A szemtelenül vagány vas
Szöveges ítélet
Hosszú motor nélküli élet után szó szerint beleszerettem azonnal.
Több, mint 10 éve nem volt saját gépem, a szokásos, asszony, ház, gyerek mizéria miatt.
És akkor jött Ő.
V4, 16 szelep, 6 sebesség, és csak 400 ccm? EZ KELL !!
Minden kőbe vésett szabályt felrúgtam vele azonnal. Miket mulasztottam el?
- Nem beszéltem meg otthon .. volt egy kis fusi pénzem
- Nem próbáltam ki ... le volt merülve az akku benne
- Nem néztem utána a konkrét modelltípusnak ... emlékeztem, milyen jó is volt a híre
- Nem informáltam le az előző tulajoktól a gépet ... nagyon pedáns volt a tulaj, minden patika volt még a garázsában is
- Nem néztem meg, mennyiért lehetne hasonló darabokat venni .. még szerencse
Megláttam, friss volt a hirdetés, felhívtam, megkérdeztem, elvihetem-e annyiért, amennyim volt rá, és elmentem érte.
10 perc után már ott is voltam, körbejártam, tulaj lelkendezve mesélt róla, mutogatta a papírjait, konstatáltuk, hogy lemerült az akku, ezért még egy kis alku után betoltuk a mikrobuszba, amivel mentem. Nagyon megérte az árát, ez csak később derült ki ..
Enyém lett!
Ismerős szerelőhöz vittem azonnal, mivel vizsga is lejárt.
Volt egy kis fejvakarás, mert kiderült, hogy japán belpiacos kivitel.
De szerencsére lehet így is mindent kapni hozzá, de az utángyártott általános alkatrészek már nem mindig kompatibilisek. Olajcsere, lánccsere, és új gyertyák, első fékbetétek kellettek csak bele szerencsére, ez nem nagy nagy truváj. Volt egy kis olajfolyás, de az egy tömítés cserével meg lett oldva. Vizsga sima ügy volt ezek után.
Úgy néz ki, kedvelnek e szellemek, semmi rejtett hiba nem volt!
Az első utamon a szerelőtől hazafelé eleredt az első hó, de akkor is vigyorogtam, mert fantasztikus volt a motor. Stabil, nagyon barátságosan irányítható, nyomatékos, de nem tépi le az ember fejét azért a gyorsulás.
A hangja pedig valami hihetetlen ezeknek a V4-es motoroknak, még akkor is, ha csak ilyen kis köbcentisek. Morog, duruzsol, és ha forgatják, üvölt, mint egy sokkal nagyobb gép. Akinek volt már hozzá szerencséje, mindig emlékezni fog rá. Ez nem a sornégy selymes járása, nem is a vékettő remegése, ezt inkább a vényóóc hangjához lehetne hasonlítani, egy kicsit bugyborog, egy kicsit morog, nagyon egyedi.
A motor egyébként egy mérnöki csoda szerintem, amikor egy kicsit utánaolvastam a Honda V4 történelmében, sokszor szerepelt az unikum szó, mint jelző.
Hihetetlenül kezes a motor, minden gond nélkül lehet vele csendesen csorogni, és csutka gázzal hasítani, mert azért ha pörgetjük, ez nagyon megy, nem csak a hangja nagy, mint a kis kéthengeres japóknak. A gumikat kell nagyon megválogatni, szereti a lágyabb keverékű anyagokat, keményebb gumikon az első kerék hamar csúszik.
Autópályát nem nagyon szereti, nem azért mert nem bírná, ez inkább a Naked bringák sajátossága. Kicsi az önsúlya, és ha bőven túllépi az ember gyarló fia a sebesség limiteket, hajlamos a beszitálásra, ez elég rémisztő tud lenni 180 körül. A legélvezetesebb a mellékutakon cikázni vele, illetve a városban rohangálni.
Mikor eladtam, és elvitték, akkor tudtam, egyszer még visszatérek hozzá. Hiába állt már akkor a nagy tesó ( VFR750F ) a garázsban, mégis ez volt a kedvenc motorom.
Azóta is sokszor "véletlenül" ránézek a mobile.de oldalon a mocikra, hátha van egy hibátlan gyári darab ...
Mert akkor megy a nagy vas a levesbe azonnal.
:-)
Hibalista
- Benzincsap, úszó, feszültségszabályozó, oldaltámasz, és hasonló kis dolgok
Ide hordtam szervizbe
Saját magam szereltem, egyszerű, és gyorsan javítható minden rajta
Értékelése: 5
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | CB 500 | Következő motorja? | VFR 750 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.1/10) |