léghűtéses). Sajnos magyarországon nincs igazából kínálat ebből az évjáratból, inkább a 2000 utániak futnak meg az utód CBF de árban sajnos azok már 1M felett kezdődnek.
Hibalista
- kopó fogyóalkatrészeken kívül semmi.
Ide hordtam szervizbe
saját magam szervizelem, egyszerű mint egy faék.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 31000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |