AF-24, Honda Tact (Ez is DIO)
Szöveges ítélet
2005-ben vettem az Aquaman-nál A régi Simsonomat akartam lecserélni egy megbízhatóbb járgányra. Először egy Dio-t néztem ki, de az eladó rábeszélőkéjének köszönhetően végülis egy sötétkék Tact-ot vettem. A simsonhoz képest ebben volt önindító, sisaktartó az ülés alatt, meg zárható kesztyütartó is, ja, és az automata szivatót majdnem el is felejtettem.
Amikor előhozta a raktárból, rögtön első rúgásra beindult, majd persze adott hozzá egy új akksit is.
Azelött sosem vezettem robogót, így kicsit félve ültem rá, majd megkérdeztem, hogy hol van az egyes, mire ő nevetett és azt mondta, csak rá kell ülni és meg kell húzni a gázkart, de vigyázzak, mert van benne erő.
A hazaút élvezetes volt.
A megbízhatatlan Simson után ezzel soha nem volt semmi gondom. Egyetlen egyszer állt le egy meredek emelkedőn haladva felfelé, majd pedig nem akart elindulni többé. Hosszas indítózás és rugdosás után, végül úgy döntöttem, visszafordulok. Legurultam a lejtőn, majd gurulás közben próbálgattam az önindítót, míg végülis elkapta és beindult.
Iszonyatosan füstölt és rángatott ezután, az alapjárat eltünt, de a szervízig el tudtam menni vele. Mire odaértem, már semmi baja nem volt. Amikor visszamentem a szervízbe, a szerelő megmutatta a gyertyát, amin vagy 5 mm-nyi kokszos lerakódás volt, nem csoda, hogy rángatott. Más baja nem volt. (ekkor derültki, hogy a gyertya 3x annyit ment, mint az ajánlott csereperiódus) Új gyertya, karbi tisztítás, új légszűrő és ment tovább gond nélkül.
(azóta a gyertyakulcs mindíg nálam van.)
Sajnos autóvásárlás miatt eladtam, de még láttam párszor az új gazdával elrobogni.
Összegezve a dolgot, szerintem rendkívül megbízható egy kis gép ez, és nem is néz ki csúnyán. Amikor a bátyám pár napja vett egy Dio-t, rögtön elöntöttek a régi emlékek, főleg mert én vittem neki haza Vácról Budapestre. (gond nélkül persze, hisz ugyanaz a motor hajtja a Dio-t, mint a Tact-ot)
Hibalista
- Gyertya, hátsó-fékbowden, kilóméter spirál.
Ide hordtam szervizbe
Aquaman Óbuda. Nem túl jó a szervíz, nekem jól összekarcolták a fényezésemet, meg valami olajat folyattak rá. + drágák.
Értékelése: 5
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 15000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |