A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Cbf 600 S 2004 (599)

Cbf 600 S 2004 (599) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A szürkeegér meg a kezesbárány

Szöveges ítélet

Az ergonómia csúcsa. Minden kezelőszerv tökéletesen kézre esik. Kivétel talán a vészvillogó, mellyel éles forgalmi helyzetben mások jóságát szeretném megköszönni - ilyenkor mindig keresni kell a jobb oldali kormányszáron. A másik kivétel a két tükör, ezeket 22 ezer km után sem tudom rendesen beállítani. Ha magam mögé akarok látni, a testem kb. 60 %-ot eltakar, ha nem akarom magamat látni, akkor hátra sem látok. Szóval, a tükrök kicsik és rettenetesen holtteresek.
A kinézet egyedi megitélés kérdése, szerintem semmi különös nincs benne, a megjelenése mégis harmonikus. Az üléspozíciója tökéletes, főleg, hogy a kormányszárak üléstől mért távolságát és az ülés magasságát is lehet állítani (sőt még a plexi magasságát is 2 fokozatban). A 77 cm-es alsó állás és a relative keskeny motor a magamfajta kisebb termetűeknek is biztonságérzetet ad.
Elindulunk. A váltó tökéletesen, halkan veszi a fokozatokat. Mindennapi használatban nem sok hangjelenség kísér bennünket, 7000 felett változik a helyzet. A teljesítmény leadása nagyon egyenletes, már 2500-as fordulattól húz, egészen a leszabályozásig. Mint egy villanymotor.
Jól kezelhető, kellemesen döntögethető szerpentinen, a lábtartók magasan vannak, csak extrém esetben érnek le, onnan viszont a tankig döntés sincs már messze...
Nekem az ABS nélküli verzió van. A fékek hatékonyak. A jelenlegi eszemmel a blokkolásgátlóhoz már ragaszkodnék...ha kikapcsolható lenne. Mostanában elég sokat jártam murván és földúton, itt az ABS hiánya kifejezetten előny volt.
A futómű megítélése nem egy magamfajta amatőr feladata, bár egy személlyel, hátsó dobozzal a később említendő Metzeller Roadtec Z6 2,6 bar nyomásával a hátsó rugóstag 3-as állása a megfelelő. Ilyenkor nagyon stabil a hátulja.
Hosszú túrákon nagyon jól teljesít, tényleg csak tankolni kell bele meg a láncspray-t fújkálni. Apropó láncspray, a Motult ajánlom, azt is csak 1000 km-enként és kis dózisban. Ha túlfújjátok a sprayt (Főleg a Shellt), a spray-rétegbe ragadt kosz az elülső lánckeréknél gyűlik meg, onnan csak megadózisú Brigéciollal távolitható el.
A fogyasztása igen változó, kényelmes 110-es tempóban 5 liter alatt, Mátrázáskor 7 liter felett. A hatótávja összességében elég jó, kissé 300 alatt szokott kigyulladni a sárga lámpa, onnantól még van 3 literem.
Hatezer kilométerenként megyünk szervizbe. A szervizköltségek közelítik egy kisautó szervizköltségeit, de a nagymotor kategóriában talán nem számítanak soknak (20-25 ezer Ft, kötelező alkatrészcserékkel). Az alkatrészek (fékbetét, dekni, tükrök, hogy néhány személyes példát említsek) viszonyt aranyárban vannak.
Sok problémám nem volt vele, ami meg volt, abban én voltam a béna. A szervizeket hamar és hozzáértően végezték el, és nem használták ki a hozzá nem értésemből származó helyzeti előnyüket a srácok.
A gyári Bridgestone BT 57 gumik 17 ezer kilométert teljesítettek, akkorra a hátsón a profil teljesen eltűnt. Több ismerős javaslatára Metzeller Roadtec Z6-ok kerültek fel, a gyári gumikhoz képest azonban semmivel sem jobbak. A láncvédőn feltüntetett hátsó 2,9 baros guminyomás szerintem sok, 2,5-2,6 esetén sokkal jobban tapad. A hátsó rugóstag és a hátsó guminyomás beállítása azonban 5 ezer kilométerbe került, akkor is CBF-es kollégák segítettek.
Bőven lehet kiegészítőket kapni hozzá. A bukócső szerintem kötelező tartozék, ezen kívül kiváló GIVI dobozokat vettem rá jó drágán, bár tényleg jók is.
Még egy személyes tapasztalat: a bukócső és az oldalsó dobozok tartója egész jól véd az álló helyzetű dőlések ellen: a fejidom, a blokk és a kipufogó ilyenkor nem sérül, a tükrök viszont hamar áldozatul esnek. Nekem már sikerült álló helyzetben, beindítatlan állapotában mindkét oldalára megfektetni.
Összefoglalva: kívülről kicsit szürkeegérnek tűnik. Ha ráülsz, akkor is, mivel minden feltűnés nélkül csak megy és megy, teszi a dolgát. Bár a "kezesbárány" kifejezés talán találóbb rá. A harmadik Honda a családban és - ha meg tudjuk fizetni - lesz negyedik meg ötödik is...

27700 kilométernél a véleményem nem változott. Műszaki hiba, baleset nem történt. A tükrök még mindig holtteresek. A láncszett lassan csereérett lesz. A Metzeller Roadtec Z6-ok viszont kiválóan teljesítenek még 10 ezer km felett is. Lehet, hogy megszoktam őket?
A történet 28.400 km-nél ér véget. Még mindig én vagyok a "szűk keresztmetszet", nem a 600 köbcenti. A váltást egy dolog, az új iránti vágy magyarázza. Mivel a tavalyi idényben rengeteget mentünk terepen, felvetődött egy relative könnyű, elfogadható ülésmagasságú, relative erős túraenduro gondolata. Hosszas tanakodás után egy BMW R1200 GS mellett döntöttem, kizárólag azért, mert a Honda nem gyárt a fenti kritériumoknak megfelelő túraendurót.

Hibalista

- Alacsony üzemanyagszintet jelző lámpa csatlakozója lecsúszott - 370 km után, késő este kifogyott a benzin - út széli vészvillogózás meg a gyújtáskor automatikusan felkapcsoló tompított miatt lemerült az akksi - trailer hozta haza :)))
- Lelkes amatőr akkutöltés után az egyik saru lecsúszott - az akksi már megint lemerült - többszöri betolás után saját lábán ment haza :)))

Ide hordtam szervizbe

Honda Wilker
Megbízhatóak, gyorsak, drágák

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Honda Gold Motor Kft
Lassúak, drágák, de precízek

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2005
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 27700
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.