A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

Fjs 600 Abs Silver Wing 2008 (582) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Amikor a Titanic kerékpárrá változik

Szöveges ítélet

Amikor a Titanic kerékpárrá változik.

Avagy Honda Silverwing 20 ezer km-es tartós teszt.

Sziasztok. Utalva a fenti címre, szóval nagyon nagy, nagyon nehéz és jelenleg a második leghosszabb tengelytávú motor/robogó. Egészen addig míg rá nem tudsz ülni és elindulni, de erről majd később. A technikai adatok részébe nagyon nem mennék bele, ezt rommá olvashatjátok a neten. Jómagamról pedig annyit talán, hogy sokéves “pályasport” múlttal rendelkező motoros vagyok közel 40 éves aktív múlttal.
Mikor megvenni készültem, nekem több dolog ami fontos volt a nagyrobogóval szemben.. lehetőség szerint ne legyen egyhengeres a nyugodtabb járás miatt, minél nagyobb kereke legyen az irányíthatóság miatt és menjen mint a mérgezett egér. Ebből a FJS azért hozta a nagy százalékot. Rendkívül finom kultúrált járású kéthengeres kiegyensúlyozott motor ez abszolút pipa, sajnos a kerekei “csak viszonylag” nagyok azaz egy col hátulról nagyon hiányzik, pedig kimérten elférne ez sajnos csak éppen hozta az elvárásaimat, de kicsit illetve nagyon kárpótol az az iszonyatos vehemencia ahogy képes meglódulni nulláról is és gyakorlatilag a legvégső sebesség tartományig. Varió váltás “lukat” visszaesést nem lehet érzékelni végig tol mint egy gőzmozdony. Nagyjából 8mp körül van százon ez városi fordításban azt jelenti h egy jobb 200+le-s járgányt simán otthagy 120-140ig. Ezt sajnos/szerencsére tapasztalom nap mint nap. Ha meglódul a hangja pazar én dörmögő Dömötörnek hívom. Nos ennyit előtérben menjünk végig a motoron.
Eleje teleszkópok kormány világítás: sajnos itt az első gyenge illetve inkább alultervezettnek mondanám az a két első teleszkóp illetve a kormány. A teleszkópok alapból komfortosra vannak hangolva de ezt bizony vastagon alultervezték a motor első kerekére jutó bitang tömeg nagyon nagy, plusz a fékező tehetetlenség sokszor felüti a teleszkóp végpontját. Én próbáltam több fajta olajjal illetve mechanikai rugó “pótlással” de értékelhető eredményt nem sikerült elérnem. Talán egy progresszív rugó beépítésével lehetne növelni a feszességét. A kormány a másik gyenge pont, nagyon gyenge vasból és vékonykára fogott alkatrész hirtelen kormánymozdulatoknál hamar ”hajlik rugózik” ami sajnos jelentősen csökkentheti az irányíthatóság pontosságát. Ez természetesen az első kerékre jutó nagy súlyterhelés egyik “hozománya”. Az első fék egészen jó, persze lehetne erősebb és vagy dupla tárcsás a nagy súly miatt de jól használható a gumi csövek ellenére. Az én motorom ABS verzió, így a nyomáspontját nem érzem mert azonnal ropog, ez nagyon gyakran előfordul velem a városban a tempó/aszfalt minőség miatt, bár a gumicsöveken hiába is keresnék ilyet. Ugye dual-os tehát a hátsó használatakor az első is fog valamennyit, ez jó dolog alig kell az első fékre rányúlni azonnal hatásos. Itt jegyezném meg én lecseréltem a buta és csúnya hosszú karokat ilyen “alis” pár ojrós mindenfelé állítható cuccra, amit nem is bántam meg sokkal jobban kézreáll. Keréktájon még annyit hogy az első gumi kopása a duplája a hátsó gumihoz képest pedig a hátulján irgalmatlan súly van, hajtás és a Rider súlyának jelentős része oda centralizálódik. Az első világítása jó kicsit alacsonyan van így sok autó tükrében nehezen észrevehető ami azért fontos lehet hogy lásson ha mögötte közeledsz. Én itt is fejlesztettem kicsit de nem xenont, hanem az osram nagy teljesítményű kb 30%-al nagyobb fényerejű hagyományos izzóját használom ami nem melegebb mint a régi, de viszon bőven “többel” látok mint 30%. Ezt beraktam az országútiba is.. basszus nagyon komoly fényerő árad belőle konkrétan nappali csinál az éjszakában. Melegen ajánlom mindenkinek.
Továbbhaladva érdemes két mondat erejéig a üzemanyag tankról is szólni. Minden tankolásnál emlegettem a tervezőt aki ilyen faramuci félig nyíló alig hozzáférhető tanknyílást tervezett, űberelve egy rossz belső kialakítással ami minden tankolásnál kicsapódó nem kevés benzint eredményez. végig folyik a fekete műanyagon csúnya nyomott hagyva maga után. Én dobtam rá egy lapáttal, Tucano lábmelegítő van rajta így bujkálva a takaró alatt fröcsög rám a benzin minden alkalommal. Gratulálok..
Üzemanyag fogyasztás.. nekem 4.8-5.3 között ingadozik nyáron városban kicsit több, országúton kicsit kevesebb, bár jelentősen meghaladom mindenhol a lehetségest.. Télen 5.8-6 között van. Észrevettem hogy nem szereti ha kicsit felmelegítem és úgy indulok el ilyenkor többet fogyaszt, így beindította és megyek vele legfeljebb menet közben melegítem lassan. Olajfogyasztása nincs az elmúlt 20 ezer km alatt 5 olajcsere alatt összesen nem volt egy dl. Itt jegyezném meg hogy ez egy abszolút precíziós motor tehát érdemes azt a “kevés” karbantartást lelkiismeretesen és prémium termékekkel megejteni, higgyétek el hosszútávon meghálálja. Nálam ez minden 4 ezer km után olaj összes szűrő itt a légszűrő csere fontosságát kiemelném mivel nicasil-os a henger így nagyon érzékeny a bejutó por kosz által keltett felmaródásokra a hengerfalon. Ezek okozzák jellemzően később az olajfogyasztást. A hajtásban a szíj 24 ezrenként kell cserélni gyári minőségű alkatrész esetén az olajjal második cserénél tartok ezt 10 ezrenként eresztem le. De még így is nagyon minimál költségen fenntartható motor.

Itt jön egy újabb gyenge pont, mivel a motor alacsonyra van építve és hosszú a nyomtávja bizony vigyázni kell egy padkáról való leugratásnál, mert pont a motorblokk alja ami leér és könnyen odaverődik
a sarokhoz rossz esetben beverheti a kartert amit nagyon drága mulatság megjavítani. Tehát így hogy alacsony és hosszú az egyenes futása egyszerűen kiváló kanyarodás kor viszont minden sokkal hamarabb történik, könnyebb kilendíteni az egyensúlyból ilyenkor egyből 500kilósnak tűnik jobb esetben, rosszabbnál pedig sokkal gyorsabban ér földet velünk együtt. Nagyon figyelni kell a súlyára, mert amilyen könnyed a mozgásában annyira könnyen le is lehet rakni a tehetetlensége miatt.
Könnyedség.. ez itt nagyon összetett az alacsony súlypontból motorerőből kormányállás és távolságból fakadóan már 5km/h sebességnél rettentően stabillá és könnyen vezethetővé válik. Itt utalnék vissza az írás címére amiben a kerékpárt említem. Nem véletlen a hasonlat kb akkora kar és kéz erő szükséges az irányításához vagyis jóformán semmi. Nem volt meg olyan motorom ahol a kormány tartás dekában mérhető.. Menet közben terhelés nélküli szabad tartást tesz lehetővé ami sok sok km után sem tud fárasztó lenni. Ez tehát full pipa.
A szélvédelme egészen jó gyári plekóval ami tíz centivel van a szemmagasságom alatt így élesen látok el felette nem töri sz@rrá a fényt ami sokéves motoroknál borítékolható és a szél sem ér jelentősen. Ez azért változó lehet hiszen én “csak” 174 cm vagyok, magasabb embereknél ez jelentősebb lehet, de több helyen lehet hozzá kapni nagyobb magasabb túra Plexit. A Tucano a lábteret kb 80%-ban levédi pluszban, ha közlekedést vele télen.Az ülése elől hátul pazar kényelem egy kis támasza van mögöttem ami stabil biztonság érzetet kelt.
Szerintem egy ülésfűtés beépítésével pár ezer Ft-ból full extrássá lehet tenni már ha valaki(k) használják az átmeneti időszakba is.
Az ülés/ülésmagasság alacsonyan van könnyű támaszkodni a földön akár két lábbal is.
Nagyon kényelmes mind a vezetőnek mind az utasnak, kényelmes kihajtható hátsó lábtartóval ami gumi felsőrésszel rendelkezik így minden rezonanciát kiszűr. Az ülés alatt lévő úszómedence bőven elégséges egy zár és egy nagyobb nyitott bukósisak befogadására vagy egy A3 méretű tatyó vagy akár egy zsugor fóliás 6os pakk 2l üdítő befogadására tehát nem kicsi hanem kurv@ nagy. Egy méretesebb hátsó doboz felszerelésével akár 2hét motyó is elfér benne persze motoros gondolkodásmóddal..
A hátulja futómű egészen jó főleg 1 személynél 2 nél csontra rá kell állítani. Teszi a dolgát, de ez is mint az eleje nagyon komfortosra van hangolva. Szerencsére a kerék illetve a gumi ballonossága sokat el tud nyelni a kátyúkból. Nálam sokat játszik a két személy, járjuk az országot balcsit monstre amikor csak lehet. Szép formás hátsója van viszonylag erős hátsó világítással.
Van még rajta egy rögzítő fék is nevezzük kéziféknek jó dolog annyi a gond vele h én nem igen használom de raktam bele új betéteket amik használat nélkül kopnak... fura..
Szóval összességében az egyik legoptimálisabban használható nagyrobogó finom borzongással ha gyorsra veszed veszitek a figurát, megspékelve az unalomig biztos szabályszerű és életvégig tartó működéssel és abszolút utazó komforttal. Több komolynak mondható nagyrobogó volt a tulajdonomban de azt kell mondjam a honda bőven egy lépéssel előttük halad.
Remélem tudtam segíteni a gondolataimmal vagy esetleg átlendítenem egy holtponton.

Hibalista

- Gyakorlatilag csak a kopó alkatrészek

Ide hordtam szervizbe

Saját magam szervizeltem precízebbnek tartom magam ezért.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2008
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 56000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja? Gp 800
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.